کد خبر: ۶۴۱۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
رئیس اتاق اصناف مشهد:

صنوف غذایی دچار بیشترین آسیب در پی شیوع کرونا شدند

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: همه مشاغل و اصناف دچار رکود و خسارت شدند، زیرا زنجیره‌وار به هم وصل هستند. حوزه گردشگری، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، اغذیه، فست‌فود و حوزه‌های غذایی بیشترین آسیب ناشی از کرونا را دیدند.
صنوف غذایی دچار بیشترین آسیب در پی شیوع کرونا شدند
آفتاب‌‌نیوز :

محمود بنانژاد در خصوص آسیب‌های وارد شده به اصناف بعد از شیوع کرونا، اظهار کرد: همه مشاغل و اصناف دچار رکود و خسارت شدند، زیرا زنجیره‌وار به هم وصل هستند. وقتی تالارهای پذیرایی و مجالس تعطیل می‌شوند، برای قنادی، آرایشگاه، خیاطی، حمل و نقل و رستوران‌ها نیز مشکلاتی ایجاد می‌شود.

وی افزود: زمانی که در بخش گردشگری زائر و مسافر نمی‌آید، صنوف حوزه گردشگری آسیب می‌بینند. اکنون ایام نوروز است، اما حوزه پوشاک، آجیل و خشکبار و قنادی‌ها نیز درگیر مسائل و مشکلاتی هستند. عمده اصناف حتی بخش خدماتی ضرر و زیان می‌بینند و تنها نانوایی و خواروبارفروشی‌ها هستند که مانند قبل کار می‌کنند.

بنانژاد بیان کرد: حوزه گردشگری، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، اغذیه، فست‌فود و حوزه‌های غذایی بیشترین آسیب ناشی از کرونا را دیدند. این ماه آخر سال بود و نمی‌توان گفت اصناف تنها یک ماه آسیب دیدند، بلکه این یک ماه برابر با 6 ماه بوده و اوج کار اصناف در همین ایام رجب و شعبان و پایان سال است.

رئیس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه برای کاهش خسارت اصناف بسته پیشنهادی به استانداری دادیم، عنوان کرد: ما برای حوزه تامین اجتماعی، مالیاتی و بانکی پیشنهاداتی دادیم تا در تعهدات آنها تسهیلاتی قائل شوند که خسارت چندانی نبینند و از این حوزه فشار روی آنها وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک‌سری تقاضا در حال انباشت بوده و وقتی کرونا کنترل شود، این تقاضا وارد بازار می‌شود که می‌تواند افزایش قیمت ایجاد کند، تصریح کرد: برای جلوگیری از این وضعیت باید عرضه مدیریت شود. در حال حاضر کالا به اندازه کافی و به وفور وجود دارد. وقتی یک یا دو ماه در بازار رکود شدید ایجاد می‌شود، به این دلیل که تاریخ چک‌ها می‌رسد، کسبه به دنبال این هستند که اجناس خود را رد کنند، بنابراین به قیمت پایین می‌فروشند.

بنانژاد ادامه داد: اگر مسائل دیگر مانند افزایش نرخ ارز و چنین نوساناتی از بیرون فشار وارد نکند، خود بازار ظرفیت چندانی برای افزایش قیمت ندارد، زیرا کسبه به دلیل چک و تعهدات باقی‌مانده خود به دنبال این هستند که سریع‌تر کالای خود را بفروشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین