کد خبر: ۶۴۳۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸

نظر جالب رهبر انقلاب درباره یکی از سریال‌های نوروزی؛ یک فیلمنامه‌ى چرندِ چرند و خالىِ خالى داشت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره یکی از سریال‌های نوروزی در سال ۷۰ فرمودند: بعضى از فیلمنامه‌ها بى‌ارزشند! واقعاً آدم تعجب مى‏ کند که این فیلمنامه ‏نویس، چطور نشسته این فیلمنامه‌ى به این چرندى را سرهم کرده است!
آفتاب‌‌نیوز :

رهبر انقلاب طی سال‌های مختلف در دیدار با فعالین سینما و فرهنگ نکاتی را در مورد وضعیت فیلم‌های صدا و سیما و سینما بیان می‌کنند. در یک نمونه جالب ایشان در مورد یکی از فیلم‌های نوروزی می‌گویند: بعضى از فیلمنامه ‏ها بى ‏ارزشند! واقعاً آدم تعجب مى‏ کند که این فیلمنامه ‏نویس، چطور نشسته این فیلمنامه ‏ى به این چرندى را سرهم کرده است! امسال در ایام نوروز سریالى [«سریال میهمان»]را نشان مى‌دادند که ما هم هر شب متأسفانه نشستیم تماشا کردیم! دائماً انتظار داشتم که این سریال به جایى برسد؛ تا اینکه شب آخر تمام شد و به جایى هم نرسید و ما بورِ بور شدیم! بااینکه چند نفر هنرپیشه‏‌ى خیلى خوب در آن بازى مى‌‏کردند، انصافاً هم خوب بازى مى ‏کردند و فضاسازیهاى خوبى هم داشت، اما یک فیلمنامه‌ى چرندِ چرند و خالىِ خالى داشت، که اصلًا اول تا آخرش یک‏ ذره خوب نبود، مطابق با واقع نبود، غلط بود، دروغ بود، و بعد هم بى‏ معنى و بى‏ مزه تمام شد!

ژاپنی‌ها برمى‏ دارند از زندگى معمولى و شخصى یک نفر، یک موضوع براى فیلم درست مى‏ کنند، که مطابق با واقع است. اصلًا علت جاذبه ‏ى فیلمهاى ژاپنى هم این است. البته هنرپیشه‏ هاى خوبى دارند، اما علت جاذبه این است که درست مطابق با واقع است. این سریال «سالهاى دور از خانه‏»‌ای که نشان مى‏ دادند، که همه را جذب کرد، حتّى امام را حاج احمد آقا مى‏ گفت که امام مرتب این سریال را نگاه مى‏ کردند علتش چیست؟ چون زندگى‏ اى که آن شخص در فیلم دارد، و آن کارى که او دارد مى‏ کند، درست مطابق با واقع است؛ یعنى همانى است که واقعیت دارد. اصلًا هنرمند این است؛ باید واقعیت را عکس‏ برگردان کند و به آدم نشان بدهد؛ حتّى آن مقدارى که آدم نمى‏ بیند، برجسته کند، واقعیت را با همه ‏ى ریزه‏ کارى ‏هایش جلا بدهد و جلوى چشم آدم بگذارد. آن سریالى که اشاره کردم، این‏طور نبود.

نظر جالب رهبر انقلاب درباره یکی از سریال‌های نوروزی؛ یک فیلمنامه‌ى چرندِ چرند و خالىِ خالى داشت

بیانات در دیدار با اعضاى مجمع نویسندگان مسلمان‏ (۲۸/ ۰۷/ ۱۳۷۰)

منبع: خبرگزاری دانشجو

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین