تعداد نظرات: ۲۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

کشف جد مشترک همه جانوران جهان؛ احتمالا یک کرم+عکس

محققان دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید اخیرا اعلام کرده اند موجودی کرم مانند که بیش از ۵۵۵ میلیون سال پیش می‌زیسته ، احتمالا می‌تواند جد مشترک بسیاری از جانوران روی زمین باشد.

تیمی از زمین شناسان آمریکایی موجود کرم مانند کوچکی به نام "ایکاریا واریوتیا" (Ikaria wariootia) را کشف کرده اند که گفته می شود احتمالا نخستین جد مشترک بسیاری از حیوانات جهان است.

به گزارش تک اکسپلوریست، دانشمندان که این یافته ها را از روی فسیلی در استرالیا کشف کرده اند می‌گویند کرم "ایکاریا واریوتیا"نخستین دوسوئه یا ارگانیسم در جهان است که احتمالا نیای بیشتر جانوران از جمله دایناسورها است.

کشف جد مشترک همه جانوران جهان؛ احتمالا یک کرم+عکس

دوسوئیان ( Bilateria) به همه موجوداتی که به صورت متقارن از دو طرف ساختار بدن خود به شکل صعودی و نزولی برای حرکت استفاده می‌کنند گفته می‌شود. این موجودات ممکن است از هر دو طرف بدن خود برای حرکت رو به جلو (داشتن دو سر) استفاده کنند.

زیست شناسان تکاملی با توجه به ژنتیک حیوانات مدرن پیش بینی می کردند که قدیمی ترین جد همه دو سوئیان دارای اندام کوچک و سر راست با ارگان های حسی ابتدایی بوده است.

آنها با توجه به ژنتیک حیوانات مدرن پیش بینی می‌کنند که این جانور قدیمی دارای اندام بسیار کوچک بوده است.

دانشمندان با کمک یک سازمان دگرزیست‌شناسی ناسا موفق به استفاده از یک اسکنر لیزری سه بعدی برای بررسی ساختار این موجود شدند. آنها دریافتند این حیوان که در بستر دریا می زیسته است بین ۲-۷ میلی متر طول و حدود ۱ تا ۲/۵ میلی متر عرض داشته و احتمالا به اندازه ی دانه برنج بوده است.

خبرهای مرتبط
21
احتمالا جد آمریکایی ها است !!!وگرنه جد ما حضرت آدم بوده
امیر
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
ازتو و امثال تو متنفرم....
ارش
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
نخیر جد شما میمون بوده است،
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
احتمالا از نسل قابیلی. چون هابیل که توسط برادرش کشته شد!
| Netherlands |
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
حالا کی گفت جد شماست که بهت برخورد؟؟؟!!!پس همون موقع هم کرم بوده. ممکنه که شما روحیه شوخ طبعی و طنز نداشته باشی ولی خلقت پر از این شوخیاست‌ . خونت رو کثیف نکن
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
دمتگرم.. عالی بود...
ابوالفضل
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
8
12
من اینو بیست سال پیش میدونستم چطور اینا تازه فهمیدن ، حتی تو کتاب قدیمی چارلز داروین هم همین موضوع هست .
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
اونا به جای کشف این خزعبله بازیا به فکر کشف دارو برای کرونا باشن. خیلی بهتر بود
Javati
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
50
16
شاید جد شما آمریکایها این کرم باشه... اما قطعا جد ما ایرانیها این نیست
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
این نوع پاسخها مال کسانی هستند که نظریه تکامل (که عملا با علم ژنتیک به اثبات رسیده است) را قبول ندارند و به قصه های خود دلخوش هستند.
nazanin
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
29
منم موافقم این جد ما نیس مال آمریکاییاس هر چی ک هس خعلی ترسناک و چندشه
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
یه کم شبیه ترامپه.
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
34
4
همه اش در حدنظریه است.این نظریه هاراهمان کسانی مطرح می کنند که وجودحیات راتصادفی می دانندومعتقدندمنشاءحیات برروی زمین بوسیله شهاب سنگ!ازفضاواردشده است درحالیکه شهاب سنگ درلحظه برخوردبه جوزمین به حالت اشتعال درمی آیدودمایش به چندهزاردرجه میرسددراین دماهیچ موجودی زنده نمی ماند.طبق آیات قرآن خلقت انسان باخلقت موجودات دیگرهیچ ارتباطی نداشته و امری جداگانه بوده وباخلقت حضرت آدم وحواشروع شده است.
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
نظریه های علمی که شما یفرمایید مستندات زیستی، فیزیکی و فسیلی فراوانی دارند ولی دلایل شما بیشتر از جنس افسانه هست!
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
برادرعزیز.اصلاً منافاتی بانظریه تکامل ندارد.جایی که ملائکه درمقام اعراض(نه اعتراض)به خداعرض میکنندکه انسان را میخواهی خلق کنی که(دوباره)درزمین خونریزی کنند؟پس مشخص میشه که قبل از خلقت حضرت آدم انسانهای دیگری وجودداشته اند که بنابه دلایلی منقرض شده اند(شایدهمان نئاندرتالها).علم زیست شناسی هم هنوزهیچ رابطه ای وفسیلی که رابط بین انسان امروزی وانسانهای نخستین باشدکشف نکرده ونخواهدکردچون هیچ ارتباطی وجود ندارد.ازخلقت حضرت آدم حدودد ۱۲هزارسال می گذرددرحالیکه فسیلهای کشف شده مربوط ومنسوب به نئاندرتالهابیش ازیک میلیون سال قدمت داردو .این شکاف زمانی راهیچ واسطه ای پرنکرده است.
بهزاد
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
32
8
اون آمریکایی ها بیشتر دنبال جدشونن. یه بار میمون یه بار نانترتال الانم کرم. جد ما که از اولش آدم بوده
سعید
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
1
اخه وقتی افراد کودنی تو جامعه زندگی میکنم ک حتی نمیفهمن مطلب مورد نظر از کجا و از طریق کی بیان شده ....
| Netherlands |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
آیامی دونستی این کسی که سنگشو به سینه می زنی(چارلز داروین) خودش جرات نکرد درطول حیاتش نظریه شو اعلان کنه وبعدمرگش مطرح شد؟بعدسوء استفاده های زیادی از نظریه تکامل او صورت گرفت.جنبش نازیسم واصطلاح نژادبرتر توسط هیتلروموسولینی،برده داری درآمریکا به بهانه اینکه سیاهان نژادپست هستند،استعماروغارت کشورهای آفریقا ،ظهورصهیونیزم(داروین خودش یهودی بود)وخیلی موارددیگر ناشی از این نظریه مزخرف بودکه هنوزهم اثبات نشده باقی مانده وگرنه دیگه بهش نظریه(تئوری)اطلاق نمیشد میگفتن اصل علمی پس سوادخودت از همه کمتره ولی بقیه رو کودن می خونی.
سید
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
9
قبول کنید که میمون از نظر هوش و رفتار خیلی به انسان امروزی شباهت دارد و برعکس خیلی رفتار های انسان شبیه میمون ست
عباس
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
13
5
احتمال زیاد طبق نظر دوستان این همون جد گم شده آمریکایی ها و اروپایی هاست که الحمدالله پیدا شد البته جد بعضی وطن فروشها هم می‌تونه باشه
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
کجای وطنو میگی ؟
گلان
Germany
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
3
10
جدّ ما حضرت آدمه؟! جدّ خودش کی بوده؟ از کجا اومده؟ ضمناً آدم، نخستین انسان در اسطوره‌های سامی است؛ پیش‌نمونۀ نخستین انسان در اسطوره‌های ایرانی، کیومرث است.
United States of America
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
7
هر کی جدش را شناخت دستش رو بلند کنه !
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
1
مولانا بیدل دهلوی می فرمایند:
هیچ شکلی بی هیولا قابل صورت نشد
آدمی هم پیش از آن کآدم شود بوزینه بود
غرض زآدمیت خوی آدمیت است وگرنه چه تفاوت که نسبمان به کرم حقیر و پستی در گنداب می رسد یا فرشته ای بوده ایم چنانکه خداوند در قران می فرماید «ما تو را از آبی متعفن و گندیده خلق کردیم و در تو از روح خود دمیدیم» و غرض همین روح خداوندی است نه آن گنداب متعفن تجسد یافته. فرهنگ ها و ادیان کهن هریک به اقتضای زمانه و دانش مردمان ، داستانها وافسانه هایی درباب افرینش جهان هستی روایت کرده اند که گذشته از سامان دادن به جهان هستی انسان کهن ، قابل تاویل و تفسیر بوده و سرشار از آموزه های اخلاقی نیز هستند. در قرون نخست اسلامی عده ای خشکه مذهب با خواند لفظ کرسی در قران گمان کرده بودن که خداوند متعال بر روی تخت می نشیند یا حتی عده ای از لفظ ید الله...برای حضرت باری تعالی دست و پا تصور کرده بودند. داستان ادم و حوا نیز از این قسم است. این که ما حقیقت را و یافته های علمی را بپذیریم یا نه خدشه ای به اعتبار آن یافته علمی وارد نمی شود و به اعتبارش هم افزوده نمی شود.
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
جد ماها حضرت آدم هست
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
سلام دوستان
تنها یک دلیل کوچک در مورد رد ادعای تکامل این هست که اگر میمون جد اول انسان باشه پس باید یک نمونه نیمه تکامل یافته هم باشد که نیست
یعنی میمون نمونه اولیه انسان نمونه پایانی و نمونه وسط کجاست؟و خیلی دلایل دیگر من جمله قد و زبان و ..
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
جهشهای تصادفی در تولید مثل بسیار رخ می دهند که برخی از آنها بنا به شرایط محیط تغییرات پایدار و عمیق ایجاد می کنند و باقی امکان بروز و رشد پیدا نمی کنند.