کد خبر: ۶۴۴۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۰

خودرو‌های حاشیه جاده‌ها و پارک‌ها در روز ۱۳ به‌در جریمه می‌شوند

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای پیشگیری از ابتلای به کرونا و قطع زنجیره این ویروس است، به همین منظور حضور در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در روز طبیعت برای مردم ممنوع شده و مسوولان اعلام کرده‌اند توقف خودرو در حاشیه جاده‌ها و پارک‌ها ممنوع بوده و مشمول جریمه خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از هشتم فروردین‌ماه جاری برای پیشگیری از ابتلای به کرونا و قطع زنجیره این ویروس از چند روز قبل در کشور اجرایی شده و تا روز بیستم ماه جاری تمدید شده است.

براساس مصوبات این طرح ملی، پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی، استخرها و... که محل تجمع افراد هستند، تعطیل خواهند بود و برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود (اعم از رسمی و غیررسمی) ممنوع است.

خودرو‌های حاشیه جاده‌ها و پارک‌ها در روز ۱۳ به‌در جریمه می‌شوند

به همین منظور حضور در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در روز طبیعت هم برای مردم ممنوع شده و مسوولان کردستان به تبع از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اعلام کرده‌اند توقف خودرو در حاشیه جاده‌ها و پارک‌ها ممنوع بوده و مشمول جریمه خواهد شد.

پارک خودرو در حاشیه پارک‌ها و جاده‌ها مشمول جریمه می‌شود 

رئیس پلیس راهور کردستان اظهار داشت: ورود خودروها به پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهرهای استان ممنوع است و تمامی ورودی‌های این مکان‌ها هم مسدود شده است. 

سرهنگ برزو مرادی افزود: مسیرهای خروجی سنندج به سمت کامیاران و جاده صلوات‌آباد در سنندج هم ممنوع است و خودروهایی که در حاشیه این مسیرها توقف کنند مشمول جریمه شده و توقیف خواهند شد.

پارک‌های سنندج در روز طبیعت میزبان شهروندان نیست

شهردار سنندج هم گفت: در راستای اجرای دستورالعمل کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا، ورودی تمامی پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهر سنندج مسدود شده و هیچ یک از پارک‌ها امسال در روز طبیعت میزبان شهروندان نخواهد بود.

حشمت‌اله صیدی اعلام کرد: ورودی پارک‌های جنگلی آبیدر، نیشتمان و توس نوذر و همچنین پارک‌ها و بوستان‌های سطح  شهر با نصب نیوجرسی مسدود شده است. 

با همکاری دادستانی با متخلفین برخورد خواهد شد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم به اعمال محدودیت‌هایی در روز طبیعت در استان اشاره کرد و گفت: در روز ۱۳ فروردین اجازه حضور مردم در پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها را نخواهیم داد و همه باید به این قناعت برسیم که در خانه بمانیم.

حسین خوش‌اقبال اذعان داشت: از عصر دوازدهم فروردین تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های شهرهای استان توسط نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج کنترل می‌شود و با همکاری دادستانی با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: از حضور مردم در تفرجگاه‌هایی که در گذشته محل تجمع مردم بوده است، خصوصا اماکن حساسی مانند آبیدر، دریاچه زریوار، مسیر صلوات‌آباد، مسیر کامیاران و یا سایر اماکن محل رجوع مردم در دیگر شهرهای استان ممانعت می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تاکید کرد: مردم باید در خانه بمانند که زحمات مسوولان علی‌الخصوص کادر درمان برای پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به هدر نرود.

حال که مردم از اوایل اسفندماه سال گذشته تاکنون با رعایت کردن مسائل بهداشتی و خانه‌نشینی خود را از ابتلا به ویروس کرونا در امان نگه داشته‌اند، نباید روز سیزده‌به‌در با رفتن به بیرون و حضور در تجمعات، تلاش‌های این مدت را به هدر دهند.

مردم باید به این قناعت برسند تا آیین سیزده‌به‌در را در خانه‌های خود همراه با آرامش روان و به دور از خطر ویروس کرونا جشن بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین