کد خبر: ۶۴۲۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹

استاندار قم‌: هیچ تجمعی در قم نباید تشکیل شود

استاندار قم کاهش ورودی‌های بیمارستان‌ها را فقط با مشارکت مردم در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا امکان پذیر دانست و گفت: هیچ تجمعی با هر عنوانی در قم نباید تشکیل شود.
آفتاب‌‌نیوز :

بهرام سرمست شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که با موضوع شیوع بیماری کرونا در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های کنترل و شکستن زنجیره شیوع این بیماری در استان، بیان کرد: تمهیدات لازم برای عدم حضور مردم در اماکن و به صورت تجمعی اتخاذ شود تا زنجیره شیوع بیماری شکسته شود و نباید اجازه دهیم هرگونه تجمعی و با هر عنوانی در استان شکل گیرد.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت استان در جهت تأمین ماسک و اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم تلاش می‌کنند و در این راستا با حمایت مقامات ملی و تلاش مسئولان استانی و با استفاده از ظرفیت تولیدی استان پیگیر رفع کمبود اقلام بهداشتی هستیم.

استاندار قم‌: هیچ تجمعی در قم نباید تشکیل شود

استاندار قم تصریح کرد: بر لزوم اطمینان بخشی به مردم برای تأمین مایحتاج و اقلام بهداشتی باید تأکید شود و نظارت بر بازار و برخورد قاطع با متخلفین خواسته مهم مردم است که باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

وی قرنطینه خانگی را شرط شکستن زنجیره انتشار ویروس کرونا دانست و بیان کرد: ضروری است بازار، کسبه و اصناف در کنار تلاش برای تأمین مایحتاج مردم شرایطی را فراهم کنند که از هر گونه تجمع مردم پیشگیری شود و فروش محصولات با رعایت کامل اصول بهداشتی صورت گیرد.

سرمست همچنین به برنامه ستاد بحران استان در مورد کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های استان اشاره کرد و گفت: بازرسی اماکن اقامتی و تحت نظارت میراث فرهنگی و موضوع عدم پذیرش مسافر در دستور کار مدیران مربوطه قرار گیرد.

وی با بیان خدمات ستادهای مردمی و خیرین سلامت در حوزه تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، عنوان کرد: استان قم به لحاظ ظرفیت تولید اقلام بهداشتی به نسبت جمعیت و نیاز مردم و کادر درمانی در سطح کشور موقعیت مناسبی ندارد و ضروری است تا از ظرفیت‌های سایر استان‌ها و حمایت‌های ملی برای جبران این کمبودها استفاده کنیم.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پیش بینی‌ها در اجرای این طرح حرکت به سمت کاهش ورودی‌ها به بیمارستان‌ها می‌باشد که نتیجه آن، افزایش شماره بهبود یافتگان این بیماری خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین