کد خبر: ۶۴۴۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶

جو بایدن: آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را کاهش دهد

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا طی بیانیه‌ای از دولت این کشور خواست تا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا،‌ با وجود اختلافات با دولت ایران، تحریم‌های آمریکا علیه تهران کاهش یابد.
آفتاب‌‌نیوز :

«جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از دولت این کشور خواست تا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا تحریم‌ها علیه ایران کاهش یابد.

بایدن طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «در زمان‌های بحران جهانی، آمریکا باید رهبری کند. ما باید در پیشنهاد کمک به کسانی که در معرض آسیب یا خطر قرار دارند، اولین باشیم. این همان چیزی است که همیشه بوده‌ایم و در میانه این همه گیری مرگبار که به هیچ مرزی احترام نمی گذارد آمریکا باید گام‌هایی اتخاذ کند که چه کاری می تواند برای کشورهایی که با این ویروس درگیر شده‌اند از جمله ایران پیشنهاد دهد حتی اگر ما سلامتی مردم آمریکا را در اولویت قرار دهیم.»

جو بایدن: آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را کاهش دهد

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که دولت ترامپ با مانع شدن در مقابل دسترسی ایران به کمک‌های بشردوستانه، ظالمانه عمل کرده است.

بایدن در ادامه بیانیه خود خواستار صدور مجوزهای گسترده به شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دارویی شد. وی همچنین خواستار تسهیل مسیر بانک‌های بین‌المللی، شرکت‌های حمل و نفت و بیمه‌ای برای فراهم کردن درمان‌های پزشکی شده است.

بایدن خواستار صدور دستورالعمل‌های تحریمی جدید به گروه‌ها و سازمان‌های امداد رسانی بین‌المللی در خصوص چگونگی مقابله با ویروس کرونا در ایران شد.

در حالی که دولت ترامپ مدعی پیشنهاد کمک به ایران را شده اما بایدن گفت که این اقدام بدون کاهش تحریم‌ها موثر نخواهد بود.

باید در این بیانیه گفت: «پیشنهاد دولت برای کمک به ایران در صورتی که با گام‌های واقعی برای اطمینان یافتن از این موضوع که آمریکا تشدید کننده این بحران انسانی فزاینده نیست، ناکافی خواهد بود. با وجود اختلافات بسیار زیادی که با دولت ایران داریم این اقدام صحیح و انسانی است که باید انجام دهیم. برای متوقف کردن موثر این همه گیری در تمام کشورها، نیازمند همکاری با یکدیگر هستیم.»

این بیانیه در حالی منتشر می شود که چند روز پیش بایدن در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر رئیس‌جمهور بود، در شرایط کنونی همه‌گیری ویروس «کووید۱۹» تحریم‌های ایران را لغو می‌کرد یا نه، توضیح داد: «من اطلاعات کافی درباره وضعیت کنونی ایران ندارم... تیم سیاست خارجی من حدس‌وگمان‌های زیادی دارد که آیا آنها واقعا در اوضاع دشواری هستند یا دروغ می‌گویند».

وی اما تاکید کرد که «برای تصمیم گرفتن» درباره لغو تحریم‌های ایران، «به اطلاعات بیشتری» نیاز دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین