کد خبر: ۶۴۴۸۵۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
این خبر به روزرسانی شده است

آمار رسمی بیماران کرونا در استان‌ها+جدول

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۲۹۴ نفر رسید. ۴۰۳۵ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور، گفت: از ظهر دیروز تا امروز ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۵۳ هزار و ۱۸۳ مورد رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۱۷۹۳۵ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۲۹۴ نفر رسید. ۴۰۳۵ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

آمار جدید بیماران کرونا در استان‌ها+جدول

وی گفت: مردم برای غربالگری کرونا به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند. نیروهای خستگی ناپذیر حوزه بهداشت، از طریق سامانه ۴۰۳۰ با مردم تماس می گیرند و وضعیت سلامتی آنها را پیگیری می کنند. در صورت مشاهده شماره ۴۰۳۰ بر روی تلفن همراه، حتما پاسخگوی همکاران پرتلاش ما باشید.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران و البرز آماری اعلام نمی‌شود. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و جامعی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در استان‌های کشور آمده است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی ۵۳ ۱۷۷ ۱۰۶۷ ۱۸۱۵
2 آذربایجان غربی ۸۰ 73 ۴۳۲ ۸۷۹
3 اردبیل 18 93   515
4 اصفهان اعلام نشد اعلام نشد(تا تاریخ 14 فروردین ۴۰۰ نفر) اعلام نشد اعلام نشد
5 البرز اعلام نشد اعلام نشد اعلام نشد اعلام نشد
6 ایلام ۵ ۲۹ اعلام نشد ۳۰۷
7 بوشهر صفر 7 ۸۷ ۱۰۵
8 تهران اعلام نشد اعلام نشد اعلام نشد اعلام نشد
9 چهارمحال و بختیاری 5 ۱۷  91 ۱۳۶
10 خراسان جنوبی ۱۵  ۳۳  ۲۶۴  ۳۲۰ 
11 خراسان رضوی اعلام نشد اعلام نشد(تا تاریخ 14 فروردین ۲۵۶ نفر) اعلام نشد اعلام نشد(تا تاریخ 14 فروردین 1622 نفر)
12 خراسان شمالی ۳۵ ۴۶ ۲۱۷ ۴۲۹
13 خوزستان 30 95 552 812
14 زنجان 17 60 445 637
15 سمنان و شاهرود 18 اعلام نشد اعلام نشد اعلام نشد(تا تاریخ 14 فروردین 813 نفر)
16 سیستان و بلوچستان ۳ ٢٣ ١٩٣ ٢۴٩
17 فارس ۷۲ ۳۲ ۳۱۹ ۹۸۹
18 قزوین ۲۱ ۱۵۱ ۶۶۹ ۱۰۳۹
19 قم ۵۱ اعلام نشد اعلام نشد اعلام نشد
20 کردستان ۲۹ ۷۱ ۱۷۰ ۵۸۷
21 کرمان ۱۳ ۳۵ اعلام نشد 298
22 کرمانشاه ۲۳ ۳۰ ۱۲۴ ۲۶۸
23 کهگیلویه و بویراحمد ۷ 8 اعلام نشد 176
24 گلستان اعلام نشد اعلام نشد(تا تاریخ 14 فروردین 230 نفر) اعلام نشد اعلام نشد
25 گیلان اعلام نشد اعلام نشد اعلام نشد اعلام نشد
26 لرستان ۱۹   ۶۷ اعلام نشد ۸۰۱
27 مازندران ۱۵۳ اعلام نشد ۲۲۴ ۸۲۷
28 مرکزی ۲۱ ۱۰۸ ۸۲۰ ۱۲۱۴
29 هرمزگان 15 ۱۶ ۱۸۸ ۲۲۱
30 همدان اعلام نشد ۴۰ ۳۲۵ اعلام نشد
31 یزد اعلام نشد اعلام نشد(تا 14 فروردین ۱۳۶ نفر) اعلام نشد ۱۱۲۸

***

استمرار افزایش مبتلایان به کرونا در «تهران»

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران از استمرار افزایش مبتلایان به کرونا در تهران خبر داد و گفت: متاسفانه تعداد آمار مبتلایان کاهش نیافته و تهران هنوز در شرایط مطلوب کنترل کووید ۱۹ قرار ندارد.

علیرضا زالی ضرورت مداخلات جدی تر از سوی سازمان شهرداری و نیروی انتظامی را خواستار شد و توضیح داد: تاکنون اقدامات موثری از سوی این نهادها انجام شده ولی بدیهی است برای انجام اقدامات تکمیلی باید رویکردهای جدی تری در دستور کار قرار بگیرد. تامین اعتبارات برای فراهم کردن زمینه های لجستیکی برای کنترل و قطع زنجیره کرونا از طریق معتادان یکی دیگر از موضوعات مورد توجه است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران درباره شیوع کرونا در شهر تهران، خاطرنشان کرد: تهران هنوز به شرایط مطلوب کنترل کرونا نرسیده و این مهم نیازمند بررسی های بیشتر در روزهای آتی خواهد بود. اگرچه شتاب شیوع کرونا در تهران کمی کند شده ولی هنوز به حد قابل قبول نرسیده و هنوز هم شاهد مراجعه مردم به اورژانس ها و مراکز درمانی برای درمان کرونا هستیم.

زالی با اشاره به اینکه میزان مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی نیز طی روزهای اخیر افزایش یافته است، توضیح داد: تهران هنوز در شرایط مطلوب کنترل کووید ۱۹ قرار ندارد. هنوز نگرانی های بازگشت موج دوم مسافران‌نوروزی به قوت خود باقی است تا بتوانیم تحلیل دقیق تری از شرایط ارائه دهیم. در چند روز آینده می توانیم با ارائه آمار مراجعات مردم به مراکز درمانی میزان افزایش شیوع کرونا را تخمین بزنیم.

زالی از استمرار افزایش مبتلایان به کرونا در تهران خبر داد و گفت: متاسفانه تعداد آمار مبتلایان کاهش نیافته و کماکان بسیاری از تخت های ویژه و بستری به مبتلایان به کووید ۱۹ اختصاص دارد.

مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی از مرز 800 نفر گذشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی به 879 نفر افزایش یافته که از این تعداد 432 نفر بهبود یافته‌اند.

جواد آقازاده با اشاره به آمار مبتلایان ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به 879 نفر افزایش یافته که نسبت به آمار دیروز 80 نفر بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز از 98 بیمار بستری شده در بیمارستان و 28 بیمار سرپایی تست کرونا انجام شد بیان کرد: از این تعداد، جواب آزمایش 80 نفر آنان مثبت اعلام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تا کنون از 2 هزار و 129 نفر آزمایش انجام شده است عنوان کرد: از این تعداد 879 مورد مثبت گزارش شده است که تعداد 432 نفر بهبود یافته‌اند.

وی با اشاره به وضعیت شهرها‌ی مختلف استان از نظر ابتلا به کرونا، عنوان کرد: در ارومیه با 274 نفر مبتلا، بوکان 92 نفر، شاهین دژ 44 نفر ، خوی 139 نفر ، میاندوآب 92 نفر، نقده 27 نفر، مهاباد 56 نفر، سلماس 22 نفر، تکاب 30 نفر، سردشت 21 نفر، پیرانشهر 23 نفر ، اشنویه 18 نفر، چایپاره 4 شوط 11 نفر، 11 نفر، چالدران 5 نفر، پلدشت 6نفر، ماکو 15 نفر، به کرونا مبتلا هستند.

خاطرنشان می شود آذربایجان‌غربی شامل 17 شهرستان است که با توجه به آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان‌های جنوبی شامل شاهین‌دژ، تکاب و بوکان به نسبت جمعیت، بیشترین همه گیری کرونا را در استان به خود اختصاص داده اند و ارومیه، خوی و میاندوآب پس از آن قرار دارد.‌

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به شیوع کرونا در استان گفت:  متاسفانه تاکنون 73 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

سه مورد مثبت ابتلا به کرونا در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان: آزمایش سه نفر در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه، امروز مثبت اعلام شد.

دکتر دانایی در ارتباط زنده با خبر 20 سیمای مرکز سمنان با بیان اینکه آزمایش سه نفر مبتلا به کرونا در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان مثبت اعلام شد گفت: مردم باید نکات بهداشتی را جدی بگیرند تا به ویروس کرونا مبتلا نشوند.

وی با بیان اینکه سیر افزایشی بیماران کرونا در استان سمنان ادامه دارد افزود: بیش از 80 درصد بیماران در استان سمنان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

بهبودی ۳۲۹ نفر از مبتلایان به کرونا در شاهرود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود: ۳۲۹ نفر یعنی ۸۱ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان شاهرود بهبود یافتند.

دکتر رضا چمن در ارتباط زنده با خبر 20 سیمای مرکز سمنان با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا تا روز جمعه ۱۵ فروردین ماه در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: با ۱۵ مورد مثبت ابتلا به کرونا در این شهرستان، مجموع موارد مثبت در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه به ۴۰۵ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۲۹ نفر یعنی ۸۱ درصد بهبودی یافته اند افزود: سالمندان و کسانی که بیماری‌های مزمن زمینه‌ای دارند بیشتر در معرض خطر هستند و باید این گروه‌های آسیب پذیر را هم در منزل و هم در مراکز بهداشتی و درمانی با نهایت حساسیت و دقت مورد مراقبت قرار داد.

۲۱ مورد جدید کرونا در استان قزوین

در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ نفر به جمع بیماران کرونایی در استان قزوین اضافه شدند.

ارداقیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان در گفتگو با بخش خبری ۲۰ شبکه قزوین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۲۱ مورد مبتلای قطعی به ویروس کرونا در استان، تعداد موارد مثبت بیماری به ۱۰۳۹ مورد رسید. خوشبختانه ۶۶۹ نفر نیز بهبود پیدا کرده و از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ترخیص شده اند.

به گفته ارداقیان، از ابتدای شیوع کرونا در استان، ۱۵۱ نفر نیز فوت شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم تلاش همکارانم در حوزه بهداشت و همکاری و همراهی نیرو‌های جهادی و داوطلب که غربالگری تلفنی و حضوری مردم را به عدد ۱۰۹۰۶۶۴ رسانده اند، تنها مشخصات ۱۴۵۲۱۸ از هموطنان در ساماه وزارت بهداشت ثبت شده است که عدد زیادی نیست و انتظار ما این است که هموطنانمان هر چه سریعتر وضعیت خود را در این سامانه اعلام کنند.

مبتلایان به کرونا در مازندران سه رقمی شد

تعداد مبتلایان به کرونا در مازندران که تا دیروز چهار رقمی بود امروز با ترخیص ۲۲۴ بیمار سه رقمی شد.

دکتر روحانی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۲۲۴ بیمار مبتلا به کرونا ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند، گفت: در حال حاضر ۸۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند. ۱۵۳ مورد جدید ابتلا به کرونا ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان بستری شدند. مازندران در زمینه تیم‌های داوطلب بسیج ملی، تعداد دارو‌های کرونا تحویل شده به مردم و ارجاع مادران باردار مبتلا به پزشک جایگاه نخست کشور را کسب کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم خواست با بروز هر یک ازعلائم بیماری مانند از دست دادن حس بویایی و چشایی، درد‌های عضلانی، گلودرد، سرفه، تب و تنگی نفس به پزشک خانواده مراجعه کنند.

۵۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری شدند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز پانزدهم فروردین‌ماه، ۱۴۳ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلاء به کرونا پذیرش شدند. ۵۱ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: در شبانه روز گذشته، ۳۳ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان اردبیل به نفر 515 نفر

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل با 18 نفر افزایش نسبت به دیروز به 515 نفر افزایش یافته و آمار فوتی‌ها با 6 مورد افزایش نسبت به روز قبل به 93 نفر رسید.

دکتر فتحی با اشاره به انجام یک هزارو 190مورد تست کرونا در استان افزود: در حال حاضر 330 نفر به علت ابتلای قطعی و یا احتمالی به ویروس کرونا، در بیمارستانهای استان اردبیل بستری هستند و خوشبختانه هر روز شاهد کاهش تعداد بستری‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل بیشتر بیماران جانباخته در اثر کرونا، دارای سن بالا و بیماریهای زمینه ای مختلف همچون، سرطان، نارساییهای قلبی وریوی، اچ آی وی و یادارای پیوند اعضا هستند، تاکید کرد: کسانیکه دارای این شرایط هستند درمنازل درداخل یک اتاق مجزا زندگی کنند و ارتباط خود با دیگر اعضای خانواده را به حداقل برسانند و در صورت بروز علائمی همچون تب و لرز، تنگی نفس، گلو درد وسرفه خشک سریعا به شماره تلفن 190ویا 3040 اطلاع دهند.

شناسنایی ۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به شناسایی ۷ مورد جدید ابتلا به کرونا گفت: آمار کرونایی‌های استان ۱۷۶ نفر رسید.

دکتر پرویز یزدانپناه به تفکیک پراکنش جغرافیایی بیماران پرداخت و عنوان کرد: ۲ بیمارمرد و یک بیمار زن در کهگیلویه، یک بیمار مرد و یک بیمار زن در گچساران و ۱ بیمار مرد در لنده و یک بیمار مرد در بویراحمد شناسایی و شمار مبتلایان به ۱۷۶ بیمار رسیده است.

تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه به ۲۶۸ نفر رسید

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی گفت: با شناسایی ۲۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه به ۲۶۸ نفر افزایش پیدا کرده که از این تعداد ۳۰ نفر جان باخته اند.

دکتر ابراهیم شکیبا اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز هزار و ۲۸۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری شده اند که از این تعداد هزار و ۱۲۴ نفر ترخیص شده و ۱۳۵ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری هستند. دلیل افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان، انجام تست pcr جهت بیماران سرپایی در بیمارستان‌ها و مراکز ۱۶ ساعته است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: سفر میهمانان نوروزی به استان از اوایل فروردین ماه که از قبل هم قابل پیش بینی بود و هشدار‌های لازم نیز در این خصوص داده شده بود، از دیگر عوامل شیوع کرونا ویروس و افرایش مبتلایان می‌باشد.

دکتر شکیبا با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزء معدود دانشگاه‌هایی می‌باشد که مجوز انجام تست جهت بیماران سرپایی را از وزارت بهداشت دریافت کرده، گفت: در کل کشور و از بین حدود ۶۱ دانشگاه تنها ۱۹ دانشگاه مجوز انجام این امر را دریافت کرده اند.

ابتلای 17 مورد جدید به کرونا ویروس در استان زنجان

طی 24 ساعت گذشته آزمایش 17 مورد جدید به ویروس کرونا در استان مثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از ظهر دیروز تا کنون 17 نفر به آمار مبتلایان ابتلای 17 مورد جدید به کرونا ویروس در استان زنجانابتلای کووید 19 در استان زنجان افزوده شده است. در مجموع تاکنون تست کرونای 637 نفر در استان زنجان مثبت شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز 445 نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند

متاسفانه تا ظهر امروز 60 نفر هم بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند.

تعداد مبتلایان کرونا در خراسان‌جنوبی به ۳۲۰ نفر رسید/ بهبود ۲۶۴ بیمار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۱۵ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شد، که بدین ترتیب آمار کل مبتلایان استان به ۳۲۰ نفر افزایش یافت.

کامبیز مهدی‌زاده عصر امروز در تشریح آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: ۱۵ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شد، که بدین ترتیب آمار کل مبتلایان استان به ۳۲۰ نفر افزایش یافت. در ۲۴ ساعت گذشته از تعداد ۷۶ آزمایش انجام‌شده، تعداد ۶۱ مورد منفی و تعداد ۱۵ مورد مثبت اعلام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه متاسفانه طی ۲۴ساعت گذشته یک مورد فوتی نیز در استان داشتیم، اضافه کرد: از تعداد ۳۲۰ نفر مبتلایان استان تاکنون ۲۳ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند، ۲۶۴ مورد با حال عمومی خوب ترخیص شده و ۳۳ مورد نیز فوت کرده‌اند.

مهدی‌زاده مجموع کل آزمایشات انجام شده استان تا امروز را هزار و ۸۰ نفر دانست و گفت: از این تعداد نتیجه ۳۲۰ آزمایش مثبت و ۷۶۰ مورد نیز منفی اعلام شده است.

وی افزود: تاکنون تعداد ۲۱۳ هزار و ۴۴۵ خانواده از استان توسط پرسنل بهداشتی غربالگری شده‌اند که این تعداد ۸۸.۹ درصد خانوارهای استان را شامل می‌شود و تعداد ۷۵ هزار و ۱۸۵ نفر‌ نیز از طریق سامانه خوداظهاری ثبت نام کرده‌اند.

افرادی که مسافرت رفته اند ۱۴ روز باید قرنطینه شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: افرادی که مسافرت رفته اند در هرمزگان ۱۴ رو قرنطینه را رعایت کنند.

 حسین فرشیدی جمعه شب در نشستی با خبرنگاران بیان داشت: هیچ کسی حق ندارد ساعتی تفریح خودش را به سلامتی مردم ترجیح بدهد، اینکار از نظر قانون یک ظلم و یک جرم هست و از نظر شرعی هم نامشروع هست.

وی با تاکید بر اینکه تمام مسافرینی که از مسافرت برمی گردند برابر دستورالعمل وزارت بهداشت باید ۱۴ روز قرنطینه شوند، اظهارداشت: حتی باید جرائمی برای این افراد در نظر گرفته بشه به دلیل عدم رعایت یک توصیه مهم بهداشتی که با رعایت نکردن این قانون باعث انتشار بیماری کرونا در استان شده اند.

فرشیدی عنوان کرد: از زمان شروع خطر اپیدمی تاکنون، ۱۳۸۴ نفر به‌عنوان بیمار حاد تنفسی (آنفلوانزا، ذات‌الریه، مشکوک به کرونا و …) در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که از این تعداد ۱۲۰۴ نفر پس از طی دوره‌ی درمان و بهبودی ترخیص شده‌اند و ۱۰۷ نفر نیز هم‌اکنون بستری هستند.

وی افزود: از این تعداد تاکنون از ۱۰۲۷ نفر به‌علت مشکوک به ابتلاء کرونا نمونه‌گیری شده که نتیجه‌ی آزمایش ۷۸۹ نفر منفی و ۲۲۱ نفر نیز مثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابرازداشت: طی یک روز اخیر نتیجه‌ی آزمایش کرونای ۷ بیمار دیگر در استان (بندرعباس: ۵ نفر / میناب: ۱ نفر / رودان: ۱ نفر) مثبت اعلام شد و براین‌اساس شمار مبتلاشدگان قطعی به کرونا در استان به ۲۲۱ نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی یک روز اخیر یکی از بیماران مبتلا به کرونا دز بندرعباس (خانم ۳۸ ساله مبتلا به سندروم داون) جان خود را از دست داد و تعداد فوت‌شدگان به ۱۶ نفر رسید.

به گفته وی، بنا به اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان، ۱۸۸ نفر از مبتلاشدگان به کرونا از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند و ۱۷ بیمار نیز هم‌اکنون بستری هستند.

فرشیدی اضافه کرد: شمار مبتلاشدگان به کرونا در شهرستان‌های هرمزگان از ۴ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ به ترتیب در بندرعباس ۱۱۲ نفر (۵ مبتلای جدید)، کیش ۴۳ نفر، قشم ۲۱ نفر، میناب ۱۹ نفر (۱ مبتلای جدید)، بندرلنگه ۷ نفر، حاجی‌آباد ۶ نفر، رودان ۶ نفر (۱ مبتلای جدید)، بستک ۳ نفر، پارسیان: ۲ نفر، بندرخمیر: ۱ نفر و جاسک ۱ نفر است.

5 مورد جدید ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ابتلای 5 مورد جدید به بیماری کووید ۱۹ در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری تا ظهر پانزدهم فروردین‌ماه به 136 نفر رسید.

مجید شیرانی در این خصوص گفت: از شروع خطر اپیدمی تاکنون 632 بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تعداد ترخیص‌شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند 91 نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: تعداد افراد بستری شده فعلی در مراکز درمانی ۸۰ نفر هستند و با مثبت اعلام شدن آزمایش‌های 5 بیمار مشکوک دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده 136 نفر است.

۲۱ مورد کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در استان مرکزی

از ظهر دیروز تا امروز (جمعه) ۲۱ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است و مجموع مبتلایان به این بیماری در استان مرکزی به ۱۲۱۴ نفر رسیده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری درشناسایی ۲۱ مورد کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در استان مرکزی استان مرکزی ۸۲۰ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته اند.

دکتر جمالیان افزود: در حال حاضر در بیمارستان های استان ۱۲۰ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می کنند.وی گفت: ۱۶۶ نفر از مبتلایان به کروناویروس نیز در منزل بستری و قرنطینه می‌باشند.

دکتر سید محمد جمالیان در ادامه افزود: در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۴ نفر از هم استانی هایمان در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و بر این اساس تعداد فوتی های این بیماری به ۱۰۸ نفر رسید. رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در مورد موارد جدید کووید۱۹ در استان گفت: از ۲۱ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳ مورد اراک، ۳ مورد ساوه و زرندیه، ۱ مورد دلیجان، ۱ مورد خمین، ۱ مورد کمیجان. ۱ مورد شازند و ۱ مورد فراهان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اراک با ۴۲۴ مورد، ساوه و زرندیه با ۴۱۷ مورد ، دلیجان با ۱۳۶ مورد بیشترین موارد ابتلا را در استان مرکزی به کووید۱۹ از زمان شیوع این بیماری داشته‌اند.

فوت ۴۰ بیمار کرونایی در استان همدان

تاکنون ۳۲۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان همدان بهبود یافته و ترخیص شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هم اکنون در بیمارستان‌های استان همدان ۸۷ بیمار به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری شده‌اند و در مجموع ۴۰ نفر که بیماری زمینه‌ای هم داشتند فوت کرده اند.

دکتر کرمی به ابتلای ۲۵ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر در استان همدان اشاره کرد و افزود: روند شناسایی مبتلایان به کرونا در استان با توجه به بهبود روند شناسایی و طرح غربالگری و اینکه هم اکنون در پیک این بیماری قرار داریم، نه افزایشی و نه کاهشی است.

او همچنین بر رعایت بیش از پیش بهداشت فردی و فاصله گذاری تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه همه مردم به مهارت بالایی دست یابند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کردستان به ۵۸۷ نفر رسید

با اضافه شدن ۲۹ بیمار دیگر به آمار مبتلایان کرونا در استان، تعداد این بیماران به ۵۸۷ نفر افزایش یافت.

فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان تا ظهر امروز جمعه ۱۵ فروردین ماه را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران مبتلای قطعی به کرونا ویروس از ابتدا تا پیش از ظهر امروز به ۵۸۷ نفر رسید، افزود: شهرستان سقز با ۱۷۲ مورد همچنان بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سنندج ۱۴۴ نفر، بانه ۹۶ نفر، قروه ۴۲ نفر، بیجار ۳۲ نفر، دیواندره ۲۵ نفر، کامیاران ۱۶ نفر، مریوان ۱۸ نفر، دهگلان ۲۵ نفر و سروآباد نیز ۱۰ نفر بیمار مبتلای قطعی به کرونا ویروس دارند.

وی با بیان اینکه، تعداد هفت نفر از بیماران مذکور سن کمتر از ۱۰ سال دارند، عنوان کرد: از ابتدا تا کنون، تعداد کل آزمایشات انجام گرفته هزار و ۱۴۵ نمونه است که از این تعداد ۵۸۷ مورد مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه به تلاش‌های شبانه روزی و خالصانه کادر بهداشتی درمانی در واحدهای تابعه برای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۷۰ نفر از مبتلایان به این بیماری در کردستان بهبود یافته‌اند.

رضاعی تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلاء به کرونا ویروس را در استان ۷۱ مورد برشمرد و گفت: سقز ۲۴ نفر، بانه ۱۲ نفر، قروه ۱۰ نفر، سنندج ۸ نفر، مریوان ۵ نفر، کامیاران ۴ نفر، دیواندره ۴ نفر و بیجار ۴ نفر به دلیل ابتلاء به کرونا فوت کرده‌اند که دفن همه موارد با نظارت بازرسان بهداشت و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه صورت گرفته است.

تعداد مراجعان بدحال بیمارستان‌های یزد افزایش یافت/۱۱۲۸ نفر مبتلا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه تعداد مراجعان بدحال به بیمارستان‌های یزد در حال افزایش است، گفت: در حال حاضر ۱۳۰ تخت آی‌سی‌یو توسط بیماران کرونایی اشغال است.

ابراهیم سلمانی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ١٩ در استان، از ۲ هزار و ۱۲ نفر نمونه گیری انجام شده، جواب آزمایش هزار و ۱۲۸ نفر مثبت گزارش شده است.

وی با اشاره به آمار کاهش بیماران بستری در بیمارستان‌های شهید صدوقی، میبد و اردکان افزود: حدود ۵۰ تخت از تعداد تخت‌های اشغال شده توسط بیماران کروناویروس در بیمارستان‌های امام جعفر صادق میبد و ضیایی اردکان کاهش یافته و یک بخش ۳۰ تخته از بخش‌های عفونی بیمارستان شهید صدوقی نیز غیرفعال شده است.  هر چند کاهش موارد بستری را در چند روز اخیر شاهد بودیم ولی تعداد بیماران بدحال به نسبت کل بیماران بستری افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر ۱۳۰ تخت بخش آی‌سی‌یو توسط بیماران کرونایی اشغال است و با توجه به افزایش مراجعان بدحال به بیمارستان‌ها، در آینده به تعداد بیشتری از تخت ICU نیاز است و زنگ خطر جدی در استان به صدا درآمده است. همچنین در بیمارستان شهدای کارگر نیز ۷۰ درصد تخت‌های اختصاص داده شده به بیماران کرونایی شامل ۳۶ تخت توسط این بیماران اشغال شده است.

سلمانی با اشاره به سی تی اسکن‌های انجام شده در بیمارستان شهید صدوقی گفت: در ۴۰ روز گذشته، ۲ هزار و ۵۸ سی تی در این بیمارستان انجام شده که هزار و ۱۱ نفر به صورت سرپایی درمان، ۴۰۳ نفر در بخش اورژانس بستری شدند و ۶۴۶ نفر در بخش‌های بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند. در مجموع در بیمارستان‌های شهید رهنون و اردکان، هزار و ۱۸۲ مورد سی تی و در بیمارستان میبد هزار و ۱۸۸ مورد سی تی ریه انجام شده است.

شناسایی ۳۵ بیمار جدید مبتلابه کرونا در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۱۵ فروردین، ۴۲۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و متاسفانه ۴ نفر به آمار فوتی‌های استان افزوده شد و در مجموع ۴۶ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی اظهار کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۱۵ فروردین، ۴۲۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی در ادامه به تفکیک شهرستانی مبتلایان استان پرداخت و گفت: در شهرستان‌های بجنورد ۲۱۰ نفر، شیروان ۴۳ نفر، فاروج ۲۰ نفر، مانه و سملقان ۲۵ نفر، جاجرم ۱۸ نفر، گرمه ۲۰ نفر، راز و جرگلان ۷ نفر و اسفراین ۸۶ نفر به‌طورقطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.️

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۱۷ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

وی افزود: آزمایش ۵۴۶ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۵۴ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند.  تاکنون بیش از ۲۱۲ هزار نفر در مبادی ورودی استان مورد تب سنجی و غربالگری قرارگرفته‌اند.

تعداد مبتلایان کرونا در استان ایلام به ۳۰۷ مورد افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۳۰۷ نفر خبر داد.

محمد کریمیان ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است.  بدین ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۳۰۷ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده که با احتساب این موارد تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان به ۲۹ مورد افزایش یافته است.

مورد جدیدی از ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر نداشتیم

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به عدم شناسایی مورد جدید ابتلای به کرونا در استان گفت: ۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر در منزل تحت مراقبت هستند.

سعید کشمیری ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لیست مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر تغییری نکرده و ثابت مانده است.  تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز جمعه ۱۵ فروردین ۱۰۵ نفر شامل ۵۹ مرد و ۴۶ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه آمار فوتی‌های کرونا در استان بوشهر تا الآن به هفت نفر رسیده است اضافه کرد: متأسفانه بیمار خانم ۵۹ ساله که قبلاً نمونه آزمایش کرونایش مثبت اعلام‌شده بود روز گذشته فوت کرد.

وی بابیان اینکه تا امروز ۵۴ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۰۵ نفر) تاکنون ۸۷ نفر از آنان با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۱ نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به ۸۰۱ نفر رسید/ فوت ۶۷ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در این استان به ۸۰۱ نفر رسیده است، گفت: تا به امروز ۶۷ مورد فوت بر اثر بیماری کرونا در استان ثبت شده است.

محمدرضا نیکبخت امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۹ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در لرستان طی بیست و چهار ساعت گذشته اضافه شده است، اظهار داشت: فوتی‌های استان به علت کرونا ویروس به ۶۷ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تا کنون دو هزار و ۳۴۲ نمونه از بیماران مشکوک به «کرونا» در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است، گفت: تعداد دو هزار و ۲۳۹ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۸۰۱ مورد مثبت و هزار و ۴۳۸ نمونه منفی اعلام شده است.

ابتلای 53 مورد جدید به کرونا در آذربایجان شرقی

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی خبری زنده به تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار کرد: با شناسایی ۵۳ بیمار جدید، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی به یک هزار و ۸۱۵ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه با فوت ۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس در استان به ۱۷۷ نفر رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۶۷ نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند، گفت: در حال حاضر ۱۱۵ نفر درآی سی یو بستری‌اند.

او شهر‌های سراب، شبستر، مرند، میانه، مراغه، اهر و تبریز را آلوده‌ترین مناطق استان به ویروس کرونا اعلام کرد و از مردم خواست تا با در خانه ماندن به روند کنترل این بیماری بیش از پیش کمک کنند.

شناسایی ۷۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس/ اعلام شهرستان های مبتلا به کرونا در استان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷۲ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

به گزارشز روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۹۸۹ نفر رسیده است.

وی افزود: متاسفانه دو نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس فوت کردند که با این دو مورد جدید فوتی، تاکنون ۳۲ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست داده اند. هم اکنون ۳۳۱ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۳۱۹ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.  ۹۸۹ مورد مبتلا در استان، در شیراز، فسا، جهرم، آباده، لار، مرودشت، کوار، کازرون، اقلید، ممسنی، ارسنجان، فیروزآباد، بیضا، سپیدان، خرم بید، گراش، سروستان، استهبان، بوانات، داراب، زرین دشت، نی ریز، رستم، سرچهان، زرین دشت، قیروکارزین، خنج، مهر، فراشبند، خرامه و لامرد گزارش شده است. در شهرستان های کوه چنار، بختگان، پاسارگاد، اوز و خفر نیز تاکنون موردی از ابتلا به کروناویروس گزارش نشده است. شناسایی ۹۸۹ نفر مبتلا به کروناویروس در شهرستان های استان فارس از ابتدا تا کنون به تفیکیک مبتلایان شیراز ۵۱۹ مورد، فسا ۸۱ مورد، جهرم ۷۴ مورد،آباده ۵۱ مورد، لار ۴۰ مورد، مرودشت ۲۷ مورد،کوار ۲۰ مورد، کازرون ۱۸ مورد، اقلید ۱۷ مورد، خرم بید ۱۵ مورد، گراش ۱۵ مورد، سروستان ۱۵ مورد، استهبان ۱۳ مورد، بوانات ۱۳ مورد، ممسنی ۱۰ مورد، داراب ۹ مورد، زرقان ۹ مورد، ارسنجان ۷ مورد، فیروزآباد ۶ مورد نی ریز ۵ مورد گزارش شده است.

معاون بهداشت داشنگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در شهرستان های، رستم ۵ مورد، بیضا ۴ مورد، سپیدان ۳ مورد، سرچهان ۲ مورد، زرین دشت ۲ مورد، قیروکارزین ۲ مورد، خنج ۲ مورد، مهر ۲ مورد، فراشبند ۱ مورد، خرامه ۱ مورد، لامرد ۱ مورد به عنوان کمترین آمار مبتلا به کرونا در این شهرستان ها شناسایی شده اند.

ترخیص ١٩٣ نفر از بیماران مبتلا به کووید-١٩ در سیستان و بلوچستان

١٩٣ نفر از بیماران مبتلا به کووید-١٩ در سیستان و بلوچستان درمان و ترخیص شدند

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تا ظهر امروز جمعه، موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان با ٣ مورد افزایش به ٢۴٩ نفر رسید.

هاشمی شهری افزود: از مجموع بیماران با آزمایش مثبت کرونا تا کنون ١٩٣ نفر پس از دریافت درمان های تخصصی بهبود یافته اند و دوره نقاهت بیماری را سپری می کنند.  متاسفانه تاکنون ٢٣ نفر از هم استانی ها با نتیجه آزمایش مثبت کرونا فوت کرده اند.

دکتر هاشمی شهری ادامه داد: تعداد موارد مثبت در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ١۶٧ نفر، در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه زابل ۶٠ نفر و در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه ایرانشهر٢٢نفر می باشد.

وی تاکید کرد: تعداد بیماران بستری‌شده باعلائم تنفسی حاد نیز به ١٣٣۶ نفر رسیده است که ١٠٣ نفر از این افراد هم جان خود را از دست داده اند.

شناسایی 30 مورد جدید ابتلا به کرونا در خوزستان

مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز از شناسایی 30 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس طی 24 ساعت گذشته در استان خوزستان خبر داد.

حسين كاملي افزود: این تعداد در اهواز هفت نفر، خرمشهر شش، ماهشهر چهار، باوی سه، اندیمشک و دزفول هرکدام دو نفر و در شهرهای ايذه، شوش، هفتكل، رامشير، كارون و شادگان هر کدام یک مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت شده است.

وی ادامه داد: متاستفانه در طول 24 ساعت گذشته، هفت نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در استان جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به 95 نفر رسید كه به تفكيك سه مورد در اهواز، دو مورد در دزفول، يك مورد در ايذه و يك مورد هم در باوي بوده است.

كاملي بیان کرد: در حال حاضر 165 بیمار مبتلا به این ویروس در بیمارستان های معین استان تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: مجموع موارد شناسایی شده مثبت ابتلا به این ویروس در مجموع به 812 مورد در خوزستان رسیده است.

مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه با تلاشهای شبانه روزی کادر درمان تاکنون 552 نفر از بیماران بهبود یافته اند.

شمار مبتلایان کرونا در کرمان به ۲۹۸ نفر رسید

مهدی شفیعی مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت:در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شد که با این تعداد شمار موارد ابتلا به کرونا در استان کرمان به ۲۹۸ نفر رسیده است.

اوافزود: از ۱۳ مورد دیگر از آزمایشات کرونا که امروز در استان کرمان مثبت شدند تعداد ۵ مورد خانم و ۸ مورد آقا بوده است.

شفیعی گفت: از ۱۳ مبتلای ۲۴ ساعت گذشته ۳ نفر عضو یک خانواده هستند که قبلا هم چهار نفر از این خانواده به این بیماری دچار شده بودند.

او افزود: از مبتلایان امروز دو نفر کادر درمان هستند که در مجموع تا کنون ۲۶ نفر از کادر درمان استان به این ویروس مبتلا شده اند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو مرد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است در مجموع از ابتدا تا کنون ۳۵ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

بستری ۴۰۰ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های گیلان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری ۴۰۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های گیلان خبر داد.

محمدرضا نقی پور امروز در جمع خبرنگاران با قدردانی از همراهی مردم در خصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ایام نوروز به‌ویژه روز طبیعت اظهار کرد: این همراهی مردم باعث شد تا کادرمانی استان گیلان بتوانند آن موج سنگین شیوع کرونا در استان را به یک شیب ملایم برسانند.

وی با تأکید بر مراجعه روزانه بسیار زیاد افراد مشکوک به بیمارستان‌های استان گیلان گفت: در حال حاضر در گیلان ۴۰۰ نفر بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که امر نشان‌دهنده کنترل نسبی موج اول کرونا در گیلان است اما این به معنی کنترل کامل کرونا نیست زیرا روزانه ده‌ها نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه و به همان میزان هم افراد زیادی از بیمارستان‌های استان مرخص می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را مهم‌ترین راه‌کار در خصوص کنترل ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: بنابر تصمیم ستاد مبارزه با کرونا کشور از تاریخ هشت فروردین هیچ خودرویی با پلاک غیربومی وارد استان گیلان نشده است.

نقی‌پور با اذعان به اینکه در صورت شیوع موج دوم کرونا کنترل آن از توان کادرمانی استان خارج است، تصریح کرد: کادرمانی و پرستاری استان گیلان بسیار خسته هستند لذا اگر مردم ویروس کرونا را حدس نگرفته و در خیابان‌ها تردد کنند موج دوم این بیماری شروع‌شده و کنترل آن بسیار سخت می‌شود.

منبع: صداوسیما، فارس، مهر، باشگاه خبرنگاران و ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
2
3
... آمارتون ...همش دروغه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
0
1
البرز چی؟؟؟؟
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
1
3
همش دروغه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین