کد خبر: ۶۴۴۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹

انتقاد ظریف از آمریکا به زبان عربی

"محمد جواد ظریف" وزیر امورخارجه ایران دوشنبه شب در پیامی توئیتری به زبان عربی از انتقام‌جویی "و گسترش نفرت و بهره‌برداری انتخاباتی "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا و تیم همراهش به شدت انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

ظریف درصفحه رسمی‌اش در توئیتر نوشت: این بیماری همه‌گیر که جهان را فراگرفته و سرنوشت بشر را به خطر انداخته نیازمند همکاری، همبستگی و دعا است.

در ادامه توئیت ظریف آمده است: در طول تاریخ شاهد نبودیم که این‌گونه که رییس جمهوری کنونی آمریکا و تیم همراه [عمل می‌کنند] این‌ چنین به شیوه‌ای بسیار ناپسند از یک فاجعه بشری برای انتقام‌جویی و گسترش نفرت و بهره‌برداری انتخاباتی استفاده شود.

انتقاد ظریف از آمریکا به زبان عربی

ظریف پیشتر نیز در پیامی در حساب انستگرامی خود اعلام کرده بود: جهان برای پیروزی یک اراده اخلاقی در سرپیچی از زیاده‌ خواهی ایالات متحده است، نباید تحریم و مراعات تحریم‌ها بیش از این جنایت جنگی بیانجامد.
وزیر امور خارجه در قسمتی از این پیام تصریح کرده بود که این کریه‌ترین چهره یک دولت معتاد به تحریم است که می‌خواهد با تضعیف ایران در برابر کرونا کارزار ناکام فشار حداکثری را جان دوباره بدهد. تلاش هر لحظه دستگاه دیپلماسی ایران محافظت از سلامت شهروندان است، چرا که مردم همواره بر همه چیز مقدم‌اند.

وی گفته بود: نظام سلامت، شهروندان و دولت ایران به مانند اروپا و ایالات متحده امریکا درگیر مقابله با کروناست، اما آنچه رنج ایرانیان را مضاعف می‌کند،آنچه انتخاب‌ها را در مدیریت بحران محدودتر می‌کند، توامانی تحریم و کرونا است.

وزیر امورخارجه کشورمان اظهار کرده بود: ایران تنها کشوری است که در ستیز رو در رو با بیماری نمی‌تواند تجهیزات و اقلام پزشکی را به سادگی خریداری کند. ترکیب تحریم و کرونا را جسورتر می‌کند و تصمیمات سخت برای مدیریت بحران را دشوارتر.

پیش از این نیز "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و کمیساریای عالی حقوق بشر به همراه روسیه، چین، پاکستان، انگلیس، عراق، ونزوئلا، نیکاراگوئه، کره شمالی و کوبا تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای برای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا در شرایط شیوع ویروس کرونا انجام داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین