کد خبر: ۶۴۴۳۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

هدف‌گذاری ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در سال ۹۹

وزیر راه و شهرسازی خبر داد، در بخش مسکن، امسال صد هزار واحد مسکونی در بخش بافت‌های فرسوده و ۳۰۰ هزار واحد دیگر در بخش طرح ملی تامین مسکن ساخته خواهد شد که نقشی مهم در تحرک بخشی به اقتصاد کشور در صنایع مختلف مرتبط با ساخت و ساز خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :

در پنجمین جلسه ستاد برنامه ریزی و راهبری جهش تولید سازمان برنامه و بودجه که اختصاص به بررسی طرح‌های وزارت راه و شهرسازی داشت و با حضور آقایان محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونان دو دستگاه برگزار شد، طرح‌های در دست اقدام و قابل بهره برداری تا پایان سال ۱۳۹۹ بررسی و مقرر شد: نحوه تخصیص بودجه به این طرح‌ها در قالب یک تفاهمنامه مشترک، حداکثر تا پایان فروردین مبادله شود.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست اولویت دادن به طرح‌های نیمه تمام در حوزه راه‌های ریلی، جاده ای، روستایی و تکمیل طرح‌های بندری و ساخت شناورهای بومی و همچنین ساخت و تکمیل چهارصد هزار واحد مسکونی را در سال جهش تولید از مهمترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی دانست.

هدف‌گذاری ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در سال ۹۹

اسلامی تاکید کرد: در بخش مسکن، امسال صد هزار واحد مسکونی در بخش بافت‌های فرسوده و ۳۰۰ هزار واحد دیگر در بخش طرح ملی تامین مسکن ساخته خواهد شد که نقشی مهم در تحرک بخشی به اقتصاد کشور در صنایع مختلف مرتبط با ساخت و ساز خواهد داشت.

وی از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست به روال سابق حداقل ۲۰ درصد منابع بانک‌ها به تسهیلات مربوط به ساختمان و مسکن تخصیص یابد تا این بخش از رکود خارج شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه ۸۵ اقدام شاخص در ۷ محور برای سال جهش تولید درنظر گرفته شده است افزود: در بخش ریلی امسال دو هزار دستگاه واگن و کشنده تولید داخل به ناوگان کشور افزوده می‌شود و همچنین بیش از هزار کیلومتر راه روستایی نیز ساخته خواهد شد.

وی گفت: ساخت ماشین آلات راهسازی با شرکت هپکو که پیشتر در قالب قراردادی تنظیم شده علاوه بر اینکه موجب خروج این شرکت و همکاران قطعه ساز آن خواهد شد موجب نوسازی ناوگان خواهد شد.

اسلامی تکمیل راه آهن خواف - هرات را از جمله طرح‌های قابل افتتاح در سالجاری دانست و افزود: یکی دیگر از طرح‌های مهم در بخش ریلی، ساخت و تکمیلی راه آهن میانه - بستان آباد است که موجب کم شدن فاصله میان دو شهر تهران و تبریز خواهد شد و این مسیر را بیش از ۱۱۴ کیلومتر کاهش داده است و زمان سیر را بیش از ۵ ساعت کوتاه می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین