خیرالله خادمی یادآور شد: قطعه اول این پروژه از محدوده منطقه ۲۲ شهرداری تهران تا گرمدره به طول ۵ کیلومتر از سال ۹۱ زیرعبور قرار دارد.
وی ادامه داد: فردا سه شنبه قطعه ۲ از گرمدره تا شهرک جهان نما به طول ۵.۱ کیلومتر و قطعه ۳ از شهرک جهان نما تا جاده چالوس به طول ۴.۵کیلومتر خواهیم بود.
وی با بیان اینکه ارزش بروز پروژه ۱۵ هزار میلیارد ریال است، افزود: این پروژه به عنوان چهارمین مسیر اتصال پایتخت به استان البرز با مجموع مزایا معادل ۱۲۰۳ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد که نقش موثری را در کاهش و کنترل ترافیک مسیر تهران-کرج ایفا خواهد کرد.
وی اضافه کرد: آزادراه تهران-کرج به عنوان کوتاهترین آزادراه کشور با طول ۱۴/۶ کیلومتر شناخته می شود اما نکته قابل توجه در فرایند احداث آن حجم عظیم احجام صورت گرفته است، به عنوان مثال انجام ۱۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکی در این پروژه خود گواه بزرگی کار انجام شده در این آزادراه است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با بیان اینکه ۴۰ درصد از هزینه های پروژه به آزادسازی و تملک اراضی تخصیص یافته است، گفت: احداث دو تونل با سه باند اصلی و یک باند اضطرار در دو مسیر رفت و برگشت، اجرای پل قوسی فلزی به طول تقریبی ۱۰۰ متر، اجرای ۷ دستگاه پل خاص در طول مسیر آزادراه و احداث ۳ باند عبور، یک باند اضطرار و یک باند شانه آسفالتی از جمله اقداماتی است که در فرایند احداث آزادراه همت-کرج انجام شده است.
خادمی اشتغالزایی مستقیم ۳ هزار نفر و غیر مستقیم هزار نفر، کاهش سالانه ۲۹۳ میلیارد ریال در استهلاک خودرو، ۱۱۷ میلیارد ریال در تصادفات، ۳۷۴ میلیارد ریال در مصرف سوخت، ۳۲۹ میلیارد ریال در زمان سفر و ۲۶ میلیارد در کاهش آلاینده ها را از جمله مزایای بهره برداری از این پروژه اعلام کرد.