کد خبر: ۶۴۵۰۷۵
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
این خبر به روزرسانی شده است

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها / 16 فروردین+جدول

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۵۵ هزار و۷۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۳۴۵۲ نفر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند. مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۵۵هزار و ۷۴۳ مورد رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۹ هزار و ۷۳۶ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند. مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۴۵۲ نفر رسید.  ۴۱۰۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. مردم برای خوداظهاری غربالگری کرونا به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها / 16 فروردین+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، قم، گیلان، اصفهان و البرز آماری اعلام نمی‌شود. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و جامعی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در استان‌های کشور آمده است. منبع این آمار، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی ۸۲     ۱۸۹۷
2 آذربایجان غربی   ۷۳ ۴۵۶ ۹۵۷
3 اردبیل ۳۵ ۹۴   ۵۵۰
4 اصفهان        
5 البرز        
6 ایلام ۲ ۳۲   ۳۰۹
7 بوشهر ۱۷ 7 نفر تا تاریخ 15 فروردین ۱۰۲ ۱۲۲
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری  1 ۱۸ ۹۱ ۱۳۷
10 خراسان جنوبی ۱۰ ۳۳ ۲۹۶ ۳۳۰
11 خراسان رضوی   ۵۱۵   ۲۷۸۰
12 خراسان شمالی   ۴۶ ۲۱۹ ۴۴۱
13 خوزستان ۴۱ ۱۰۲ ۵۷۳ ۸۵۳
14 زنجان ۱۷ ۶۳ ۴۶۴ ۶۵۴
15 سمنان ۲۶   ۶۸۶ ۸۵۷
16 سیستان و بلوچستان   ٢٣ نفر تا تاریخ 15 فروردین   ٢٧١
17 فارس ۱۱۱ ۳۶ ۳۴۸ ۱۱۰۰
18 قزوین ۱۸ ۱۵۷   ۱۰۵۷
19 قم ۳۵ اعلام نشد اعلام نشد اعلام نشد
20 کردستان ۲۴ ۷۳ ۱۷۶ ۶۱۱
21 کرمان ۱۳ ۳۶ ۱۹۰ ۳۱۱
22 کرمانشاه ۱۳ ۳۳   ۲۸۱
23 کهگیلویه و بویراحمد ۵ ۸ ۵۱ ۱۸۱
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان ۱۹ ۷۰   ۸۱۹
27 مازندران        
28 مرکزی ۳۰ ۱۱۲   ۱۲۴۴
29 هرمزگان ۱۳ ۱۷   ۲۳۴
30 همدان        
31 یزد   ١٥٥   ١١٦٤

***

شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی ۱۸۹۷ نفر شد

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی زنده خبری اظهار کرد: با شناسایی ۸۲ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل مبتلایان به کویید ۱۹ به یک هزار و ۸۹۷ نفر رسید. تعداد فوتی‌ها ارتباطی به بستری‌های آن روز ندارد بلکه قربانیان اعلام شده برای بستری‌های چند روز و یا هفته پیش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۳ نفر در بخش ویژه و تهویه مکانیکی هستند، گفت: میزان گسترش شیوع علاوه بر ۷ شهرستان قبلی اعلام شده در شهرستان‌های آذرشهر و اسکو و هریس هم زیاد شده است. آقای هاشمی، رئیس بیمارستان آذرشهر، در کل دوران کرونا در بیمارستان آذرشهر حضور داشته و خدمت‌رسانی کردند ولی امروز آسمانی شد.

صومی گفت: علاوه بر محلات قبلی اعلام شده، خیابان‌های حافظ، آبرسان و یاغچیان هم جزو محلاتی شد که تعداد مبتلایان در آنجا بیشتر است.

وی با اشاره بر اینکه امروز، در عرض یک روز، میزان ۱۴۰ نفر بستری‌ها افزایش یافته است، گفت: فکر نکنیم با یک روز آمار کاهشی در حال غلبه به کرونا هستیم زیرا اگر رعایت نکنیم هر روز آمار شهدا و قربانیان کرونا افزایش خواهد یافت.

تعداد مبتلایان به کرونا در قزوین از 1000 نفر گذشت

دکتر کاظمی فر معاون درمان دانشگاه علوم پرشکی قزوین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تست آزمایشگاهی کرونا ۱۸ نفر مثبت و تعداد مبتلایان به کرونا هزار و ۵۷ نفر است.

کاظمی فر اضافه کرد: امروز ۳۵ نفر با عفونت حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان معاون درمان دانشگاه علوم پرشکی قزوین گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در قزوین به هزار و ۵۷ نفر رسید. هم اکنون ۳۰۵ نفر در مراکز درمانی بستری هستند. از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۲ هزار و ۶۰۱ نفر در بیمارستان‌ها بستری که ۶۹۸ نفر در مبارزه با این بیماری پیروز شدند.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر و در مجموع ۱۵۷ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

فوت ١٥٥ بیمار مبتلا به کرونا در یزد

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان، سه هزار و ٢٠٣ نفر با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

سلمانی ادامه داد: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی تاکنون هزار و ١٦٤ نفر در استان به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند. ٥٣٦ مورد ابتلای مثبت در شهر یزد، ٢٥٦ مورد در میبد، ٢٣١ مورد در اردکان و ٣٥ مورد در ابرکوه به ثبت رسیده است. ١٧ مورد ابتلای قطعی در بهاباد، ٢١ مورد در مهریز، ٦ مورد در خاتم، ٣٦ مورد در بافق، ١٤ مورد در اشکذر و ١٢ مورد در تفت گزارش شده است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا افزود: تاکنون ١٥٥ نفر نیز به دلیل ابتلا به این بیماری در استان جان باختند.

ابتلای ۹۵۷ نفر به کرونا در آذربایجان غربی

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از دو هزار و ۲۲۴ مورد نمونه آزمایش شده، آزمایش ۹۵۷ نفر مثبت شده است، اظهار داشت: از این تعداد تاکنون، ۴۵۶ نفر بهبود یافته و ۷۳ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه از نظر ابتلا به کرونا در استان، روند فزاینده و رو به رشدی را شاهد هستیم، افزود: علت اصلی این افزایش مربوط به مسافرت‌های هفته اول نوروزی به استان است.  در ایام تعطیلات، ۷۳ هزار نفر به قصد مسافرت از استان خارج شده اند که پیش بینی می‌شود رقم ابتلا به ویروس را افزایش دهند.

۱۳ ابتلای جدید شمار مبتلایان کرونا در هرمزگان را به ۲۳۴ نفر رساند

حسین فرشیدی امشب در گفت وگو با بخش خبر سیمای مرکز خلیج فارس اظهار کرد: طی یک روز اخیر نتیجه‌ی آزمایش کرونای ۱۳ بیمار دیگر در استان هرمزگان مثبت اعلام شد که شامل ۸ نفر در بندرعباس و ۵ نفر در میناب است. براین‌ اساس شمار مبتلاشدگان قطعی به کرونا در استان به ۲۳۴ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: تعداد فوتی‌ها نیز با یک نفر افزایش (یک خانم مبتلا به یک بیماری ریوی در بندرلنگه) به ۱۷ نفر رسید.

دکتر فرشیدی در بیان شمار مبتلاشدگان به کرونا در شهرستان‌های هرمزگان نیز اظهار داشت: از ۴ اسفند ۹۸ تا امروز، ۱۲۰ نفر در بندرعباس، ۴۳ نفر در کیش، ۲۴ نفر در میناب، ۲۱ نفر در قشم، ۷ نفر در بندرلنگه، ۶ نفر در حاجی‌آباد، ۶نفر در رودان، ۳نفر در بستک، ۲نفر در پارسیان، یک نفر در بندرخمیر و یک نفر در جاسک به کرونا مبتلا شده‌اند.

۱۰۰ بیمار بدحال با مشکلات تنفسی در بیمارستان‌های قم بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه حدود ۱۰۰ بیمار بدحال در بیمارستان‌های قم داریم، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۲ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز ۱۶ فروردین ماه، ۱۱۲ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلاء به کرونا پذیرش شدند.

وی ادامه داد: ۳۵ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند. در شبانه روز گذشته، ۲۷ نفر از بیماران بستری در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های قم پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

قدیر در پایان گفت: متأسفانه هنوز حدود ۱۰۰ بیمار بدحال با مشکلات تنفسی در بیمارستان‌های قم بستری هستند.

مبتلایان به کرونا در ۶ شهرستان سمنان به ۴۳۶ نفر رسید

طبق آخرین آمارها، شمار کرونایی‌های ۶ شهرستان استان سمنان تا روز شانزدهم فروردین‌ماه به ۴۳۶ نفر رسیده است.

 بنا بر گزارش‌ها از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که ۶ شهرستان این استان را زیرپوشش خود دارد، در یک روز گذشته، موارد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا به‌طور رسمی در کشور شناسایی شده که آخرین خبرها از ارائه گزارش ۱۰ مورد جدید ابتلا به ویروس در این منطقه از استان سمنان حکایت دارد.

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۶ شهرستان سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هستند، ۴۳۶ نفر است.

بر پایه آمار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تا روز شانزدهم فرودین ماه، ۳۴۲ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون مرخص شده‌اند که این آمار، سه نفر نسبت به روز قبل افزایش یافته است.

هم‌اکنون ۱۰۴ نفر در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند که این عدد امروز ۱۴ نفر کاهش داشته است و البته ممکن است همه افراد بستری به ویروس کرونا مبتلا نباشند.

بهبودی ۳۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در شاهرود و میامی

بنا بر گزارش‌های به دست آمده از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که دو شهرستان این استان را زیرپوشش خود دارد، در یک روز گذشته، موارد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا به‌طور رسمی در کشور شناسایی شده که آخرین خبرها از ارائه گزارش ۱۶ مورد جدید ابتلا به این ویروس در این منطقه از استان سمنان حکایت دارد.

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دو شهرستان میامی و شاهرود که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند، به ۴۲۱ نفر رسیده است.

بر پایه بررسی‌های عملکردی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا روز شانزدهم فرودین ماه، ۳۴۴ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون مرخص شده‌اند و این آمار، ۱۵ نفر رشد داشته است.

هم‌اکنون ۶۸ نفر در بیمارستان‌ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند که این عدد امروز ۶ نفر کاهش داشته است و البته ممکن است همه افراد بستری به ویروس کرونا مبتلا نباشند.

۶ شهرستان سمنان، دامغان، آرادان، گرمسار، مهدی‌شهر و سرخه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان هستند که آمارهای آنها جداگانه اعلام می‌شود.

آمار مبتلایان کرونا در خراسان‌جنوبی به ۳۳۰ نفر رسید/ بهبود ۲۹۶ بیمار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۱۰ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شد، که بدین ترتیب آمار کل مبتلایان استان به ۳۳۰ نفر افزایش یافت.

کامبیز مهدی‌زاده عصر امروز به تشریح آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان‌جنوبی پرداخت و اظهار داشت: ۱۰ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شد که بدین ترتیب آمار کل مبتلایان استان به ۳۳۰ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته از تعداد ۳۴ آزمایش انجام شده، ۲۴ مورد مورد منفی و ۱۰ مورد مثبت اعلام شده است، بیان داشت: خوشبختانه طی ۲۴ساعت گذشته مورد فوتی در استان نداشتیم و حال شش نفر از بیماران وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در استان، مطرح کرد: ۲۸ نفر از بیماران در بیمارستان بستری، ۲۹۶ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های ترخیص شده و همچنین آمار متوفیان در استان ۳۳ نفر می‌باشد.

مهدی‌زاده اعلام کرد: از روز اول تاکنون مجموع کل آزمایشات انجام شده در استان یک هزار و ۱۱۴مورد بوده که نتیجه ۳۳۰ آزمایش مثبت و تعداد ۷۸۴ مورد نیز منفی اعلام شده است.

وی با اشاره به آمار طرح غربالگری کرونا در استان، خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد۲۱۵ هزار و ۱۸۸ خانواده از استان توسط پرسنل بهداشتی غربالگری شدند که این تعداد ۸۹.۶ درصد خانوارهای استان را شامل می‌شود.

ابتلای ۱۷ مورد جدید به کرونا ویروس در استان زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از ظهر دیروز تا کنون ۱۷ نفر به آمار مبتلایان ابتلای ۱۹ مورد جدید به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است. در مجموع تاکنون تست کرونای ۶۵۴ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۴۶۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.متاسفانه تا ظهر امروز ۶۳ نفر هم بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند.

تعداد مبتلایان به کرونا در کرمانشاه به ۲۸۱ نفر رسید

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان با اعلام آمار مبتلایان کوید 19 در استان گفت: از ابتدای شوع بیماری کرونا آمار مبتلایان در استان به 281 نفر رسیده است و ۳۳ نفر نیز جان باختند.

شکیبا سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه آمار در استان روند صعودی داشته است گفت: در شبانه روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا ویروس ۱۳ نفر افزایش یافت که پنج نفر مربوط به بیماران بستری و هشت نفر نیز مربوط به بیماران سرپایی است.

شکیبا در ادامه افزود: با شناسایی این ۱۳ بیمار جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به ۲۸۱ نفر افزایش یافت که از این تعداد ۳۳ نفر فوت شده اند. از ابتدای شیوع ویروس کرونا به استان تا امروز ۱۳۲۵ نفر بستری شدند که از این تعداد ۱۱۶۴ نفر ترخیص شده و ۱۲۸ نفر نیز هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند.

شناسایی ۲ مورد مثبت جدید کرونا در استان ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است.

محمد کریمیان اظهار داشت: با احتساب ۲ مورد جدید مثبت ابتلا به کرونا در استانشناسایی ۲ مورد مثبت جدید کرونا ویروس در استان ایلام تعداد مبتلایان به این بیماری به ۳۰۹ نفر رسید. متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده که با احتساب این موارد تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان به ۳۲ مورد افزایش یافته است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل با ۳۵ نفر افزایش نسبت به دیروز به نفر ۵۵۰ نفر و تعداد فوتی‌ها با یک نفر افزایش به ۹۴ نفر رسید.

وی با اشاره به انجام یک هزارو ۱۵۳ مورد تست کرونا در استان افزود: در حال حاضر ۳۲۰ نفر به علت ابتلای قطعی و یا احتمالی به ویروس کرونا، در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، ۴۱ نفر دربخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند وبا توجه به نتایج سی تی اسکن‌های انجام شده از بیماران ۷۰ نفر مورد ابتلای مشکوک داریم.

آمار موارد قطعی مبتلا به کرونا در کرمان از مرز ۳۰۰ نفر گذشت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۳۱۱ نفر در استان کرمان بر اساس نتایج آزمایشگاهی به این بیماری مبتلا شده اند.

سید وحید احمدی طباطبایی بعدازظهر شنبه در نشست خبری پیرامون آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ نمونه برای آزمایشگاه ارسال و تست ۱۳ نفر با متوسط سنی ۶۴ سال مثبت شد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۹ مورد مرد و چهار مورد زن هستند، افزود: هر ۱۳ مورد جدید مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان است. در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر مرد به دلیل کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان جان خود را از دست داد و در مجموع ۳۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان کرمان جان خود ار از دست داده‌اند.

وی تعداد ترخیصی های استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته را شش نفر ذکر کرد و افزود: در مجموع ۱۹۰ مورد از بیماران مبتلا به کرونا از ابتدای اپیدمی تاکنون ترخیص شده‌اند.

احمدی طباطبایی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۶ نفر در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند، افزود: در حال حاضر شش نفر در آی سی یو بستری بوده و چهار نفر هم در نقاهتگاه مستقر هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: تعداد بیماران حاد تنفسی شدید از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون هزار و ۹۱۰ مورد است که در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳ مورد به دلیل مشکلات حاد تنفسی شدید در بیمارستان‌های سطح استان کرمان بستری شدند.

وی بیان کرد: در مجموع ۳۰ نفر از کادر درمانی استان کرمان درگیر این ویروس شده‌اند و طی ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر به کادر درمانی اضافه شد.

افزایش مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۸۱ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با شناسایی ۵ مورد جدید ابتلا به کرونا، تعداد بیماران به ۱۸۱ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۵ مورد جدید مبتلا به کرونا در شانزدهمین روز از فروردین ماه در استان شناسایی شده است که سه نفر از شهرستان بویراحمد یک نفر از شهرستان دنا و یک نفر از شهرستان چرام بوده است. این تعداد مبتلا از ۱۱۸ نمونه آزمایش گرفته شده از بیماران به دست آمده است.

دکتر پرویز یزدانپناه عنوان کرد: از ۱۸۱ بیمار مبتلا به کرونای استان ۵۱ نفر بهبود یافته و ۸ بیمار متاسفانه جان خود را از دست داده اند.

وی تصریح کرد: ازمایشگاه ویروس شناسی یاسوج با ۵۰ نمونه در فاز اول شروع به کار کرده که پس از راستی آزمایی این نتایج در آزمایشگاه‌های تهران و شیراز و پس از تایید نهایی جواب‌های این آزمایشگاه، طی روز‌های آینده رسما افتتاح خواهد شد و به امید خدا آزمایشات کوووید ۱۹ در استان انجام خواهد گرفت.


شناسایی ۳۰ کرونا مثبت جدید در ۲۴ ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۳۰ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۲۴۴ نفر رسیده است.

دکتر جمالیان در ادامه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴ نفر از هم استانی هایمان در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند و بر این اساس تعداد فوتی های این بیماری ۱۱۲ نفر می باشد. از ۳۰ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ مورد اراک، ۷مورد ساوه و زرندیه، ۱ مورد دلیجان، ۱ مورد خمین، ۳ مورد خنداب، ۲ مورد تفرش و ۲ مورد فراهان بوده است.  اراک با ۴۳۸ مورد، ساوه و زرندیه با ۴۲۴ مورد دلیجان با ۱۳۶ مورد بیشترین موارد ابتلا را در استان مرکزی به کووید۱۹ از زمان شیوع این بیماری داشته‌اند.

آمار مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی

علی‌اصغر انجیدنی دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به طور کلی موارد مثبت کرونا در خراسان رضوی به هزار و ۷۴۰ نفر رسید.

خراسان رضوی
۱۷۴۰ نفر
مشهد
۱۰۴۰ نفر

آمار مبتلایان به عفونت حاد تنفسی

خراسان رضوی
۷۶۳۱ نفر
مشهد
۵۵۲ نفر

آمار جان باختگان کرونا

خراسان رضوی
۲۹۹ نفر
مشهد
۲۱۶ نفر
جان باختگان مشکوک کرونا در استان
۸۳۶۲ نفر

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

ابتلای ۱۳۷ نفر به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: شمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۱۳۷ نفر رسید.

مجید شیرانی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در شانزدهمین روز از فروردین ماه جاری، عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تاکنون ۶۵۷ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تعداد ترخیص شدگان که به‌صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند ۹۱ نفر بوده است و تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۷۷ نفر هستند.  با مثبت اعلام شدن آزمایشات یک بیمار مشکوک دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده، ۱۳۷ نفر است. متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته با فوت یکی دیگر از مبتلایان به کووید ۱۹، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری نوپدید در استان به ۱۸ نفر رسید.

مبتلایان کرونا در فارس از مرز 1000 نفر عبور کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی 111 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد وگفت: با این اقدام تعداد مبتلایان استان از مرز 1000نفر عبور کرد به تعداد 1100 نفر رسید.

مهرزاد لطفی اظهار داشت: با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به 1100 نفر رسیده و این بیانگر آن است این دانشگاه در امر شناسایی افراد موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در 24 ساعت گذشته 4 مورد فوتی به دلیل ابتلا به کروناویروس در استان گزارش شده است، افزود: تاکنون 36 نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست دادند.

رییس دانشگاه بیان کرد: 340 نفر از مبتلایان به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و 348 نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. تاکنون 279 بیمار مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی افزایش شناسایی موارد جدید در استان را توسعه آزمایشگاه های تشخیص مولکولی ویروس کرونا و انجام تست های تشخیص این بیماری در بین افراد مشکوک اعلام کرد.

ابتلای 441 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا

تا ظهر امروز، 441 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شدند و آمار متوفیان(۴۶ نفر) در مقایسه با دیروز تغییری نیافت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی ابتلای 441 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا آزمایش‌ها، تا ظهر 16فروردین، 441 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شدند و آمار متوفیان در مقایسه با دیروز تغییری نیافت.

دکتر سید احمد هاشمی افزود: تاکنون 219 نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافتند و از مراکز درمانی مرخص شدند.

وی افزود: آزمایش 570 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شد و هم اکنون 140 بیمار مشکوک به ابتلا به کووید 19 بستری هستند.

۱۷ نفر به آمار مبتلایان کرونا در بوشهر افزوده شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی ۱۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: با تأیید آزمایشگاه تشخیص کرونا در بوشهر، ۱۷ نفر به لیست مبتلایان این ویروس در بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز شنبه ۱۶ فروردین ۱۲۲ نفر شامل ۶۸ مرد و ۵۴ زن است. از ۱۷ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، ۱۲ بیمار از شهرستان دشتستان، دو بیمار ساکن شهرستان بوشهر، دو بیمار ساکن شهرستان گناوه و یک بیمار ساکن شهرستان دیلم هستند.

وی تصریح کرد: بیماران جدید ساکن شهرستان بوشهر زن و شوهر ۳۰ ساله و ۳۴ ساله هستند و با بستگانی که نمونه آزمایش آنان قبلاً مثبت اعلام‌شده بود در ارتباط بوده‌اند و در حال حاضر با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند. ۱۲ مورد جدید دیگر نیز ساکن شهرستان دشتستان هستند که ۸ نفر از آنان با بیماری که قبلاً نمونه آزمایش وی مثبت شده بود نسبت فامیلی دارند و همه این هشت نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند.  حال عمومی دو بیمار دیگر دشتستانی نیز که دو زن ۳۱ ساله و ۶۴ ساله هستند و با اقوامی که نمونه آزمایش آنان قبلاً مثبت اعلام‌شده بود در ارتباط بوده‌اند نیز خوب گزارش‌شده است و پس از ترخیص در منزل تحت مراقبت قرار دارند. از دو مورد باقیمانده در آمار امروز مبتلایان به کرونا در دشتستان نیز یکی خانمی ۳۷ ساله و ساکن شهرستان دشتستان است که نمونه آزمایش مادر وی در روزهای گذشته مثبت اعلام شد و فرد دیگر نیز آقایی ۷۱ ساله، راننده آژانس و ساکن استان فارس است هر دو بیمار در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: دو مورد جدید دیگر نیز پدر و پسر یک خانواده و ساکن شهرستان گناوه هستند که در روزهای گذشته مادر این خانواده نمونه آزمایش کرونای وی مثبت اعلام‌شده بود. آخرین مورد مثبت اعلام‌شده نیز خانمی ۲۸ ساله ساکن و شهرستان دیلم است که نمونه آزمایش همسرش نیز در چند روز گذشته مثبت اعلام‌شده بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه تا امروز ۵۴ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۲۲ نفر) تاکنون ۱۰۲ نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۳ نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در تجمع نگرانی‌هایی وجود دارد، تجمع موجب شعله‌ور شدن کرونا شده و اگر این بیماری گسترش پیدا کنند ممکن است قابل جبران نباشد.

ابتلا ۴۱ مورد جدید در خوزستان

سخنگوی علوم پزشکی اهواز گفت:۴۱ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان ثبت شده و تعداد مبتلایان به ۸۵۳ مورد افزایش یافته است.

علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر در خانه ماندن و حفظ شرایط فاصله گذاری اجتماعی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۱ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در۲۴ ساعت گذشته در خوزستان ثبت شده و تعداد مبتلایان به ۸۵۳ مورد افزایش یافته است.

وی افزود: آمار جدید به تفکیک شامل اهواز ٢٤ مورد، آبادان ۷، باوی ۴، کارون ۲ و شهرستان‌های دزفول، شوشتر، مسجدسلیمان و ایذه هر کدام یک مورد بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: تا کنون ۵۷۳ بیمار مبتلا پس از دریافت خدمات درمانی با بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شده‌اند. در ۲۴ ساعت گذشته ۷ مورد جدید فوت کرده‌اند که از این تعداد، ۵ مورد در بیمارستان‌های اهواز و ۲ مورد در بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان بوده که با احتساب این موارد، فوت شدگان به ۱۰۲ نفر افزایش یافت.

شناسایی ۲۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ظهر دیروز تا اکنون و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی شدند و مجموع بیماران تشخیص داده شده بر اثر این بیماری به ۶۱۱ مورد رسید.

فرزین رضاعی اظهار داشت: در طول ۲۴ ساعت گذشته تاکنون ۲۴ نفر مبتلای قطعی به کرونا ویروس در استان شناسایی شد.  با شناسایی این تعداد جدید ابتلا به کرونا، تعداد بیماران مبتلای قطعی به کووید۱۹ در کروستان به عدد ۶۱۱ نفر رسید.  از این تعداد، در شهرستان سقز ۱۷۸ نفر، سنندج ۱۴۸ نفر، بانه ۹۶ نفر، قروه ۴۵ نفر، بیجار ۳۰ نفر، دیواندره ۲۹ نفر، کامیاران ۱۶ نفر، مریوان ۲۲ نفر، دهگلان ۳۷ نفر و سروآباد نیز ۱۰ نفر بیمار مبتلای قطعی به کرونا ویروس بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین گفت: تاکنون ۱۷۶ نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته‌اند.

وی اظهار داشت: از ابتدا شیوع ویروس کرونا تا امروز، تعداد کل آزمایشات انجام گرفته یک هزار و ۱۸۹ نمونه است که از این تعداد ۶۱۱ مورد مثبت و ۵۳۱ مورد منفی اعلام شده است.

رضاعی در ادامه تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا ویروس را در استان ۷۳ مورد برشمرد و تصریح کرد: در شهرستان سقز ۲۴ نفر، بانه ۱۲ نفر، قروه ۱۱ نفر، سنندج ۸ نفر، مریوان ۵ نفر، در کامیاران و دیواندره در هر کدام ۴ نفر و در بیجار ۵ نفر به دلیل ابتلا به کروناویروس فوت شده‌اند که دفن همه موارد با نظارت بازرسین بهداشت و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه صورت گرفته است.

تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به ۸۱۹ نفر رسید/ فوت ۷۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در این استان به ۸۱۹ نفر رسیده است، گفت: تا به امروز ۷۰ مورد فوت بر اثر بیماری کرونا در استان ثبت شده است.

محمدرضا نیکبخت امروز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۸ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در لرستان طی بیست و چهار ساعت گذشته اضافه شده است، اظهار داشت: فوتی‌های استان به علت کرونا ویروس به ۷۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تا کنون دو هزار و ۴۴۸ نمونه از بیماران مشکوک به «کرونا» در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است، گفت: تعداد دو هزار و ۳۰۹ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۸۱۹ مورد مثبت و هزار و ۴۹۰ نمونه منفی اعلام شده است.

تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی کرونا در سیستان و بلوچستان به ٢٧١ نفر رسید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری اطهار کرد: تا ظهر روز شنبه شانزدهم فرودین ماه ۱۳۹۹، موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان به ٢٧١ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: ١٨۵ نفر از این عزیزان در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۶۴ نفر در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه زابل و ٢٢ نفر از هم استانی های ساکن در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه ایرانشهر هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
18
عدم شفافیت در اعلام آمار صحیح استانی باعث شده که بسیاری از شهروندان به وخامت آن پی نبرند و موضوع را جدی نگیرند .
پرویز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
10
آنوقت انتظاردارند به آمارهای بیگانه مراجعه نکنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
10
آمار دروغ و ناقص. خدایی دنبال چی هستین؟
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
3
4
آقا اگر امار بالا بدن مردم وحشت میکنن..اگر امار کم بدن مردم جدی نمیگیرن...خدا کمک کنه...ملت هم اکثرن رعایت نمیکنن...فقط دعا کنید..بهترین راهش توسل به خداوند مهربونه..من اوایل میترسیدم..ولی الان نه حتی اگر مبتلا بشم هم نمیترسم..بخدا توکل کردم..یا الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
امثال شما معلوم نیست فازتون چیه بخدا مردم جدی میگیرند ولی وقتی حقوق ثابت ندارند نون زن وبچه رو از کجا بیارن مجبورن بیان بیرون دنبال یه لقمه نون، توی اروپا مردم حقوق میدن تا بمونن خونه اینجا چطور میشه خونه موند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
شماها هم عادت کردین مدام بگین اروپا به به ایران پیف پیف نمبینین دارن کیسه زباله تن پرستاراشون میکنن اونوقت به چند میلیون نفر حقوق ثابت بدن
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
5
وقتی آمار کلان شهرایی که آمارشون از همه بیشتره تو جدول وجود نداره، چطور می خواید مردم با این قضیه رو جدی بگیرن؟!
به قول مامانم "انشالله که خدا خودش یه آب رو این آتیش روشن شده بریزه"،..
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
5
به نظرم باید آمار واقعی رو بگن تا مردم متوجه بشن اوضاع چقدر خرابه و مسئله رو جدی بگیرن بترسن بهتر از اینه که مریض بشن و بقیه رو مریض کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
1
4
اصفهان جزء پنج استانی که وضعیت قرمز دارند ولی هیچ آماری از این استان ارائه نشده این در حالیه که مردم از 16 فروردین برگشتند سر کسب و کارشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
1
1
اصفهان جزء پنج استانی که وضعیت قرمز دارند ولی هیچ آماری از این استان ارائه نشده این در حالیه که مردم از 16 فروردین برگشتند سر کسب و کارشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
0
اقا گفتن امار ندین
جامعه شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
0
این چه جدولی است که خانه های خالی آن تهی از گزارش است ردم می دانند که خودتون دارید گول می زنید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین