کد خبر: ۶۴۴۶۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲

آمار بیماران کرونا در استان‌ها

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۵۰ هزار و ۴۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با مرگ ۱۲۴ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل جانباختگان کرونا در کشور به ۳۱۶۰ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۵۰ هزار و ۴۶۸ مورد رسید. خوشبختانه تاکنون ۱۶ هزار و ۷۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۱۶۰ نفر رسید.

آمار مبتلایان به کرونا در استان‌ها

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: ۳۹۵۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین مشارکت در طرح غربالگری کرونا در کشور به ۶۹ میلیون نفر رسید.

جهانپور گفت: افرادی که تاکنون در سامانه salamat.gov.ir برای غربالگری کرونا ثبت نام نکرده‌اند برای ثبت نام به این سایت مراجعه کنند.

آمار شیوع کرونا در برخی استان‌ها در ادامه آمده است. این آمار به روزرسانی شده است.

شمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۱۳۱ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: شمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۱۳۱ نفر رسید.

 دکتر مجید شیرانی ظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در چهاردهمین روز از فروردین‌ماه سال ۹۹ عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تا کنون ۶۰۲ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند. تعداد ترخیص شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند ۸۲ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۸۰ نفر هستند. با مثبت اعلام شدن آزمایشات پنج بیمار مشکوک دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۱۳۱ نفر است.خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان گزارش نشده و آمار فوتی‌ها همان ۱۷ نفر است.

شمار بیماران کرونا در ایلام به ۳۰۲ مورد افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۳۰۲ نفر خبر داد.

محمد کریمیان ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول شبانه‌روز گذشته تعداد شش مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است. شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۳۰۲ نفر رسیده است.

کریمیان با بیان اینکه تا کنون ۲۷ نفر از هم استانی‌های ایلامی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه یک هزار و ۱۵۸ نفر در استان ایلام مشکوک به ابتلا به کرونا در این استان شناسایی شده است، افزود: هم اکنون ۴۹ نفر افراد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان ایلام بستری بوده و تحت درمان قرار دارند.

کرونا در قم؛ پذیرش ۲۹ بیمار جدید، ترخیص ۲۷ بهبودیافته

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در این استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی قم پذیرش و در این مدت ۲۷ بیمار بهبودیافته از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر روز پنجشنبه در گفت‌وگویی، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز چهاردهم فروردین‌ماه، ۸۴ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.

وی ادامه داد: ۲۹ نفر از این تعداد، در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و بقیه پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

قدیر اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته ، ۲۷ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: در حال حاضر ۳۲۷ نفر از همشهریان در مراکز درمانی قم به دلیل مشکلات حاد تنفسی و یا ویروس کرونا بستری هستند که حال ۱۰۸ نفر از آن‌ها بد گزارش شده است.

وی افزود: از ابتدای اسفندماه تاکنون نیز هفت هزار و ۳۷۷ نفر از بخش بستری اورژانش و بستری بخش بیمارستان‌های قم با بهبودی مرخص شده‌اند.

افزایش مبتلایان به کرونا در خوزستان به ٧٨٢ نفر

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از شناسایی ٢٠ مورد جدید ابتلاء به کرونا ویروس در شبانه‌روز گذشته خبر داد.

حسین کاملی بعدازظهر پنجشنبه در خصوص جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ٢٠ مورد جدید ابتلاء به کرونا ویروس در استان خوزستان به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: این موارد به تفکیک اهواز ۵ مورد، اندیمشک و دزفول هر کدام ۴ مورد، آبادان و ایذه هر کدام ۲ مورد و شهرستان‌های باوی، شوش و خرمشهر هر کدام یک مورد است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی و قطعی و با احتساب موارد مذکور تاکنون مجموع بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان به ٧٨٢ مورد رسیده است.

کاملی به یک مورد فوتی بر اثر این بیماری در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: تاکنون ٨٨ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی درباره بهبودیافتگان این بیماری در استان بیان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان تاکنون ٥٣٢ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند و در حال حاضر ١٦٢ بیمار مبتلا به این ویروس در بیمارستان‌های معین استان تحت درمان هستند.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/شناسایی ۱۲ مورد جدید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع 256 نمونه ارسال شده به ازمایشگاه های تشخیصی، 12 مورد جدید در چهاردهمین روز از فروردین ماه شناسایی شده است.

دکتر پرویز یزدانپناه به تفکیک پراکنش جغرافیایی بیماران پرداخت و عنوان کرد: 3 بیمار مرد در بویراحمد، 2 مرد بیمار در باشت، 1 مرد بیمار در چرام و 6 بیمار در شهرستان دنا که 5 مورد زن و یک مورد مرد بود، شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه آمار 5 بیمار نیز جزء آمار استان های همجوار بود، ابراز داشت: از این تعداد 3 بیمار که از ساکنین شهرستان بهمئی بوده اند پس از مراجعه به بهبهان، تحت آزمایش کرونا قرار گرفته و پس از اعلام نتیجه جزو آمار استان خوزستان محسوب می شدند‌.

دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با وزارت بهداشت آمار این 5 بیمار نیز به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج منتقل و مجموع آمار مبتلایان استان با 12 مورد جدید به 169بیمار رسیده است. در هفته های اول نتیجه 12 درصد نمونه های ارسال شده مثبت اعلام شد که خوشبختانه با بیماریابی فعال، فاصله گذاری اجتماعی و همراهی مردم توانستیم آمار مبتلایان را به 5 درصد کاهش دهیم. 12 موردجدید مبتلا به کرونا از افرادی بودند که با خوشه های قبلی در ارتباط بوده و به بیماری دچار شده اند. تقاضامندیم مردم از هرگونه دید و بازدید در طول بیماری خودداری و انجام صله رحم و عیادت از بیماران را به دوره کامل بهبودی فرد موکول نمایند زیرا بیماران پس از بهبود تا مدتی می توانند ناقل باشند.

مبتلایان کرونا در فارس 917 نفر شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شناسایی ۶۵ نفر مبتلا به کروناویروس در فارس، از افزایش آمار مبتلایان به ۹۱۷ نفر در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با اعلام این خبر گفت: با کمک تیم های سلامت استان، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹۵ نمونه تست کروناویروس به آزمایشگاه های تشخیص این بیماری ارسال شده که ۶۵ مورد مثبت بوده است. خوشبختانه در ۷۲ ساعت گذشته، آمار جانباختگان این بیماری در استان افزایش نداشته و کماکان در این زمینه، ۳۰ مورد فوتی ثابت مانده است.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی و ترخیص ۳۰۴ نفر از مبتلایان تاکنون خبر داد و اظهار کرد: ۳۰۵ نفر از مبتلایان نیز به دلیل شرایط مساعد، در قرنطینه خانگی به سر می برند.

همتی در ادامه با اعلام خبر بستری ۲۸۴ نفر مشکوک به ابتلا در مراکز درمانی استان، گفت: روند خدمات رسانی به این افراد و بررسی نمونه های مثبت با تلاش تیم های سلامت در حال انجام است.

دیگر آماری که معاون بهداشت دانشگاه اعلام کرد، غربالگری سه میلیون و ۹۰۰هزار نفر از مردم استان بود که با تلاش بهورزان، مراقبان سلامت و تیم های سلامت صورت گرفته و افزود: با توجه به این سطح از غربالگری و پایش سلامت، فارس در کشور تاکنون پیشتاز بوده است.

شناسایی۴۷ نفر جدید مبتلا به کرونا در کردستان/آمار کرونایی‌ها در استان به عدد ۵۵۸ رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۴۷ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد.

آرزو فلاحی اظهار کرد: از زمان شیوع این ویروس تا امروز از یک هزار و ۱۰۲ نمونه آزمایش شده در بیمارستان‌های استان ۵۵۸ مورد آن مثبت و ۵۰۱ مورد منفی بوده‌است. از مجموع ۵۵۸ مورد مثبت به تفکیک شهرستان در سقز ۱۶۸ مورد، در بانه ۹۶، سنندج ۱۳۵، در کامیاران ۱۶ نفر، در قروه ۴۲، در مریوان ۱۸ نفر، دیواندره ۲۴ مورد، بیجار ۲۶ نفر، در دهگلان ۲۵ و در سروآباد ۸ نفر بستری و تحت مداوا هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، همچنین از جان‌باختن ۶۸ بیمار از ابتدای شیوع بیماری در استان تا امروز خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۴ نفر در سقز، ۷ نفر در سنندج، ۱۰ نفر در قروه، ۱۲ نفر در بانه، ۵ نفر در مریوان، بیجار ۲ مورد و در کامیاران و دیواندره در هر کدام ۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. از ابتدای شیوع این بیماری در استان تاکنون ۱۶۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند. در میان مبتلایان ۷ کودک زیر ۱۰ سال نیز قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص بررسی آخرین وضعیت رعایت فاصله اجتماعی از سوی شهروندان خاطرنشان کرد: نتایج بررسی‌ها و بازدیدهای میدانی صورت گرفته، نشان از رعایت بسیار مطلوب مردم در ماندن در خانه و عدم تجمع در طبیعت دارد.

فلاحی افزود: همکاران کادر بهداشت و درمان در واحدهای تابعه دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان، با قلبی سرشار از عشق، انگیزه و امید، آماده ارائه خدمات سلامت به مردم عزیز بوده و در این راستا جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و فقط برای حفظ سلامتی هم‌استانی‌ها تلاش می‌کنند.

تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به ۷۸۲ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون ۷۸۲ نفر در این استان به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.

محمدرضا تیکبخت امروز در جمع خبرنگاران گفت: تا کنون ۲۲۳۹ نمونه ی از بیماران مشکوک به "کرونا" در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد 2 هزار و 163 نمونه پاسخ داده شده که از این تعداد ۷۸۲ مورد مثبت اعلام شده است. همچنین هزار و 381 نمونه نیز منفی اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیشترین تعداد مبتلایان با 175 مورد مربوط به شهرستان خرم‌آباد و پس از آن شهرستان سلسله با 162 مورد است. سپیددشت نیز با 2 مورد مبتلا به کرونا کمترین آمار مبتلایان را دارد.

افزایش آمار بیماران کرونا در استان سیستان و بلوچستان به ٢۴۶ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تا ظهر امروز پنج شنبه چهاردهم فرودین ماه ۱۳۹۹، موارد مثبت آزمایشگاهی کووید۱۹ در سیستان و بلوچستان با ۱۲ مورد افزایش به ٢۴۶ نفر رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری اظهار کرد: تا ظهر امروز پنج شنبه چهاردهم فرودین ماه ۱۳۹۹، موارد مثبت آزمایشگاهی کووید۱۹ در سیستان و بلوچستان با ۱۲ مورد افزایش به ٢۴۶ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: تعداد موارد مثبت در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ١۶۵ نفر، در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه زابل ۵٩ نفر و در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه ایرانشهر ٢٢نفر می باشد.

وی ادامه داد: تعداد بیماران بستری شده باعلائم تنفسی حاد نیز تا ساعت به ١٣٠٧ نفر رسیده است که ١٠١ نفر از این عزیزان هم جان خود را از دست داده اند. متاسفانه تاکنون ٢١ نفر از عزیزان هم استانی با نتیجه آزمایش مثبت کرونا فوت کرده اند. در صورتی که افراد مجبورند برای تامین مایحتاج زندگی خود از منزل خارج شوند رعایت حداقل یک متر و نیم فاصله با دیگر افراد ضرورت دارد.

تعداد بیماران کرونایی در استان بوشهر ۳ رقمی شد/ تایید ۶ مورد جدید

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از تایید ۶ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در این استان به ۱۰۵ نفر رسید.

دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر ضمن بیان اینکه ۶ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در استان افزوده شده است، بیان کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۰۵ نفر شامل ۵۹ مرد و ۴۶ زن است.

او از بهبودی ۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و عنوان کرد: از ۶ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده، چهار نفر ساکن شهرستان دشتستان هستند که یکی از آنان آقایی ۴۱ ساله و پزشک مرکز خدمات جامع سلامت است که پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص و با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت است و موارد دیگر خانمی ۴۵ ساله، خانمی ۶۸ ساله و خانمی ۴۷ ساله که هر سه بیمار در بیمارستان با حال عمومی خوب بستری هستند. دو مورد جدید دیگر نیز خانمی ۷۱ ساله و نوه ۱۲ ساله‌اش ساکن شهرستان کنگان هستند که هر دو در بیمارستان با حال عمومی خوب بستری هستند.

کشمیری بابیان اینکه تا امروز ۴۶ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۰۵ نفر) تاکنون ۸۳ نفر شامل ۵۲ مرد و ۳۱ زن با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۶ نفر شامل ۱۱ زن و ۵ مرد دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

او با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، افزود: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

شناسایی ۲۰ مورد جدید در استان مرکزی

در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ مورد مبتلا به کرونا در استان مرکزی شناسایی شدند.

سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از ظهر دیروز تا امروز چهاردهم فروردین ماه و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۲۰ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در استان به ۱۱۹۳ نفر رسیده است. شرح این ۲۰ مورد جدیدابتلا به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته به صورت زیر است:

۹ مورد اراک
۵ مورد ساوه و زرندیه
۲مورد خمین
۲مورد دلیجان
۱ مورد آشتیان
۱ مورد هم فراهان بوده است.

او با بیان اینکه ساوه و زرندیه با ۴۰۹ مورد، اراک با ۴۰۲ و دلیجان با ۱۳۳ مورد بیشترین موارد ابتلا را در استان مرکزی به کووید۱۹ از زمان شیوع این بیماری داشته‌اند اضافه کرد: مجموع مبتلایان استان مرکزی از ابتدای شیوع تا ظهر ۱۴۳ فروردین هم به شرح زیر است:

۴۱۴ مورد ساوه و زرندیه
۴۱۱ مورداراک
۱۳۵ مورددلیجان
۵۴ موردخمین
۴۹ موردمحلات
۳۴ موردفراهان
۲۳ موردآشتیان
۲۴ موردتفرش
۱۸ موردکمیجان
۱۹ موردشازند
۱۳ موردخنداب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۸۰۰ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته اند. در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۳ نفر از هم استانی هایمان در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند و بر این اساس تعداد فوتی‌های این بیماری ۱۰۴ نفر می‌باشد یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۷۰ نفر از جمعیت استان مرکزی غربالگری فعال شده اند که حدود ۸۲ درصد جمعیت استان مرکزی را شامل می‌شود.

شناسایی ۷۰ بیمار جدید کرونا در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شناسایی ۷۰ بیمار جدید مبتلا به بیماری کرونا در آذربایجان شرقی خبر داد.
شناسایی ۷۰ بیمار جدید کرونا در آذربایجان شرقی

صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شناسایی ۷۰ بیمار جدید مبتلا به بیماری کرونا در آذربایجان شرقی خبر داد.

صومی گفت:با شناسایی این بیماران، تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در آذربایجان شرقی به ۱۶۸۸ نفر رسید.

او افزود: با فوت ۹ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس در استان نیز به ۱۶۶ نفر رسید.

 ۴۰۰ نفر در اصفهان فوت شدند

طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه این شش هزار نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا به غیر از شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان است گفت: تا به امروز بیش از ۵ هزار نفر از این بیماران با بهبود کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

طاهره چنگیز با بیان اینکه ۴۰۰ نفر هم با میانگین سنی بالا فوت شدند افزود: استان اصفهان از روز اول درگیری با کرونا ویروس با هیچ کمبود تخت بیمارستانی و آی سی یو روبرو نبوده است.

او با اشاره به رعایت فاصله اجتماعی در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین و خانه نشینی مردم گفت: این مهم باعث تثبیت شدن شیب ابتلا به کرونا در روز‌های آینده می‌شود.

۴۲ نفر تعداد فوتی های مبتلا به کرونا در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۱۴ فروردین، ۳۹۴ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و متاسفانه دو نفر به آمار فوتی‌های استان افزوده شد و در مجموع ۴۲ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

سید احمد هاشمی اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۹۳ نفر، شیروان ۳۷ نفر، فاروج ۲۰ نفر، مانه و سملقان ۲۱ نفر، جاجرم ۱۸ نفر، گرمه ۱۹ نفر، راز و جرگلان ۷ نفر و اسفراین ۷۹ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند. ️ تاکنون ۱۹۴ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده اند. آزمایش ۵۱۰ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۶۱ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند.تاکنون بیش از ۲۱۱ هزار نفر در مبادی ورودی استان مورد تب سنجی و غربالگری قرار گرفته اند.

کاهش شیب شیوع و مرگ ناشی از کرونا در گلستان/ مرگ 230 گلستانی بر اثر کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از کاهش شیوع ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 در این استان خبر داد.

عبدالرضا فاضل عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان ضمن تقدیر از مردم استان در رعایت موارد طرح فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در روز 13 فروردین در تفرجگاه‌ها، اظهار کرد: خوشبختانه در استان گلستان شاهد کاهش شیوع بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 در استان هستیم و اثرات اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اوایل هفته آینده نمایان خواهد شد.  در حال حاضر تنها نزدیک به 400 بیمار بستری در بیمارستان‌های استان حضور دارند و در برخی از بیمارستان‌ها به هیچ عنوان بیمار حتی مشکوک به کرونا نداریم که جای خوشحالی دارد. در مقطعی در بیمارستان صیاد شیرازی استان حدود 350 بیمار بستری داشتیم و امروز تعداد بستری‌های ما در این بیمارستان به یک چهارم رسیده و هیچگاه اورژانس بیمارستان پنج آذر را به این خلوتی نبوده است.

فاضل بیان کرد: خوشبختانه مردم به این آگاهی رسیده‌اند که اصراری بر مراجعه بی‌مورد و اصرار بر بستری نداشته باشند و پزشکان نیز با افزایش آگاهی علمی و تخصصی به سمت درمان‌های سرپایی پیش رفتند و شرایط مناسبی در حال شکل گرفتن است.

وی گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا امروز حدود 5 هزار و 400 بیمار در 16 بیمارستان‌ استان بستری شدند که از این تعداد یک هزار و 300 نمونه آزمایش گرفته و ارسال شده که 230 مورد مرگ ناشی از کرونا را در استان گلستان داشته‌ایم و موارد مشکوک در استان گلستان داریم که هنوز پاسخ آزمایش آنها برای ما ارسال نشده که نمی‌توانیم اثبات کنیم مرگ آنها ناشی از بیماری کرونا بوده یا خیر.

فوت ۳۳ بیمار مبتلا به کرونا در کرمان

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه طی 24 ساعت گذشته هفت ترخیصی با حال عمومی خوب داشتیم، گفت: در مجموع ۱۷۸ نفر در سطح استان ترخیص داشته‌ایم.

مهدی شفیعی در نشست خبری با موضوع آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمان عنوان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته سه مورد مثبت جدید در استان شناسایی شد و مجموع آمار مبتلایان به کرونا به ۲۸۵ مورد رسید. از این سه مورد یک مورد مربوط به علوم پزشکی کرمان، یک مورد مربوط به علوم پزشکی رفسنجان و یک مورد از حوزه علوم پزشکی جیرفت است. تقریبا از تمام دانشگاه‌ها ما موارد مثبت داشته‌ایم و این نشان دهنده این است که گردش ویروس در همه استان بوده و نشان می‌دهد که این بیماری در سطح استان پراکنده شده است. در حال حاضر 49 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 5 نفر در آی سی یو و بقیه در بخش‌های معمولی بستری هستند.

شفیعی با اشاره به اینکه طی 24 ساعت گذشته هفت ترخیصی با حال عمومی خوب داشتیم، افزود: در مجموع ۱۷۸ نفر در سطح استان ترخیص داشته‌ایم. این سه مورد جدید، یک مرد و دو زن هستندکه یک نفر از این موارد با حال عمومی خوب در منزل ایزوله است و در حال حاضر چهار نفر در نقاهتگاه به‌سر می‌برند.

 طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی داشتیم که مجموعاً تعداد فوت شدگان مبتلا به کووید_۱۹از ابتدای این اپیدمی ۳۳ مورد است. مواردی که مثبت شده اند در این موارد اکثراً کسانی هستند که یک مورد از اعضای خانواده طی هفته‌های گذشته دارای علایم بوده و به بیمارستان مراجعه کرده و تستش مثبت شده و همه این‌ها نشان می‌دهد که ویروس در خانه و خانواده در حال گسترش است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کل موارد بستری به‌دلیل مشکل حاد تنفسی به یک هزار و 806 مورد رسیده است.

بهبودی ۲۵۳ بیمار مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت در مازندران

نماینده وزیر بهداشت در امور پیشگیری از کرونا در مازندران و گلستان گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مازندران روند نزولی گرفته و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۳ بیمار ترخیص شدند.

محمدمهدی ناصحی با اشاره به روند نزولی تعداد بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۷ مورد جدید بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان مازندران بستری شدند.

وی افزود: هم اکنون هزار و ۲۰۹ بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند و ۲۵۳ نفر از بیماران مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان‌های مازندران مرخص شدند. تقریباً در ۳۶ ساعت گذشته ۲۳ مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در بیمارستان‌های مازندران ثبت شد که آمار بالایی است.

فوت ۵ نفر دیگر بر اثر کرونا در اردبیل/موارد بستری کاهش یافت

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته متأسفانه ۵ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

افشین فتحی بعد از ظهر پنجشنبه در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در اردبیل در جمع خبرنگاران عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد مثبت قطعی بر اساس جواب آزمایش ویروس شناسی ٢٣ نفر است.

وی با بیان اینکه کل موارد مثبت قطعی ابتلاء به کرونا در استان به ۴٩٧ نفر رسید، افزود: کل تعداد تست‌های انجام شده نیز ٩٨۴ مورد است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تعداد موارد بستری فعال را ٣٣٨ نفر شمرد و یادآور شد: متأسفانه تعداد فوتی‌های مثبت در ۲۴ ساعت گذشته نیز پنج نفر هستند.

فتحی کل فوتی ناشی از کرونا را ٨٧ نفر دانست و یادآور شد: با همکاری مناسب مردم، تعداد بستری‌ها در ٢۴ ساعت گذشته کاهش داشته و به خاطر خانه نشینی مردم شریف استان در روز سیزده بدر امیدواریم بستری‌ها در روزهای آتی باز هم کاهش یابد.

ابتلای 19 مورد جدید به کرونا ویروس در استان زنجان

طی 24 ساعت گذشته آزمایش 19 مورد جدید به ویروس کرونا در استان مثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از ظهر دیروز تا کنون 19 نفر به آمار مبتلایان ابتلای 19 مورد جدید به کرونا ویروس در استان زنجانبه کووید 19 در استان زنجان افزوده شده است.

دکتر قزلباش افزود: در مجموع تاکنون تست کرونای 620 نفر در استان زنجان مثبت شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز 428 نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند

متاسفانه تا ظهر امروز 60 نفر هم بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند.

شناسایی 10 مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی

۱۰ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در استان خراسان جنوبی شناسایی شد و بدین ترتیب آمار کل مبتلایان استان به ۳۰۵نفر افزایش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو تلفنی با بخش خبری ۱۶ رادیو خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از ۴۸ آزمایش انجام شده، ۳۸مورد منفی و تعداد ۱۰مورد مثبت اعلام شده است.

دکتر مهدیزاده تعداد کل مبتلایان را در استان به این ویروس ۳۰۵ نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۲۵ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۲۴۸ مورد با حال عمومی خوب ترخیص شدند.  متاسفانه در ۲۴ساعت گذشته ۱ مورد فوتی نیز در استان داشتیم. که این آمار به ۳۲مورد رسید.  همچنین مجموع کل آزمایشات انجام شده استان تا امروز۱۰۰۴مورد بوده که نتیجه ۳۰۵ آزمایش مثبت و تعداد ۶۹۹ مورد نیز منفی اعلام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه افزود: تاکنون تعداد 207 هزار و ۸۲۸ خانواده از استان توسط پرسنل بهداشتی غربالگری شده اند که این تعداد ۸۶.۵ درصد خانوارهای استان را شامل می شود و تعداد73 هزار و ۳۴۱نفر‌ نیز از طریق سامانه خوداظهاری ثبت نام کرده اند.

مبتلایان به کرونا در ۶ شهرستان سمنان به ۴۲۳ نفر رسید

طبق آخرین آمارها، شمار کرونایی‌های ۶ شهرستان استان سمنان تا روز چهاردهم فروردین‌ماه به ۴۲۳ نفر رسیده است.

بنا بر گزارش‌های دریافتی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که ۶ شهرستان این استان را زیرپوشش خود دارد، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۶ شهرستان سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هستند، ۴۲۳ نفر است.

بر پایه آمار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تا روز چهاردهم فرودین ماه، ۳۳۷ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون مرخص شده‌اند.

هم‌اکنون ۱۱۷ نفر در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند که این عدد امروز ۹ نفر افزایش داشته است و البته ممکن است همه افراد بستری به ویروس کرونا مبتلا نباشند.

دو شهرستان شاهرود و میامی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند که آمارهای آنها جداگانه اعلام می‌شود.

۳۹۰ بیمار کرونا در شاهرود

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تا روز چهاردهم فروردین ماه ۳۱۷ بیمار کرونایی در شهرستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بهبود و ادامه دوران نقاهت را در منزل سپری می‌کنند.

رضا چمن ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی دفتر خود ضمن اشاره به آخرین آمار بیماران کرونایی در شهرستان‌های شاهرود و میامی، بیان کرد: تا امروز، چهاردهم فروردین‌ماه ۹۹ پاسخ آزمایش کرونای ۳۹۰ نفر در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مثبت اعلام‌شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۳۱۷ نفر بهبود و روانه منزل شده‌اند، ابراز کرد: درصد بهبودی در بین بیماران کرونایی شهرستان‌های شاهرود و میامی ۸۱ درصد است که نشان از تلاش وافر کادر درمانی و پزشکی در این شهرستان‌ها دارد.

تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه به ۲۴۵ نفر رسید

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی گفت: با شناسایی ۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه به ۲۴۵ نفر افزایش پیدا کرده که از این تعداد ۲۹ نفر جان باخته اند.

دکتر ابراهیم شکیبا اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز هزار و ۲۵۲ نفر در تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه به ۲۴۵ نفر رسیدمراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد هزار و ۱۰۳ نفر ترخیص شده و ۱۲۰ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

۱۳۶  فوتی در یزد

بر اساس اخبار منتشره در رسانه‌های یزد به نقل از سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون سه هزار و هفت نفر با علائم تنفسی به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که یک هزار و ۱۱۶ نفر به کرونا مبتلا شدند.

همچنین در این مدت هزار و ۹۷۸ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و ۱۳۶ تن هم به دلیل ابتلا به این بیماری فوت کردند.

استاندار یزد نیز گفت گفته است: مردم باید این نکته را مدنظر قرار دهند که کاهش آمار مبتلایان به کرونا به معنی محو شدن کامل این بیماری نیست ولی با ادامه همدلی دولت و مردم و رعایت مسائل بهداشتی می‌توانیم شاهد ریشه کن شدن این بیماری باشیم.

آمار مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به یک هزار و ۶۲۲ نفر رسید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علی‌اصغر انجیدنی، دبیر کمیته درمان بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به یک هزار و ۶۲۲ نفر رسید، اظهار کرد: این آمار به تفکیکی در مشهد ۹۷۷، نیشابور ۲۱۳، تربت حیدریه ۱۱۶، تربت جام ۱۳۶، سبزوار ۱۲۲ و گناباد ۵۸ نفر است.

دبیر کمیته درمان بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آمار مبتلایان به عفونت حاد تنفسی در خراسان رضوی بیان کرد: در مجموع ۷هزار و ۲۶۳ نفر در این استان به این عفونت مبتلا بودند که ۵ هزار و ۵۰۰ نفر ترخیص شدند، همچنین، تعداد مبتلایان به این عفونت در مشهد ۴ هزار و ۸۱۹، نیشابور ۹۷۹، تربت حیدریه ۵۰۵، سبزوار ۳۶۲، گناباد ۲۳۵ و تربت جام ۳۶۳ بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه آمار جانباختگان کرونا در خراسان رضوی ۲۵۶ نفر است، اضافه کرد: در مشهد ۱۸۰، سبزوار ۱۵، تربت حیدریه ۱۰، تربت جام ۱۶، نیشابور ۲۵ و گناباد ۱۰نفر جان باختند.

انجیدنی با اشاره به اینکه تعداد کل جانباختگان در خراسان رضوی شامل موارد مثبت و غیرمثبت ۷۸۸ نفر بوده است، متذکر شد: در مشهد ۶۲۲، نیشابور ۶۱، سبزوار ۴۱، تربت جام ۲۸، تربت حیدریه ۲۴ و گناباد ۱۲ نفر جان باختند.

ابتلای ۷۹۹ نفر به کرونا ویروس در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از ابتلای ۷۹۹ نفر به کرونا ویروس در استان خبر داد.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از شیوع کرونا در استان خبر داد و گفت: از دو هزار و سه نمونه گرفته شده جواب آزمایش ۷۹۹ نفر مثبت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود:طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده و ۲۳ نفر نیز بهبود یافته اند. متاسفانه تاکنون ۷۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و تا کنون ۴۱۶ نفر نیز بهبود یافته اند.

تعداد مبتلایان به کرونا در قزوین به هزار و ۱۸ نفر رسید

نامدار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا کنون آزمایش کرونای هزار و ۱۸ نفر از هم استانی‌ها مثبت گزارش شده است و از این تعداد ۶۶۱ نفر بهبود یافته‌اند. ۲۲ نفر از مبتلایان به کرونا هم برای گذرندان دوران نقاهت در نقاهتگاه قزوین در محل دائمی نمایشگاه بین الکللی قزوین پذیرش شده اند.

نامدار افزود: متاسفانه ۱۴۹ نفر هم از مبتلایان به کرونا جان باخته اند.

شناسایی ۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته/ آمار مبتلایان به ۲۱۴ نفر رسید

جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ مورد جدید به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در هرمزگان افزوده شد.

سعید ناجی، جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ مورد جدید به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در هرمزگان افزوده شد. با ثبت ۱۵ مورد جدید شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۲۱۴ نفر افزایش یافت. در ۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه مورد فوتی جدید نداشتیم و آمار فوت شدگان همان ۱۵ نفر است.

جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان شمار بیماران حاد تنفسی را ۱۳۳۸ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد ۱۱۲۳ نفر از بیمارستان مرخص شده اند و ۱۰۰۱ نفر مشکوک بودند که تست ۲۱۴ نفر مثبت بود.  اکنون ۱۵ نفر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ دربیمارستان بستری هستند.

او علت افزایش شمار مبتلایان را افزایش تعداد تست از ۳۰ به ۸۰ مورد در روز بیان کرد.

جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان افزود: در طرح فاصله گذاری اجتماعی تا کنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر غربالگری شدند و در ۹۰ نقطه بیش از ۱۵۰۰ نفر برای اجرای این طرح همکاری می‌کنند.  طرح غربالگری تا پایان تعطیلات اجرا می‌شود و کسانی که از مسافرت به استان باز می‌گردمد باید در این طرح مشارکت و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند.

او افزود: تعطیلی ادارات و سازمان‌ها تا ۲۰ فروردین با همتن شرایط قبل تمدید شده است و کارمندان با هماهنگی مدیران می‌توانند دورکاری کنند و ادارات به نحوی برنامه ریزی کنند که یک سوم کارکنان در محل کار حضور داشته باشند تا خللی به خدمات رسانی وارد نشود.

در حال تکمیل...

تا این ساعت آمار بیماران کرونا در استان‌های البرز، تهران، گیلان و همدان اعلام نشده است.

منبع: فارس، ایرنا، صداوسیما، مهر و باشگاه خبرنگاران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
خبرخوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
0
4
لطفا هر روز به همین ترتیب آمار کامل استانها رو منتشر کنید.
الان کمتر رسانه ای به این شکل کار میکنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین