کد خبر: ۶۴۳۷۴۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
بخش زیادی از دارایی‌های ایران در بسیاری از حساب‌های بانکی اروپا مسدود شده‌اند

آمریکا با آزاد کردن دارایی‌های نقدی ایران مخالفت کرد

 وب سایت واشنگتن فری بکن بامداد شنبه به نقل از وزارت خارجه امریکا نوشت که واشنگتن در شرایط بحرانی کرونا با آزاد کردن دارایی‌های نقدی ایران موافقت نکرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

وب سایت واشنگتن فری بکن افزود، براساس اطلاعاتی که وزارت امورخارجه آمریکا منحصراً در اختیار این وب سایت قرار داده، ایالات متحده گزارش‌های اخیر مبنی بر اینکه دولت ترامپ به زودی معافیت‌های ویژه‌ای برای دسترسی ایران به دارایی‌های نقدی ارائه خواهد کرد را نادرست خواند.

تارنمای میدل ایست آی روز جمعه در مطلبی نوشت که ایالات متحده با ارائه معافیت تحریم به برخی کشورها موافقت کرده تا به آن‌ها کمک کند دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کنند تا بتوانند به تهران برای خرید دارو و تجهیزات برای مقابله با ویروس کرونا کمک کنند.

آمریکا با آزاد کردن دارایی‌های ایران برای مقابله با کرونا مخالفت کرد

براساس این گزارش، بخش زیادی از دارایی‌های ایران به دلیل تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران در حال حاضر در بسیاری از حساب‌های بانکی اروپا مسدود شده‌اند.

وزارت امورخارجه آمریکا در ادامه صحت تمام این گزارشات را تکذیب کرد.

مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد عصر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرانی مقیم سازمان ملل متحد از پیگیری‌های دیپلماتیک ایران برای مبارزه با کرونا سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان برای رفع تحریم‌های غیرقانونی آمریکا برای مقابله بهتر با کرونا به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه ایران از نظر پزشکی و تجهیزات مربوطه در سطح خوبی است، یادآور شد: البته تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه مردم ایران اعمال شد، باعث شده است نتوانیم از ظرفیت‌هایی که داریم به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این باره با دبیرکل صحبت کرده‌ و خواسته‌ایم که به عنوان یک وظیفه بین‌المللی موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه را در دستور کار قرار دهد و همانطوری که در جریان هستید در موضع گیری اخیر بر رفع تحریم‌ها تاکید داشت تا کشورها بتواند با این ویروس، بهتر مبارزه کنند.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد با مقامات آمریکایی هم تماس‌هایی داشته است و امیدواریم به نتیجه برسد تا این مانع را بتوانیم از پیش پای خود برداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
4
40
آمریکا هیچ غلطی نمیکنه فقط پولهامونو نمیده.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
3
66
اگر موافقت هم میکرد چیزی نصیب ملت ایران نمیشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
6
15
واقعا، باید منتظر بود چنین کاری میکند؟ اگر امید داشتیم باید خیلی ساده اندیش باشیم.
رامبد
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
4
58
وجدانا" اگر آزاد میکرد فرقی به حال مردم میکرد !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
0
خوب لیست دارو وغذا را بدهید تا بجای جنسهای بنجل چینی از اروپا وآمریکا لوازم بفرستند .،،پول نقد مگه برای دارو وغذا نمیخواهید ،؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین