کد خبر: ۶۴۳۴۳۴
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
آمار نشان از کاهش مبتلایان به کرونا نمی‌دهد

مسافران سریعا به خانه‌های خود بازگردند/ حداقل حضور در ادارات باشد/ توقیف یک‌ماهه خودرو و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در انتظار مسافران

رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: اگر زنجیره انتقال بیماری قطع نشود نمی توانیم شاهد کاهش ابتلا باشیم و آمار نشان از کاهش مبتلایان نمی دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه کسانی که الان در مسافرت هستند سریعا به خانه‌های خود برگردند، خاطرنشان کرد: رانندگان خودروهایی که قصد رفتن به شهرها را دارند و تخلف کنند و وارد شهرهای دیگر شوند خودروهای آنها یک ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

حسین ذوالفقاری رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا صبح امروز در نشست خبری درباره جزئیات طرح فاصله گذاری اجتماعی، گفت: تقریبا اکثر کشورهای جهان با بیماری کرونا درگیر هستند و کشورها هم در این زمینه تصمیمات سخت و حداکثری و برخی اقدامات ایجابی انجام داده‌اند.

جزئیات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی/ مسافران سریعا به خانه‌های خود بازگردند/ حداقل حضور در ادارات باشد/ کدام رانندگان جریمه خواهند شد؟

وی با اشاره به اقدامات کشورمان در مقابله با این بیماری، اظهار داشت: نیروهای مسلح و آحاد ملت در قالب بسیج همگانی در صحنه حضور یافتند.

ذوالفقاری تصریح کرد: در طول این مدت شاهد هستیم اکثر مردم به توصیه ها عمل کردند، اما تعدادی هم به این موضوع اهمیت ندادند، مردم از مسئولین درخواست کنترل بیشتر داشتند.

وی گفت: اگر زنجیره انتقال بیماری قطع نشود نمی توانیم شاهد کاهش ابتلا باشیم و آمار نشان از کاهش مبتلایان نمی دهد.

رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه داد: در نهایت طرحی که امروز اعلام و اجرایی می شود به پیشنهاد وزارت بهداشت و اجماع تمام دستگاه‌ها بود و دیشب هم به تأیید رئیس جمهور رسید.

** مسافران سریعا به خانه‌های خود برگردند

ذوالفقاری تاکید کرد: کسانی که قصد مسافرت دارند از همین لحظه سفر خود را قطع کنند، در این طرح صرفا به افراد ساکن اجازه ورود داده می شود.

وی با بیان اینکه کسانی که الان در مسافرت هستند سریعا به خانه‌های خود برگردند، خاطرنشان کرد: کسانی هم که در محل سکونت خود هستند برای سفر تصمیم نگیرند، کسانی که مسافر هستند بدون ورود به شهرهای در مسیر به مقصد اصلی برود.

** مسافرت با قطار، هواپیما و اتوبوس محدود می‌شود

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه کد ملی، پلاک خوردو و بیمه افراد ملاک شناسایی است، افزود: برخی کارمندان یا کارگران باید برای کار به جای دیگر بروند؛ استانداری‌ها در این خصوص تدابیری اتخاذ کرده‌اند.

ذوالفقاری با بیان اینکه هر طرحی برای محدودیت قاعدتا مشکلاتی دارد و ما پیش بینی لازم را انجام داده‌ایم، گفت: محدودیت‌هایی هم در حمل و نقل خطوط ریلی، هوایی و زمینی اعمال می شود.

وی با بیان اینکه کلیه وسایل نقلیه باری، نیروهای درمانی، پلیس و آتش نشانی از این طرح مستثنا هستند، عنوان کرد: محور دیگر طرح تعطیلی ادارات، پارک ها و بوستان ها است. هر نقطه ای که محل تجمع باشد باید بسته شود.

** مردم نگران تامین مایحتاج ضروری خود نباشند

معاون وزیر کشور با بیان اینکه سه گروه برای اصناف درنظر گرفته شده است، اظهار داشت: گروه اول که خدمات برای مردم هستند باید فعال باشند و محدودیت زمانی ندارند و مردم برای خدمات ضروری خود نگران نباشند.

رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه داد: گروه دوم اصناف باید تعطیل شوند و تا پایان طرح باید تعطیل باشند. گروه سوم اصناف با نظر استانداری‌ها فعالیت خواهند کرد، تمام اصناف و مراکزی که فعالیت دارند باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. البته بخشی از این تصمیمات قبلا در برخی استانها برگزار می‌شده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم رسمی و غیر رسمی که محل تجمع افراد باشد لغو می شود، عنوان کرد: رهبر انقلاب هم با توجه به تاکیدات بر رعایت مسائل بهداشتی داشتند سفر به مشهد را لغو کردند.

** توقیف خودرو و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در انتظار قانون شکنان

وی با بیان اینکه باید حداقل حضور در ادارات باشد، گفت: تعداد بسیاری از کارمندان دولت مانند آمورش و پرورش تعطیل هستند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در خصوص ضمانت اجرایی این تصمیم، گفت: رانندگان خودروهایی که قصد رفتن به شهرها را دارند و تخلف کنند و وارد شهرهای دیگر شوند خودروهای آنها یک ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

** محل کار اصناف خاطی یک ماه پلمب می‌شود

ذوالفقاری با بیان اینکه اصناف خاطی هم یک ماه محل کسب آنها پلمب خواهد شد، تاکید کرد: عزم راسخ برای اجرای این طرح وجود دارد. امروز مردم معترض هستند که چرا تصمیمات سخت اجرایی نشده است، لذا این طرح بنا به درخواست خود مردم بوده است، امیدوارم آن تعدادی که این بیماری را جدی نگرفته اند آن را جدی بگیرند تا نیاز به تصمیمات سخت نباشد، تمام دادستان ها در طرح حضور دارند اما اجرای طرح با احترام خواهد بود.

وی گفت: پبش بینی شده طرح به مدت دو هفته اجرایی شود و پس از هفته اول مشکلات آن رفع خواهد شد. اگر روند بیماری کاهشی باشد اجرای طرح هم بررسی خواهد شد، اما اگر شدت بیماری افزایش یابد نحوه اجرای طرح هم تشدید می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه روند بیماری هنوز کاهشی نیست، گفت: واقعیت این است دنیا با یک مشکل بزرگی روبرو شده است، باید اجازه دهیم کادر درمانی تنفس کند، ما باید عادات خود را در این شرایط ترک کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین