کد خبر: ۶۴۳۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۸

۱۳۶۱ مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی/ اعلام محلات پرخطر تبریز

مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه نتیجه تست ۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شد، گفت: یک هزار و ۳۶۱ مبتلای قطعی به کرونا در استان وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

روزبه رجایی، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امشب در گفت‌وگوی زنده خبری در تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، نتیجه تست ۸۹ نفر مثبت اعلام شد و تعداد کل مبتلایان به کویید ۱۹ به یک هزار و ۳۶۱ مورد رسید.

وی با بیان اینکه لزوم به اجرای دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی است، گفت: محلاتی از قبیل قراملک، مارالان، ولیعصر، سردرود و یکه دکان و بهشتی بیشترین تردد مبتلایان به کرونا را دارد.

۱۳۶۱ مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی/ اعلام محلات پرخطر تبریز

مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: تمهیدات زیادی در این مناطق پرخطر انجام گرفته ولی همچنان آمار در حال افزایش است و امید است با برنامه‌ریزی‌هلی انجام گرفته این روند کنترل شود.

وی خاطرنشان کرد: هر هفته تعداد مبتلایان ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد و هر جا تجمع زیاد باشد با افزایش شیوع ویروس روبه‌رو خواهیم شد.

رجایی متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است، از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید ۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه به‌دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین