کد خبر: ۶۴۴۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴

آخرین وضعیت مرزهای کشور

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که همه مرزهای کشور وضعیت مشابهی نسبت به گذشته دارند و تنها مرز نوردوز (مرز مشترک با ارمنستان) برای حمل و نقل جاده‌ای فعال شده است.
آخرین وضعیت مرزهای کشور
آفتاب‌‌نیوز :

منوچهر سلمان‌زاده، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره‌ی آخرین وضعیت مرزهای زمینی ایران با کشورهای همسایه به ایسنا توضیح داد: طی روزها و هفته‌های گذشته تنها مرز نوردوز که مرز مشترک ایران با ارمنستان است فعال شده و حمل و نقل جاده‌ای در آن جریان پیدا کرده است و بقیه مرزها همان شرایط گذشته را دارند؛ بنابراین از همه رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی می‌خواهیم قبل از جابه‌جایی و ارسال بار به نقاط مرزی مختلف از آخرین تغییر و تحولات و شرایط مرزهای کشور از طریق سامانه 141 سازمان راهداری یا دیگر دستگاه‌های متولی مطلع شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تقریبا هیچ ازدحام و ترافیکی در مرزهای فعال کشور نداریم و همه رانندگان کارشان را با توقفی کوتاه و در ترافیکی روان انجام می‌دهند. همچنین مشکلات ازدحام و ترافیک کامیون‌داران منتظر در مرزهای بسته تقریبا حل شده و حتی کامیون‌دارانی که نتوانستند محموله خود را جابه‌جا کنند بار خود را همانجا در گمرک‌های مختلف رها کردند و با کشنده‌های خود به شهرشان بازگشتند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین درباره‌ی آخرین وضعیت مرزهای فعال کشور گفت: هم‌اکنون سه مرز تمرچین، باشماق و پرویزخان با عراق دو مرز جلفا و پل دشت با نخجوان، دو مرز آستارا و بیله‌سوار با آذربایجان و سه مرز میلک، دوقارون و ماهین‌رود با افغانستان فعال است و تردد برای حمل و نقل بین‌المللی و جابه‌جایی بار در این نقاط مرزی انجام می‌شود.

سلمان‌زاده اعلام کرد: برخی از کشورها مرزهای خود را یکطرفه کردند و تنها اجازه ورود هموطنان خود و خروج رانندگان دیگر کشورها به سمت کشور خودشان را می‌دهند که می‌توان به مرزهای ترکیه و ترکمنستان اشاره کرد. البته مرز پاکستان همچنان بسته بوده و تغییر و تحولاتی در آن روی نداده است.

به گزارش ایسنا، طی ماه‌های گذشته و با شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف تردد مسافری و جابه‌جایی کالا از مرزهای مختلف کشور با تغییر و تحولاتی مواجه شد و برخی کشورها دیگر اجازه تردد رانندگان ترانزیتی را هم ندادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین