هوآوی گزارش سالیانه مربوط به ۲۰۱۹ را منتشر کرد و جزئیات عملکرد مالی خود را در این سال در اختیار عموم گذاشت. فروش جهانی این کمپانی در سال ۲۰۱۹ با افزایش سال به سال ۱۹.۱ درصدی، به ۱۲۳ میلیارد دلار رسید. هوآوی در همین حال به سود خالص ۹ میلیارد دلار و جریان نقد مالی ۱۳.۱ میلیارد دلار دست پیدا کرده که نشان دهنده ۲۲.۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل است. به عنوان بخشی از سرمایه گذاری بلند مدت هوآوی در زمینه نوآوری و پژوهش، این کمپانی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۵.۳ درصد درآمد خود را به تحقیق و توسعه اختصاص داد.
Eric Xu یکی از رئیسهای هوآوی درباره این موضوع گفته است: «۲۰۱۹ سالی خارقالعاده برای هوآوی بود. علی رغم فشارهای خارجی شدید، تیم ما با یک هدف واحد به کار خود ادامه داد و آن ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان بود. به سختی برای به دست آوردن جایگاه و اعتماد فعلیمان و همچنین شریکهایمان در سراسر دنیا تلاش کردیم و کسب و کارهای ما قدرتمند باقی ماند».
در سال ۲۰۱۹ کسب و کار مخابراتی هوآوی منجر به عرضه تجاری شبکههای نسل پنج (۵G) شد. جهت بهکارگیری تجاری بیشتر و ترویج نوآوریهای جدید در استفادههای ۵G این کمپانی مرکز «ائتلاف در نوآوری» را با اپراتورهای سراسر دنیا تأسیس کرد. راهکار Huawei RuralStar میتواند مشکل پوشش شبکه موبایل در مناطق دوردست و صعبالعبور را برطرف کند. این راهکار در بیش از ۵۰ کشور و منطقه استفاده شده و اینترنت موبایل را برای بیش از ۴۰ میلیون ساکن مناطق دوردست فراهم کرده است. در سال ۲۰۱۹ درآمد هوآوی از کسب و کار اپراتورهای مخابراتی موبایل با افزایش ۳.۸ درصدی به ۴۲.۵ میلیارد دلار رسید.
کسب و کار سازمانی هوآوی به حمایت خود از دیجیتالی شدن مشتریان در صنایع مختلف دنیا ادامه میدهد و این کمپانی بسترساز دنیای دیجیتال است. در سراسر دنیا بیش از ۷۰۰ شهر و ۲۲۸ کمپانی موجود در لیست Fortune Global ۵۰۰ هوآوی را به عنوان شریک خود برای دیجیتالی شدن انتخاب کردهاند. در سال ۲۰۱۹ هوآوی استراتژی خود را با هدف ایجاد یک بستر غنی برای شکوفا شدن دنیای هوشمند اعلام کرد. به عنوان بخشی از این استراتژی، هوآوی سریعترین پردازنده هوش مصنوعی دنیا را به نام Ascend ۹۱۰ و همچنین کلاستر آموزش هوش مصنوعی Atlas ۹۰۰ را معرفی کرد. در همین سال درآمد کسب و کار سازمانی هوآوی با ۸.۶ درصد رشد نسبت به سال قبل به ۱۲.۸ میلیارد دلار رسید.
کسب و کار کالاهای مصرفی هوآوی نیز رشد قابل توجهی را تجربه کرد و در سال ۲۰۱۹ جمعاً ۲۴۰ میلیون گوشی هوشمند را روانه بازار کرد. همچنین این کمپانی خبر از پیشرفتهای بزرگ در توسعه اکوسیستم Seamless AI Life برای وسایل و استفادههای مختلف داد که دربرگیرنده کامپیوترهای شخصی، تبلتها، وسایل پوشیدنی و صفحههای هوشمند است. در سال ۲۰۱۹ گردش مالی حاصل از فروش محصولات رده مصرفکننده این کمپانی با ۳۴ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۸، به رقم چشمگیر ۶۶.۹ میلیارد دلار رسید.
Eric Xu در این باره گفت: «در زمینه کسب و کار هرچه پیش میرویم، عوامل تاثیرگذار بیرونی پیچیدهتر میشوند. ما باید قدرت رقابت محصولات و خدمات خود را بهبود بخشیم و با کمک کردن به نوآوری ارزش بالاتری برای مشتریان و جامعه ایجاد کنیم. این تنها راه پیش روی ما برای استفاده از فرصت تاریخی دیجیتالی و هوشمند شدن صنایع و دستیابی به رشد قابل توجه در بلند مدت است».
کلیه آمارهایی که در گزارش سالیانه ۲۰۱۹ هوآوی آمدهاند، به طور مستقل از سوی کمپانی بین المللی KPMG تصدیق شدهاند. برای دریافت گزارش سالیانه ۲۰۱۹ هوآوی به این آدرس مراجعه کنید.