کد خبر: ۶۴۴۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷

چگونه کودکان را از کرونا دور نگهداریم؟

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با تاکید بر لزوم دور نگه داشتن کودکان از افراد مبتلا به کرونا گفت: باید به کودکان دور از هر گونه استرس و اضطراب، رعایت بهداشت فردی و دور ماندن از مبتلایان به ویروس کرونا را آموزش داد و امور زندگی جاری آن‌ها را مختل نکرد.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالله کریمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: تولید واکسن کرونا یک سال زمان می‌برد، هنوز کرونا درمان ضد ویروسی شناخته شده ندارد و تداوم همه‌گیری آن مشخص نیست، بنابراین مردم باید در همه گروه‌های سنی موارد بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند و والدین از آوردن کودکان به مکان‌های شلوغ خودداری کنند.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از ابتلا کودکان به این بیماری باید راه‌های پیشگیری و رعایت بهداشت فردی از جمله شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده دست، دور ماندن از افراد آلوده به این ویروس رعایت شود.

چگونه کودکان را از کرونا دور نگهداریم؟

این متخصص بیماریهای عفونی ادامه داد: مطالعات نشان داده، عفونت کرونا در کودکان بسیار خفیف است، اما ممکن است مانند سایر عفونت‌های تنفسی در گروه خاصی از کودکان عفونت شدید ایجاد کند به گونه‌ای که از هر ۱۰۰ کودک، دو نفر به این ویروس مبتلا می‌شوند.

کریمی ادامه داد: این روزها با توجه به انتشار اخبار مبتلایان به ویروس کرونا و نگرانی‌های ایجاد شده در بین خانواده‌ها از طریق فضای مجازی، والدین مضطرب هستند که آیا کودکان آن‌ها در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند و این استرس و نگرانی، کودکان را نسبت به کرونا حساس می‌کند.

وی تاکید کرد: باید به کودکان دور از هر گونه استرس و اضطراب، رعایت بهداشت فردی و دور ماندن از مبتلایان به ویروس کرونا را آموزش داد و امور زندگی جاری آن‌ها را مختل نکرد.

کریمی تاکید کرد: از هر ۱۰۰ نفر گرفتار به این ویروس، ۹۷ نفر بهبود می‌یابند و نباید فراموش کرد که ترس از کرونا، باعث انتشار بیشتر بیماری می‌شود.

وی ادامه داد: هر فردی که علائم سرماخوردگی دارد، هیچ گونه آزمایشی ضروری و لازم نیست در صورت مشکوک بودن به ویروس کرونا، باید از پزشک درخواست انجام آزمایش شود.

به گفته کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی،تاکنون ۵۳ هزار و۱۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد سه هزار و ۲۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین