کد خبر: ۶۴۳۱۳۶
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵

هشدار یونیسف به ترکیه درباره قطع آب شهر الحسکه سوریه

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز سه شنبه با انتقاد از اقدام ترکیه در قطع آب آشامیدنی شهر الحسکه سوریه تاکید کرد که این اقدام زندگی حدود نیم میلیون سوری را در شرایطی که دنیا با ویروس کرونا مقابله می کند، به خطر می اندازد.
آفتاب‌‌نیوز :

«فران ایکتا» نماینده یونیسف در سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: ایستگاه پمپاژ آب چاه های «علوک» در جریان سلسله حملات اخیر به مراکز آب رسانی شهرک ها و مناطق مجاور بار دیگر بسته شد.

وی افزود: قطع آب و توقف فعالیت این ایستگاه آن هم در شرایطی که دنیا در تلاش برای مقابله با ویروس کرونا است، باعث می شود کودکان و خانواده هایشان در معرض خطر قرار بگیرند چرا که شستن دست ها با آب و صابون برای مبارزه با کرونا ضروری است.

هشدار یونیسف به ترکیه درباره قطع آب شهر الحسکه سوریه

ایکتا گفت: ایستگاه پمپاژ آب چاه های علوک منبع اصلی تامین آب حدود ۴۶۰ هزار نفر است که در شهرهای الحسکه و محلات مسکونی اطراف آن زندگی می کنند. همچنین تامین آب سالم و مورد اطیمنان بدون قطعی بسیار مهم است تا کودکان و خانواده ها مجبور به استفاده از منابع آبی نامطمئن نشوند.

این مقام سازمان ملل از ترکیه خواست که از منابع آبی برای تحقق دستاوردهای نظامی و سیاسی خود سوء استفاده نکنند زیرا این کودکان هستند که بیشترین ضربه و آسیب را می بینند.

ایکتا گفت که یونیسف و سایر متحدانش با تهیه تانکرهای آب از شهروندان شهر الحسکه و مناطق مسکونی اطراف آن حمایت می کنند اما در صورت قطع مجدد آب، حداقل ترین نیازها را به سختی پوشش می دهد.

سانا نوشت، نیروهای ترکیه و گروه های تروریستی تحت حمایتش برای سومین روز متوالی آب شرب شهر الحسکه و حومه آن را که از ایستگاه پمپاژ آب علوک در حومه «راس العین» تامین می شود، قطع کردند. این در حالی است که مردم این منطقه برای مقابله با ویروس کرونا که همه کشورهای جهان و به تازگی سوریه را نیز درگیر کرده برای مبارزه با این ویروس نیاز به آب و شست و سوی مرتب دست های خود دارند.

وزارت بهداشت سوریه یکشنبه شب اعلام کرد نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است. این فرد مبتلا بتازگی از خارج کشور بازگشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین