کد خبر: ۶۴۱۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

زباله گردی ممنوع

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند گفت: گشت‌های طرح جمع‌آوری زباله گردها با هدف مقابله با بیماری کرونا در سطح شهر بیرجند با فعالیت چهار اکیپ خودرویی آغاز به کار کرده‌اند.
زباله گردی ممنوع
آفتاب‌‌نیوز :

احمد لطایفی اظهار کرد: برابر مصوباتی که کارگروه پیشگیری از بیماری کرونا در استانداری تصویب کرده و باتوجه به ضرورت جلوگیری از نشر ویروس کرونا، طرح جمع‌آوری زباله گردها آغاز شده است.

وی افزود: موادی که زباله‌گردها جمع‌آوری کرده‌اند، از آن‌ها گرفته شده و به مکانی دور از شهر و بافت جمعیتی انتقال می‌یابد و از این افراد نیز تعهد گرفته می‌شود.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند با اشاره به پلمب مراکز خرید ضایعات در چند روز آینده، تصریح کرد: پسماندهای پزشکی باید از پسماندهای عادی جداسازی شود و این تفکیک از حالت روزانه به حالت ساعتی تغییر پیدا کرده است.

لطایفی ادامه داد: مدیریت پسماند شهرداری بیرجند اقدامات پیشگیرانه و عملیات مراقبتی در فرآیند مدیریت مطمئن پسماندهای شهری خصوصا زباله‌های بیمارستانی شهرستان و مقابله با بیماری کرونا را به طور جدی در برنامه کاری خود قرار داده است.

وی افزود: در راستای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مدیریت پسماند اقدام به بکارگیری دو دستگاه لودر و تعدادی کامیون برای پوشش ساعتی پسماندهای تحویلی از تمامی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و خدمات درمانی کرده است .

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند بیان کرد: در این راستا مدیریت پسماند شهرداری از هفته قبل اقدام به مخلوط کردن آهک با خاک پوششی برای اطمینان از دفن بهداشتی پسماندهای پزشکی و همچنین نظارت پیوسته بر ورود و خروج‌ها در سایت پسماند شهرداری مستقر در ابتدای جاده شوشود کرده است.

لطایفی خاطرنشان کرد: برای پرسنل جمع‌آوری کننده پسماند از ابتدای اسفندماه سال جاری نسبت به توزیع ماسک و دستکش اقدام شده و در راستای تامین اضطراری اقلام مزبور این شهرداری با هماهنگی‌های صورت پذیرفته اقدام به سفارش ماسک‌های نانو متریال قابل شستشو کرده که پس از تحویل و تایید مراجع بهداشتی در اسرع وقت در اختیار تمامی پرسنل در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین