کد خبر: ۶۴۴۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

چین با بسته‌ای بزرگ به جنگ کرونا رفت

چین ۵۶ میلیارد دلار به حمایت از کسب و کارها در برابر کرونا اختصاص داد.
آفتاب‌‌نیوز :

بانک مرکزی چین بار دیگر با کاهش ذخیره بین بانکی به بانکهای این کشور اجازه داد میزان وامدهی خود را افزایش دهند. انتظار میرود این تصمیم به معنای آزادسازی ۴۰۰ میلیارد یوان ( ۵۶.۳۸ میلیارد دلار) نقدینگی باشد که در اختیار کسبوکارهای کوچک و متوسط قرار خواهد گرفت. این گام، تازهترین اقدام سیاستگذار چینی برای جلوگیری از ثبت رشد منفی در اقتصادی است که آخرین بار ۳۰ سال پیش کوچک شده بود.

یان سه، کارشناس ارشد مسایل اقتصادی در موسسه فاندر سکیوریتیز گفت: بلایی که سر اقتصاد جهانی آمد، تاثیر خیلی بزرگی روی اقتصاد چین خواهد داشت و حالا لازم است سیاست اقتصادی چین انبساطیتر و منعطفتر باشد.

چین با بسته‌ای بزرگ به جنگ کرونا رفت

انتظار میرفت روند بازگشایی کارخانجات در چین خیلی زود آغاز شود اما اکنون مشخص شده است که بسیاری از کسبوکارها کماکان نمیتوانند به روال عادی خود بازگردند و اکنون ریسک بیکار شدن میلیونها چینی میتواند باعث ایجاد سونامی جدیدی در اقتصاد این کشور شود.

بانکهای چینی تاکنون در چندین مرحله حدود هفت تریلیون یوان ( ۹۸۹ میلیارد دلار) وام در اختیار کسبوکارهای این کشور قرار دادهاند. از زمان کاهش سرعت رشد شیوع کرونا تاکنون بانک مرکزی چین از ابزارهای متعددی برای تقویت رشد اقتصادی این کشور رونمایی کرده است.

از سوی دیگر در سوییس دولت این کشور اعلام کرد که اعتبار بسته حمایتی خود از کسبوکارها را به ۴۰ میلیارد فرانک ( ۴۱ میلیارد دلار) افزایش داده است. تاکنون بیش از ۴۸۴ شهروند سوییسی بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادهاند.

بانکهای یو بی اس و کردیت سوییس قرار است به عنوان عامل اجرای این بسته، وامهای با نرخ سود صفر درصد یا بسیار کم بهره تا سقف ۵۰۰ هزار فرانک را در اختیار شرکتهای آسیب دیده این کشور قرار دهند. با این حال دولت با اجرای نظارت دقیق و راستایی آزمایی تقاضاهای دریافت وام هشدار داده است که با سودجویان به شدت برخورد خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین