کد خبر: ۶۴۴۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

کاهش دمای هوا در برخی نقاط کشور طی هفته جاری

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوای سواحل شمالی، شمال غرب و استان‌های جنوبی دامنه البرز طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ فروردین ماه) در شمال شرق و شرق کشور بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات جنوب شرق رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ طی روز شنبه (۱۶فروردین) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. این وضعیت همچنین روز یکشنبه (۱۷ فروردین) در سواحل شرقی دریای خزر، شمال شرق ارتفاعات البرز شرقی و مناطقی از مرکز و شرق کشور رخ می دهد.

کاهش دمای هوا در برخی نقاط کشور طی هفته جاری

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی روزهای جمعه، شنبه و به ویژه یکشنبه با توجه به شدت بارش در شمال‌شرق ریزش تگرگ در برخی از این مناطق دور از انتظار نیست.

ضیاییان درباره وضعیت جوی طی روز دوشنبه نیز تصریح کرد: روز دوشنبه نیز در شمال غرب و سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در مناطقی از غرب و جنوب غرب رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می شود.

وی افزود: طی روز سه شنبه گستره بارش، کل نوار شمالی کشور را فرا خواهد گرفت و موجب بارش شدید باران در سواحل دریای خزر به ویژه سواحل غربی و مرکزی دریا و از اواخر وقت همراه با وزش باد شدید و احتمال ریزش تگرگ در شمال شرق خواهد شد. همچنین در این روز در دامنه های زاگرس مرکزی و مناطقی از مرکز و جنوب غرب نیز رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: شایان ذکر است سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا در سواحل شمالی و شمال غرب بین ٨ تا ١٢ درجه و در استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز بین ۶ تا ٨ درجه کاهش می‌یابد.

وی درباره وضعیت آب و هوای تهران طی دو روز آینده نیز گفت: فردا (۱۶ فروردین ماه) آسمان تهران در روز به تدریج ابری همراه با افزایش باد و گاهی رعد و برق و بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین آسمان شبانگاهی تهران ابری همراه با بارش خفیف باران و گاهی به همراه رعد و برق و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می شود. بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۲۱ و ۹ درجه سانتیگراد است.

ضیاییان افزود: در روز (۱۷ فروردین ماه) نیز آسمان پایتخت قسمتی ابری همراه با گاهی وزش باد و در بعد از ظهر به همراه افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دمای هوای این روز هم به ترتیب ۲۰ و ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین