کد خبر: ۶۴۳۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۲

باستان‌شناسان در آلمان یک عاج ماموت ۲۰ هزار ساله پیدا کردند

گروهی از باستان‌شناسان آلمانی که در نقطه‌ای از ایالت بایرن در جستجوی بقایای شهری از سده‌های میانه بودند، یک عاج ۲ و نیم متری پیدا کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

مقام‌های محلی بایرن شامگاه جمعه اعلام کردند این عاج به خاطر آن که به مدت هزاران سال در زیر یخ مدفون شده بود، تقریبا سالم مانده است.

اداره منطقه‌ای حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی ایالت بایرن آلمان با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی در این زمینه اعلام کرد: «این عاج به طول تقریبی ۲.۵ متر، در جریان کاوش یک محوطه باستانی قرن پانزدهم در شهر رگنسبورگ در جنوب شرقی آلمان کشف شد.»

باستان‌شناسان در آلمان یک عاج ماموت ۲۰ هزار ساله پیدا کردند

ایالت بایرن تا ۲۰ هزار سال پیش از مکان‌های زندگی ماموت‌ها به شمار می‌رفت. باستان‌شناسان می‌گویند کشف بقایای اجداد فیل‌ها در این منطقه غیر عادی نیست اما یافتن چنین قطعه‌ای از بدن این پستاندار قدیمی با این قدمت و تا این حد سالم، اتفاق بسیاری نادری است.

قطعه دیگری از یک استخوان بسیار قدیمی نیز در همان نزدیکی پیدا شده است اما دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که این قطعه استخوان از بدن همان حیوان باشد. کریستف اشتاینمن، یکی از اعضا تیم باستان‌شناسی آلمانی گفته است که هر دو قطعه کشف شده بدن حیوان در یخ و آب بوده و از خطر تجزیه در هوای آزاد مصون مانده‌اند. او می‌گوید به همین دلیل لایه خارجی دندان حیوان سالم مانده است.

در جریان این کاوش که اکنون به اتمام رسیده علاوه بر عاج ماموت، اشیا دیگری از جمله یک اجاق گاز و چند ظرف سفالی متعلق به سده‌های میانه نیز به دست آمده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین