کد خبر: ۶۴۱۹۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
روحانی درباره عبور از «پیک کرونا» چه گفت؟

سایت ریاست‌جمهوری سخنان روحانی را تحریف کرد یا بی بی سی؟

به نظر می‌رسد تیترهایی که از سخنان روحانی در رسانه‌های خارجی مبنی بر "عبور از پیک کرونا" منتشر شده است، برگرفته از اشتباهی بود که در سایت ریاست جمهوری و دولت رخ داده است.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس‌جمهور ایران صبح امروز در در جلسه ستاد ملی مدیریت ویروس کرونا درباره روند کنترل شیوع این ویروس در کشور و آمار موجود در این زمینه اظهاراتی را مطرح کرد که گفته شده است این مطالب از سوی برخی رسانه‌های خارجی بصورت غیرواقعی منتشر شد. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اشتباه رسانه‌های داخلی، به خصوص رسانه‌های وابسته به دولت در انعکاس سخنان رئیس‌جمهور بوده که باعث برداشت نادرست رسانه‌های خارجی از اظهارات رئیس‌جمهور شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ حسام الدین آشنا، مشاور رییس‌جمهور در توئیتی نوشت: تحریف آشکار، ایران به هیچ عنوان از پیک بیماری عبور نکرده است.

سایت ریاست‌جمهور سخنان روحانی را تحریف کرد یا بی بی سی؟

علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری نیز درباره برداشت‌ها از سخنان امروز روحانی در توئیتی نوشت: ‏در ابتدای جلسه امروز ستاد ملی مدیریت ‎کرونا، معاون وزیر بهداشت سه سناریو را برای زمان احتمالی عبور از پیک بحران مطرح کرد. صحبت‌های رییس‌جمهور در این ویدیو، ارجاع به همان سناریوهای محتمل مطرح شده است.با توجه به متن صحبت رییس‌جمهور در این ویدیو، این برداشت که از پیک بحران عبور کرده‌ایم، نادرست و خلاف واقع است.

سایت ریاست‌جمهور سخنان روحانی را تحریف کرد یا بی بی سی؟

همچنین خبرگزاری ایسنا نوشته است: صبح امروز دوشنبه 26 اسفند حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که همزمان استانداران سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس در آن مشارکت و حضور داشتند، با تقدیر از خدمات بخش پزشکی و درمانی کشور، طی سخنانی به آمار و ارقام ارائه شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: در مجموع آمار و ارقامی که در جلسه گفته شد، امیدوارکننده است، ولی باز هم به تبع از توصیه خودِ وزارت بهداشت و درمان، مجددا خدمت مردم بسیار عزیز و بزرگوار توصیه می‌کنم؛ همان توصیه‌ای که آنها می‌کنند "در خانه بمانید"؛ این به عنوان یک شعار امسال ما باشد و خداوند در اجرای این دستور بهداشتی برای زندگی ما در آغاز سال ان شاءالله خیر و برکت و رحمت را قرار بدهد.

وی با ابراز امیدواری درباره اینکه می‌توانیم با اهتمام و تلاش همگانی از این مساله عبور کنیم، اظهار کرد: «امیدواریم آنچه در این جلسه گفته شد از پیک این بیماری و عبور از این پیک که خودِ آقای دکتر نمکی هر زمان لازم دیدند، این را برای مردم توضیح بدهند».

ابراز امیدواری رئیس جمهوری نسبت به روند کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور اما در برخی رسانه های خارجی و داخلی به اشتباه با عنوان «اعلام عبور از پیک شیوع کرونا» تعبیر و منتشر شد؛ اشتباهی که شاید اگر روند تکرار آن‌ها را بررسی کنیم، پرده از یک سناریوی رسانه‌ای به سرکردگی رسانه‌های خارجی فارسی زبان برداشته خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: متن کامل صحبت های رئیس‌جمهور در جلسه امروز ستاد ملی کرونا به همراه ویدئوی آن با وجود این‌که علاوه بر پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری در خبرگزاری های رسمی داخلی نیز منتشر شد اما رسانه‌های خارجی در ادامه سناریوهای خود با هدف تولید و نشر شایعات و تشویش اذهان مردم این اظهارات را بصورت بصورت غیر واقعی شبکه های اجتماعی خود جلوه دادند. رسانه هایی نظیر یورونیوز فارسی، دویچه وله فارسی نیز در اقدامی غیر حرفه‌ای سخنان روحانس رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره روند کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور را دستخوش تغییراتی قرار دادند و اصل صداقت را مطالب مطرح شده خود به کار نبردند.

اما به نظر می‌رسد تیترهایی که از سخنان روحانی در رسانه‌های خارجی مبنی بر "عبور از پیک کرونا" منتشر شده است، برگرفته از رسانه‌های داخلی بوده است. در تصاویر زیر مشخص است که در متن سخنان روحانی که سایت ریاست جمهوری و دولت آن را منتشر کرده‌اند نیز جمله "عبور از پیک کرونا" وجود دارد.

خبر اظهارات روحانی در پایگاه اطلاع رسانی دولت

سایت ریاست‌جمهور سخنان روحانی را تحریف کرد یا بی بی سی؟

در سایت ریاست‌جمهوری نیز جمله "از پیک بیماری کرونا عبور کرده‌ایم" به نقل از روحانی منتشر شده است.

سایت ریاست‌جمهور سخنان روحانی را تحریف کرد یا بی بی سی؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین