کد خبر: ۶۴۲۳۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
در جلسه هیات دولت مطرح شد؛

دستور روحانی برای تعطیلی موقت مراکز مورد درخواست ستاد مبارزه با کرونا

رییس جمهوری در پی درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تعطیلی برخی مراکز تراکم جمعیتی، دستور داد این مراکز را ستاد ملی مبارزه با کرونا مشخص کند تا بطور هدفمند و فقط به مدت محدود تعطیل شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

در این جلسه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان آثار مثبت تعطیلی تعدادی از مراکز تجمع، از هیات وزیران درخواست کرد که سایر مراکز تراکم جمعیتی تعطیل شوند.

در این راستا، رییس جمهور دستور داد مراکز مورد درخواست را ستاد ملی مبارزه با کرونا مشخص کند تا بطور هدفمند و فقط به مدت محدود تعطیل شوند.

دستور روحانی برای تعطیلی موقت مراکز مورد درخواست ستاد مبارزه با کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، روحانی با اشاره به بحران‌های سخت و متعددی که کشور در سال ۱۳۹۸ از سر گذراند، ضمن تشکر از اعضای دولت، کارکنان و کارمندان دولت، تصریح کرد: ما در برابر صبر، استقامت، همکاری و همراهی ملت عزیز و شریف ایران اظهار خضوع و خشوع می کنیم.

ارائه بسته کمک بلاعوض برای حدود سه میلیون نفر در چهار مرحله

هیات وزیران در جلسه امروز خود، به منظور حمایت از خانوارهای کم درآمد و هم‌چنین، بخش‌ها و رسته‌های کسب و کارهای اقتصادی با بیشترین آسیب، تصمیمات کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا را تصویب کرد.

بر همین اساس، حمایت‌های پیش‌بینی شده دولت برای کاهش اثرات اقتصادی شیوع بیماری کرونا معطوف به بخشهای غیردولتی به‌ویژه بخش خصوصی شامل حمایت‌های بیمه تامین اجتماعی، استمهال هزینه‌های برق و گاز و عوارض شهرداری بوده و برای مشاغل زیر اختصاص می‌یابد:

مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)

مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهامانپذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، زائر سراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)

حمل و نقل عمومی مسافر درون و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی، و دریایی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت راه و شهرسازی)

دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی

تولید و توزیع پوشاک

تولید و توزیع کیف و کفش

مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی و بستنی و آبمیوه

مراکز، باشگاه ها، و مجتمع های ورزشی و تفریحی

مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری، رسانه‌ای (موارد مشابه به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی.

بر همین اساس، سازمان تامین اجتماعی نسبت به امهال سه ماهه (اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹) حق بیمه کارفرما برای حمایت از کسب و کارهای نام برده اقدام می‌کند.

افزون بر این، بانک رفاه کارگران مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با اتکا به منابع داخلی، منابع بین بانکی و یا خط اعتباری در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده و سازمان برنامه و بودجه نیز مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از بدهی دولت به این سازمان را در سال سال ۹۹ پرداخت می‌نماید.

همچنین، هزینه‌های برق و گاز مصرفی و عوارض شهرداری کسب و پیشه این کسب و کارها برای دوره سه ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ استمهال می‌شود.

حمایت از خانوارهای کم درآمد در دو بخش اعطای بسته کمک بلاعوض و تسهیلات به این خانوارها اختصاص می‌یابد.

بر همین اساس، بسته کمک بلاعوض برای حدود ۳ میلیون نفر در چهار مرحله شامل اسفند ماه ۱۳۹۸ و سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ از مبلغ دو تا شش میلیون ریال برحسب بعد خانوار جمعا به مبلغ ۳.۲۸۰ میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

افزون بر این، تسهیلات یک تا دو میلیون تومانی بر حسب بعد خانوار به حدود ۴ میلیون سرپرست خانوار کم درآمد با تشخیص وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی با نرخ سود ۱۲ درصد (۸ واحد درصد به عنوان یارانه مابه التفاوت سود سازمان برنامه و بودجه و ۴ درصد توسط تسهیلات گیرنده) بدون معرفی ضامن اعطا خواهد شد.

تصویب طرح خرید اعتباری اضطراری به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیرتر

هیات وزیران با توجه به مشکلات پیش‌آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا و به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیرتر، "طرح خرید اعتباری اضطراری" را برای حمایت مالی از چهارمیلیون خانوار تصویب کرد.

بر همین اساس، اقشار فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، دستفروشان و کارگران فصلی روزمزد تا سقف چهار میلیون خانوار "به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی" مشمول برخورداری از مزایای این طرح می باشند؛ شاغلین دارای درآمد ثابت از قبیل کارکنان دولت، مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی و همچنین مستمری بگیران تحت پوشش نهادهای حمایتی مشمول این طرح نیستند.

همچنین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است اقشار مشمول این مصوبه را از طریق "ثبت نام" یا "پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان" شناسایی و جهت واریز مبلغ خرید اعتباری به "بانک های عامل" معرفی کند.

"بانک‌های عامل" موظفند ظرف ۴۸ ساعت پس از اعلام "وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی" برای خانوارهای یک نفره ۱۰ میلیون ریال و برای سایر خانوارها مبلغ ۲۰ میلیون ریال اعتبار خرید منظور نمایند تا از محل یارانه واریزی بصورت اقساط تسویه گردد.

تصویب سود بازرگانی کالاها در سال آینده

با تصویب دولت، تغییرات سود بازرگانی کالاها برای سال ۱۳۹۹ به تصویب رسید.

اصلاح فوق ­العاده جذب کارکنان وزارت امورخارجه

با تصویب دولت، فوق‌­العاده جذب کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در وزارت امور خارجه تا میزان ۵۰ درصد افزایش می ‌یابد.

تعیین تکلیف تسویه بدهی شرکت های تابعه سازمان تأمین اجتماعی به وزارت ارتباطات

هیات وزیران به استناد قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور درخصوص تسویه بدهی شرکت‌های تابعه سازمان تأمین اجتماعی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) تصمیم‌گیری کرد.

بر این اساس، مبلغ ارائه حق امتیاز خدمات تلفن همراه/ثابت به شرکت‌های تابعه سازمان تأمین اجتماعی، حداکثر تا مبلغ هشت هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال از سوی وزارت ارتباطات با اصل مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت تسویه می‌شود.

شرکت‌های خدمات ارتباطی رایتل و انتقال داده‌های رهام داتک مکلفند مبالغ مربوط را به حساب سازمان تأمین اجتماعی، واریز و با آن سازمان، تسویه حساب کنند.

تصویب و اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۸ سازمان‌های مناطق آزاد تجاری- صنعتی

هیات دولت بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان‌های مناطق آزاد تجاری- صنعتی کیش، قشم، چابهار، ارس، اروند، انزلی و ماکو و شرکت‌های تابع آن‌ها و اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۸ سازمان‌های مناطق یاد شده را تعیین کرد.

تمدید یک ماهه دوره سرد سال به منظور احتساب مصرف گاز طبیعی

با تصویب هیات وزیران، به منظور تعیین الگوی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و جرایم مصارف مازاد بر الگو، دوره سرد همه اقلیم‌ها تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ تمدید می‌شود.

با توجه به شرایط ناشی از انتشار بیماری کرونا درکشور و عدم امکان قرائت سیستم‌های اندازه‌گیری ازیک سو و لزوم بستن حساب‌های فروش گاز طبیعی با کمترین تعدیلات احتمالی به دلیل پایان دوره سرد و آغاز دوره گرم از سوی دیگر، تمدید یک ماهه دوره سرد سال از تاریخ ۱۵ فروردین تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۹ مورد موافقت اعضای دولت قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
0
آقای روحانی چرا نمی توانید جلوی تردد رابگیرید .مگر کشورهای دیگر نیستن .

یک بار هم مردم می خواهند جلوی مردم بی فرهنگ بایستید نمی دانیم چرا این کار را انجام
نمی دهید .
با زور تا دیر تر نشده اقدام کنید .مردم که رفتن حداقل از خروج آنها جلوگیری کنید ....نمی خواهید یا نمی توانید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
0
کم کم کاری رو میکنند که باید از اول میکردن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین