کد خبر: ۶۴۱۷۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

نحوه پرداخت وام یک تا دو میلیونی و کمک ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی دولت

با نهایی شدن بسته حمایتی دولت ۱۰ گروه برای دریافت وام یک تا دو میلیونی شناسایی شدند که بدون نیاز به حضور در بانک‌ها این مبالغ به آنها پرداخت خواهد شد. در عین حال که کمک بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی نیز برای سه میلیون خانوار با حداقل درآمد در چهار دوره اختصاص پیدا می‌کند.
نحوه پرداخت وام یک تا دو میلیونی و کمک ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی دولت
آفتاب‌‌نیوز :

در روزهایی که شیوع ویروس کرونا موجب آسیب دیدگی افراد در برخی مشاغل یا افزایش هزینه‌ها شده است دولت بسته حمایتی در نظر گرفت که با ارائه کمک بلاعوض یا وام با سود پایین تا حدودی آسیب ناشی از شرایط موجود را جبران کند.

اما امروز نهایی شدن سازوکار اختصاص بسته حمایتی نوبخت - رئیس سازمان برنامه و بودجه - در رابطه با آن توضیحاتی ارائه کرد که نشان داد ۱۰ گروه مشاغل شناسایی شده‌اند که برای آنها تسهیلات بین یک تا دو میلیون تومان با سود چهار درصذ اختصاص پیدا می‌کند.

البته قرار نیست که افراد دریافت این تسهیلات به بانک‌ها مراجعه کنند بلکه مبالغ به حساب یارانه افراد متقاضی واریز می‌شود و هیچ گونه نیازی به ضامن نیست، بلکه کارت یارانه آنها خود ضامن این تسهیلات خواهد بود. در ادامه نیز اقساط از همین واریزی به حساب کارت یارانه و یا کمک‌های معیشتی برداشت خواهد شد.

۱۰ گروه مشمول وام چه کسانی هستند؟

اما ۱۰ گروهی که برای دریافت تسهیلات یک تا دو میلیون تومانی تعیین شده‌اند و حدود چهار میلیون خانوار را در بر می گیرد، به این صورت خواهند بود که مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت در گروه اول قرار دارند.

همچنین گروه دوم شامل مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند.

گروه های بعدی نیز عبارتند از «حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی دریایی»،«دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری»، «تولید و توزیع پوشاک»، «تولید و توزیع کیف و کفش»، «مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه»، «مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی»،«مرکاز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی» و همچنین «مراکز تولید و توزیع و فروش صنایع دستی».

چهار دوره کمک بلاعوض ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی

گروه دیگری که مشمول دریافت بسته حمایتی شده‌اند افرادی هستند که حداقل درآمد را دارند؛ به نحوی که حدود سه میلیون خانوار شناسایی شدند که قرار نیست برای آنها تسهیلات اعتباری در نظر گرفته شود بلکه به تناسب بعد خانوار بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان طی چهار مرحله به آنها پرداخت خواهد شد که به حساب یارانه آنها واریز می‌شود؛ به طوری که برای خانوار تک نفره ۲۰۰ هزار تومان، دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار و پنج نفره و بالاتر ۶۰۰ هزار تومان بوده که قرار است پرداخت این کمک بلاعوض طی هفته جاری انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
0
با دویست هزار تومن چهار تا ژل ضدعفونی فقط میتونه بخره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین