کد خبر: ۶۴۳۹۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۸

انتقاد نماینده دموکرات از سخنان ‌جنگ‌طلبانه بوش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یکی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا با انتقاد شدید از مواضع اخیر بوش علیه کشورمان گفته‌است که جورج بوش دقیقا همان استدلال‌هایی که برای آغاز حمله به عراق استفاده کرده‌بود را این‌بار علیه ایران به کار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس جان اولور نماینده مردم ماساچوست در مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه در یک گفتگوی رادیویی خاطرنشان ساخت: «بسیاری از مردم آمریکا عمیقا نگران احتمال حمله به ایران هستند، بسیاری از نمایندگان کنگره از آغاز یک جنگ دیگر علیه کشوری بزرگ در جهان اسلام به شدت بیمناک شده‌اند، اما متاسفانه همچنان می‌بینیم که رئیس‌جمهور شمشیر جنگ را بالای سرش می‌چرخاند».

آقای اولور با رد این ادعای رئیس جنمهور آمریکا که ایران در تجهیز شورشیان طالبان نقش دارد گفت: «این دقیقا مشابه همان ادعاهایی است که در سال 2003 مطرح می‌شد، این‌که صدام با شبکه القاعده در ارتباط است یا اینکه برای تولید سلاح‌های اتمی از نیجر اورانیوم خریده‌‌است. رئیس‌جمهور اکنون دقیقا از همان ادعاهایی علیه ایران استفاده می‌کند که در مراحل نخستین مقدمه‌چینی برای حمله به عراق از آن استفاده کرده‌بود».

این نماینده دموکرات کنگره در ادامه گفت: «هیچ تردیدی وجود ندارد که آنها (کاخ سفید) یک سیاست بسیار تهاجمی را در برابر ایران در دستور کار قرار داده‌اند، ولی مسئله اینجاست که اوضاع عراق به جایی رسیده که ما بدون استفاده از نیروی هوایی از نیروی کافی برای حمله به هیچ کشوری برخوردار نیستیم».

جان اولور یکی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکاست که سال گذشته کوشیدند با تصویب یک طرح قانونی صدور فرمان حمله به ایران از سوی رئیس‌جمهور را منوط به کسب اجازه از کنگره نمایند.

گفتنی است رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در یک سخنرانی غیرمتعارف و توهین‌آمیز کشورمان را به «رهبری بنیادگرایی شیعه» در عراق متهم کرده و این ادعای بی‌پایه را مطرح ساخته بود که برنامه هسته‌ای ایران منطقه خاورمیانه را «در سایه یک هولوکاست اتمی» قرار داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین