کد خبر: ۶۴۵۲۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
این خبر به روزرسانی شده است

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۱۷ فروردین+جدول

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۱نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۶۰۳ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: بر اساس گزارش قطعی دانشگاههای علوم پزشکی و نتیجه ۱۸۹ هزار و ۷۹۰ آزمایش های بیش از ۹۵آزمایشگاه تشخیصی از ظهر دیروز تا امروز (۱۷ فروردین) تعداد ۲۴۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران قطعی شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۲۲۶ مورد رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۲ هزار و ۱۱ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند. ۴۰۵۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

وی از مردم خواست با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir وضعیت خود را درباره ابتلا به ویروس کرونا اظهار کنند.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۱۷ فروردین+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، قم، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و جامعی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در استان‌های کشور آمده است. منبع این آمار، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است. 

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی ۷۹ ۱۹۵ ۱۱۲۵ ۱۹۷۶
2 آذربایجان غربی ۷۵ ۷۶ ۵۰۰ ۱۰۳۲
3 اردبیل ۳۸ ۱۰۱ ۱۱۶۸ ۵۸۸
4 اصفهان ۱۵۰ ۴۵۰ اعلام‌نشد ۶۵۰۰
5 البرز اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
6 ایلام ۱۰ ۳۳ اعلام‌نشد ۳۱۹
7 بوشهر ۳ ۸ ۱۰۳ ۱۲۵
8 تهران اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
9 چهارمحال و بختیاری ۱۱ ۱۸ ۱۰۲ ۱۴۸
10 خراسان جنوبی ۹ ۳۳ ۲۷۱ ۳۳۹
11 خراسان رضوی اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
12 خراسان شمالی ۱۴ ۴۶ اعلام‌نشد ۴۵۵
13 خوزستان ۳۶ ۱۰۷ ۵۹۴ ۸۸۹
14 زنجان ۱۶ ۶۳ ۴۶۴ ۶۷۰
15 سمنان ۱۲ اعلام‌نشد ۶۹۱ ۸۶۹
16 سیستان و بلوچستان ۱۲ ٢٣ نفر تا تاریخ ۱۵ فروردین ۲۰۴ ۲۸۳
17 فارس ۱۰۶ ۳۶ ۳۶۸ ۱۲۰۶
18 قزوین ۱۸ ۱۶۰ ۷۲۳ ۱۰۷۵
19 قم اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
20 کردستان ۱۹ ۷۵ ۱۸۸ ۶۳۰
21 کرمان ۱۶ ۳۷ ۲۰۵ ۳۲۵
22 کرمانشاه ۳۳ ۳۵ ۱۹۴ ۳۱۴
23 کهگیلویه و بویراحمد ۷ ۸ ۵۷ ۱۹۲
24 گلستان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
25 گیلان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
26 لرستان ۳۷ ۷۳ اعلام‌نشد ۸۵۶
27 مازندران ۱۵۰ اعلام‌نشد ۱۸۶ اعلام‌نشد
28 مرکزی ۳۳ ۱۱۵ ۸۷۰ ۱۲۷۷
29 هرمزگان ۷ ۱۸ ۲۰۵ ۲۴۱
30 همدان اعلام‌نشد ۴۹ ۳۴۷ ۴۹۹
31 یزد اعلام‌نشد ١٥٥ نفر تا تاریخ ۱۶ فروردین اعلام‌نشد اعلام‌نشد

***

افزایش مبتلایان به کرونا در استان قزوین

تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان قزوین به ۱۰۷۵ نفر رسید.

نامدار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در گفتگو با بخش خبری ۲۰ شبکه قزوین گفت: تعداد موارد مثبت بیماری کرونا در استان به رقم ۱۰۷۵ رسید.

وی افزود: خوشبختانه ۷۲۳ نفر نیز بهبود پیدا کرده و از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ترخیص شده اند که آخرین آن‌ها فردی ۹۵ ساله بود که پس از سه هفته مبارزه با بیماری کرونا از بیمارستان امیرالمومنین (ع) ترخیص شد.

به گفته نامدار، از ابتدای شیوع کرونا در استان، ۱۶۰ نفر نیز فوت شده اند.  در حال حاضر ۲۵ نفر در نقاهتگاه قزوین بستری هستند و دوره نقاهت خودشان را طی می‌کنند. ۸۶ درصد جمعیت استان تحت پوشش غربالگری غیرحضوری قرار گرفتند.

ابتلای هزار و ۳۲ نفر به کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی ابتلای هزار و ۳۲ نفر به کرونا خبر داد.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از دو هزار و ۳۲۵ مورد نمونه آزمایش شده، آزمایش یک هزار و ۳۲ نفر مثبت شده است، اظهار داشت: از این تعداد تاکنون، ۵۰۰ نفر بهبود یافته و ۷۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

او با اعلام اینکه از نظر ابتلا به کرونا در استان، روند فزاینده و رو به رشدی را شاهد هستیم، افزود: علت اصلی این افزایش مربوط به مسافرت‌های هفته اول نوروزی به استان است.  در ایام تعطیلات، ۷۳ هزار نفر به قصد مسافرت از استان خارج شده اند که پیش بینی می‌شود رقم ابتلا به ویروس را افزایش دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به تعداد مبتلایان ویروس کرونا به تفکیک شهرستان‌های استان عنوان کرد: ارومیه ۳۲۸ نفر، بوکان ۹۴ نفر، شاهین دژ ۵۴ نفر، خوی ۱۸۹ نفر، میاندوآب ۱۰۷ نفر، نقده ۲۷ نفر، مهاباد ۶۴ نفر، سلماس ۲۳ نفر، تکاب ۳۸ نفر، سردشت ۲۲ نفر، پیرانشهر ۲۳ نفر، اشنویه ۱۸ نفر، چایپاره ۵ نفر، شوط ۱۳ نفر، چالدران ۵ نفر، پلدشت ۶ نفر، ماکو ۱۷ نفر، گزارش شده است.

شناسایی ۷ بیمار «کرونایی» جدید در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با شناسایی ۷ بیمار مبتلا به کرونا در این استان طی ۲۴ ساخت اخیر، شمار کل مبتلایان به ۲۴۱ نفر رسید.

حسین فرشیدی شامگاه یک‌شنبه ۱۷ فروردین ماه در گفت‌وگو با بخش خبر سیمای مرکز خلیج فارس اظهار کرد: ۱۴۷۹ نفر از شروع خطر اپیدمی به عنوان بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که از این تعداد ۱۲۷۹نفر ترخیص شده‌اند و ۱۱۹ نفر همچنان بستری هستند.  از این تعداد نیز از 1204 نفر به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده که نتیجه آزمایش ۲۴۱ نفر تاکنون مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، شمار مبتلایان جدید کرونا در این استان را ۷ مورد شامل ۴نفر در بندرعباس، دو نفر در پارسیان و یک نفر در میناب عنوان کرد و بیان داشت: ۲۰۵ نفر از بیماران کرونایی تاکنون با بهبود علائم از بیمارستان‌های استان مرخص شده‌اند اما ۱۸ نفر همچنان بستری‌اند که ۹ نفر از آنان در بخش آی‌سی‌یو قرار دارند.  با فوت یک بانوی ۵۰ ساله حاجی‌آبادی، شمار فوتی‌های کرونا در هرمزگان به ۱۸ نفر رسید.

شمار مبتلایان کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۹۷۶ نفر رسید/ کرونا در حال گسترش سریع مردم هشدارها را جدی بگیرند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با شناسایی ۷۹ مورد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به یک هزار و ۹۷۶ نفر رسید.

محمدحسین صومی، امشب در گفت‌وگوی زنده خبری به تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: با شناسایی ۷۹ مورد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به یک هزار و ۹۷۶ نفر رسید. از مجموع بستری‌ها یک هزار و ۱۲۵ نفر بهبود یافته‌ و مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه امروز روز جوان است و می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، گفت: شاید یک جوان مبتلا شود ولی درمان هم یابد ولی این جوان می‌تواند ناقل به خیلی‌ها شود از این‌رو جوانان بسیار مراقب باشند. واقعا متاسف هستم که خبرهای خوبی را در این روزها نمی‌دهیم و حتی شهدای مدافع سلامت هم داریم.

صومی با اشاره بر اینکه همزمان با فاصله‌گذاری هوشمند تصمیم به اخذ آزمایش از افرادی که با علائم سرپایی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، گفت: آزمایش این افراد در ۲۴ ساعت نخواهد بود و احتمالا تا ۴۸ ساعت طول خواهد کشید.

وی با تاکید بر اینکه این روند شیوع در استان حاکی از آن است که ویروس در استان فعال می‌باشد، گفت: متاسفانه برخی از افراد نیز در مقابل ویروس مقاومت نکرده و جان خود را از دست می‌دهند.

صومی با اشاره بر اینکه شهرستان‌هایی که قبلا هم اعلام شده، همچنان بیشترین شیوع ویروس را دارد، گفت: متاسفانه هر جا که گسترش می‌یابد این امکان را فراهم می‌کند که از این فرد به فرد دیگر به راحتی منتقل شود. با فاصله‌گذاری هوشمند مطرح شده و رعایت بهداشت می‌توان بر ویروس غلبه کرد.

بستری شدن ۱۵۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: بیش از ۱۵۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.

طاهره چنگیز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۶ هزارو ۵۰۰ نفر در استان به این ویروس مبتلا شده‌اند که تا این لحظه بیش از ۴۵۰ نفر فوت کرده‌اند.

بهبودی ۱۸۶ بیمار مشکوک به کرونا در مازندران

۱۸۶ بیمار مشکوک به کرونا ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان‌های مازندران مرخص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۶ بیمار مبتلا به کرونا با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان مرخص شدند تا ادامه روند درمانی را در منزل پیگیری کنند.

دکتر حامد روحانی زاده افزود: ۱۵۰ مورد جدید مبتلا به کرونا ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی مجموع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند را ۷۵۹ مورد اعلام کرد.

بهبودی ۳۴۳ کرونایی در ۶ شهرستان سمنان

طبق آخرین آمارها، شمار کرونایی‌های ۶ شهرستان استان سمنان تا روز هفدهم فروردین‌ماه به ۴۳۸ نفر و تعداد بهبودی‌ها به ۳۴۳ نفر رسیده است.

بنا بر گزارش‌های به دست آمده از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که ۶ شهرستان این استان را زیرپوشش خود دارد، در یک روز گذشته، موارد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا به‌طور رسمی در کشور شناسایی شده که آخرین خبرها از ارائه گزارش دو مورد جدید ابتلا به این ویروس در این منطقه از استان سمنان حکایت دارد.

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۶ شهرستان سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هستند، ۴۳۸ نفر است.

بر پایه آمار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تا روز هفدهم فرودین ماه، ۳۴۳ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون مرخص شده‌اند که این آمار، یک نفر نسبت به روز قبل افزایش یافته است.

هم‌اکنون ۱۰۳ نفر در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند که این عدد امروز یک نفر کاهش داشته است و البته ممکن است همه افراد بستری به ویروس کرونا مبتلا نباشند.

ترخیص ۳۴۸ بیمار کرونایی در شاهرود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: ۳۴۸ نفر از بیماران کرونایی در شاهرود با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

رضا چمن با اشاره به آخرین آمار و اخبار مرتبط با کروناویروس اظهار کرد: تاکنون نتیجه آزمایش ۴۳۱ نمونه گرفته‌شده از بیماران در شاهرود مثبت گزارش شده است و تعداد ۳۴۸ نفر از آنان با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند. در یک روز گذشته، موارد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا به‌طور رسمی در کشور شناسایی شده که آخرین خبرها از ارائه گزارش ۱۰ مورد جدید ابتلا به این ویروس در این منطقه از استان سمنان حکایت دارد.

بهبودی ۱۰۳ بیمار مبتلا به کرونا در بوشهر/ تائید ابتلای ۳ نفر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با تأیید آزمایشگاه ویروس کرونا در بوشهر ۳ نفر به لیست مبتلایان به کووید۱۹ در استان بوشهر اضافه شد.

سعید کشمیری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموع افرادی که به ویروس کرونای جدید مبتلا شده‌اند تا روز یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۲۵ نفر است که از این تعداد ۷۱ بیمار مرد و ۵۴ بیمار دیگر نیز زن هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به‌ضرورت ادامه همکاری مردم در قطع زنجیره انتقال بیماری، عنوان داشت: از مجموع بیماران مبتلا شده به کرونا تاکنون ۱۰۳ با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده و در مراقبت خانگی به سر می‌برند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه هر سه بیمار جدید مرد هستند، جزئیات افراد جدید مبتلا شده به کرونا را چنین عنوان کرد: از بیماران امروز دو آقای ۵۹ و ۳۴ ساله که ساکن برازجان هستند در بیمارستان تحت مراقبت درمانی قرار دارند و دیگر بیمار نیز آقایی ۳۴ ساله است که پس از ترخیص از بیمارستان شهدای خلیج‌فارس در منزل خود تحت مراقبت خانگی قرار دارد. با تأیید مثبت شدن نمونه یکی از درگذشتگان مجموع آمار درگذشتگان استان بوشهر به عدد هشت رسید، در حال حاضر ۶۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه به ۳۱۴ نفر رسید

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی گفت: با شناسایی ۳۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه به ۳۱۴ نفر افزایش پیدا کرده که از این تعداد ۳۵ نفر جان باخته اند.

دکتر ابراهیم شکیبا افزود: از این ۳۳ مورد جدید ۱۴ نفر مربوط به بیماران بستری و ۱۹ نفر نیز مربوط به بیماران سرپایی است. علت افزایش آمار، انجام آزمایش تشخیصی از بیماران سرپایی علاوه بر بیماران بستری است که قبلا انجام نمی‌گرفت.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز هزار و ۳۷۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد هزار و ۱۹۴ نفر ترخیص شده و ۱۴۶ نفر نیز هم اکنون بستری هستند.

ثبت ۱۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از ظهر دیروز تا کنون ۱۶ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

دکتر قزلباش افزود: در مجموع تاکنون تست کرونای ۶۷۰ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۴۶۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

شناسایی ۱۰ مورد مثبت جدید ابتلا به کرونا در استان ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۳۱۹ نفر خبر داد.

دکتر محمد کریمیان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۰ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است افزود: با احتساب این تعداد شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۳۱۹ نفر رسیده است. متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده که با احتساب این موارد تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان به ۳۳ مورد افزایش یافته است.

شناسایی ۳۴ مورد جدید کرونا در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با ثبت ۳۳ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع تعداد مبتلایان کووید ۱۹ در استان به ۱۲۷۷ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از ظهر دیروز تا امروز (یکشنبه) و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۳۳ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۲۷۷ نفر رسیده است. خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۸۷۰ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته‌اند. در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۱۲۱ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می‌کنند و ۱۷۱ نفر از مبتلایان به کروناویروس در منزل بستری هستند.  در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۳ نفر از هم استانی هایمان در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند و بر این اساس تعداد فوتی‌های این بیماری ۱۱۵ نفر می‌باشد.

جمالیان در مورد موارد جدید کووید۱۹ در استان مرکزی گفت: از ۳۳ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ مورد اراک، ۱۲ مورد ساوه و زرندیه، یک مورد دلیجان، یک مورد آشتیان، یک مورد خمینف یک مورد خنداب و ۳ مورد کمیجان بوده است.

۹ مورد جدید ابتلاء به کرونا در خراسان‌جنوبی شناسایی شد

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۹ مورد جدید ابتلاء به کرونا در خراسان‌جنوبی شناسایی شد.

محمد دهقانی فیروزآبادی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۳ مورد آزمایش و تست کرونا در خراسان‌جنوبی انجام شده که از این تعداد ۳۳ تست از بیماران بستری در بیمارستان‌ها و ۳۰ مورد نیز از بیماران سرپایی گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از مجموع تست‌های بیماران بستری هشت تست مثبت و از مجموع تست‌های بیماران سرپایی یک مورد مثبت بوده است، ادامه داد: در مجموع ۹ مورد جدید ابتلاء به بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی شناسایی شده است.  در مجموع تاکنون هزار و ۱۷۷ آزمایش کرونا در خراسان‌جنوبی انجام شده که از این تعداد ۸۳۸ تست منفی و ۳۳۹ تست مثبت بوده است.

وی گفت: از مجموع ۳۳۹ بیمار مبتلاء به کرونا خوشبختانه ۲۷۱ بیمار ترخیص و برخی از آنان حتی دوران نقاهت خود را به اتمام رسانده و به زندگی عادی بازگشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ۳۵ بیمار مبتلاء به کرونا در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی بستری هستند که حال عمومی هفت نفر از آنان حاد است، گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی جدید نداشته‌ایم و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا همچنان ۳۳ مورد است.

دهقانی فیروزآبادی افزود: تاکنون ۲۲۰ هزار و ۶۲۸ خانوار خراسان‌جنوبی غربالگری شده‌اند که ۹۱.۹ درصد از خانوارهای خراسان‌جنوبی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز به صورت ویدئو کنفرانس در ستاد ملی کرونا حضور داشته است، بیان‌کرد: بر اساس تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا در راستای مدیریت شیوع بیماری محدودیت تردد بین استان‌ها همچنان تا سی‌ام فروردین‌ماه ادامه دارد.

دهقانی فیروزآبادی یادآور شد: ادارات نیز از ۲۳ فروردین ماه با دو سوم کارکنان خود فعالیت را ادامه داده و یک سوم نیز از مرخصی استفاده می‌کنند که اولویت با افراد مبتلاء به بیماری زمینه‌ای و افراد مسن است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اردبیل به ۵۸۸ نفر، تعداد فوتی‌ها به ۱۰۱ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل با ۳۸ نفر افزایش نسبت به دیروز به نفر ۵۸۸ نفر و تعداد فوتی ها با ۷ نفر افزایش به ۱۰۱ نفررسید.

دکتر اخوان اکبری با اشاره به انجام یک هزارو ۲۲۵ مورد تست کرونا در استان افزود: در حال حاضر ۳۲۹ نفر به علت ابتلای قطعی و یا احتمالی به ویروس کرونا، در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، ۴۱ نفربا حال بحرانی دربخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند وبا توجه به نتایج سی تی اسکن‌های انجام شده از بیماران در سه روز گذشته ۱۲۶ نفر مورد ابتلای مشکوک به کرونا داریم.

وی از بهبود وترخیص ۱۱۶۸ بیمار از آغاز بحران کرونا تا کنون از بیمارستان‌های استان خبر داد و تاکید کرد: مردم در خانه مانده، موازین بهداشتی را به دقت رعایت کرده و فاصله اجتمایی را رعایت کنند ودر صورت بروز علائمی همچون تب ولرز، تنگی نفس، گلو درد وسرفه خشک سریعا به شماره تلفن ۱۹۰ ویا ۴۰۳۰ اطلاع دهند.

شمار قربانیان کرونا در کرمان به ۳۷ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در مجموع از ابتدای اپیدمی تاکنون ۳۷ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

مهدی شفیعی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان تا ساعت ۱۵ بعدازظهر امروز اظهار کرد: از ۱۰۳ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۱۶ نفر با متوسط سن ۶۵ سال در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است که ۹ نفر از آنها مرد و هفت نفر زن هستند.

وی با اشاره به اینکه شش نفر از این افراد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان است، افزود: در این حوزه چهار مورد از شهرستان زرند و دو مورد از شهرستان کرمان گزارش شده است. مابقی موارد جدید از حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان پنج نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم چهار نفر و حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یک نفراست.تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون ۳۲۷ نفر است و تاکنون ۳۰ مورد از کادر درمان به این بیماری مبتلا شده‌اند. متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مرد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده است و در مجموع از ابتدا تا کنون ۳۷ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

شفیعی در خصوص تعداد ترخیصی ها گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر از بیمارستان‌های استان کرمان ترخیص شدند که در مجموع تعداد ترخیص شده ۲۰۵ مورد است. از ابتدا تاکنون ۳۸۰ نفر و ۳۸ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان به علت ابتلاء به کووید ۱۹ بستری شده‌اند.

وی گفت: اختلاف آماری بین ۳۸۰ مورد بستری و ۳۲۷ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آنها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته‌اند. در حال حاضر پنج نفر در آی سی یو و هفت نفر در نقاهتگاه حضور دارند.

وی اظهار کرد: از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز هزار و ۹۵۶ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ مورد به دلیل بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان بستری شده‌اند. تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز هزار و ۳۸۱ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ مورد است.

افزایش مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی به ۴۵۵ نفر

شمار مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی به ۴۵۵ نفر افزایش یافت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۱۷ فروردین، ۴۵۵ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی‌ها نیز بدون تغییر نسبت به دیروز همان ۴۶ نفر است.

دکتر سید احمد هاشمی افزود: در شهرستان‌های بجنورد ۲۱۶ نفر، شیروان ۴۷ نفر، فاروج ۲۳ نفر، مانه و سملقان ۳۱ نفر، جاجرم ۲۰ نفر، گرمه ۲۱ نفر، راز و جرگلان ۸ نفر و اسفراین ۸۹ نفر به طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند. تاکنون ۲۹۷ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند. آزمایش ۵۸۵ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده و هم اکنون ۱۴۸ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند.

وی افزود: ۸۰۷ هزار و ۶۳۶ نفر در استان تاکنون غربالگری شده اند.

شناسایی ۱۰۶ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در فارس

با شناسایی ۱۰۶ مورد جدید ابتلا به کروناویروس مبتلایان در فارس به ۱۲۰۶ نفر افزایش یافت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱۰۶ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

دکتر همتی گفت: با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به هزار و ۲۰۶ نفر رسید.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۳۶ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست دادند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: ۴۷۷ نفر از مبتلایان به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۳۶۸ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

همتی اظهارداشت: تاکنون ۲۹۹ بیمار مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی، دلیل افزایش شناسایی موارد جدید در استان را توسعه آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی ویروس کرونا و انجام تست‌های تشخیص این بیماری در بین افراد مشکوک اعلام کرد.

درمان ۵۹۴ مبتلا به کرونا در خوزستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس که به تفکیک در اهواز ۲۰، دزفول ۶، کارون سه و آبادان، شوشتر، گتوند، شوش، ایذه، خرمشهر و دشت آزادگان هر کدام یک مورد بوده است در استان شناسایی شد. با احتساب این موارد جدید تعداد افراد مبتلا به کوئید ۱۹ در خوزستان به ۸۸۹ نفر رسید.

وی ادامه داد در ۲۴ ساعت گذشته نیز پنج نفر بر اثر ویروس کرونا جان باخته که در اهواز ۲ و بهبهان، ایذه و دزفول نیز هر کدام یک مورد بوده است که با احتساب این موارد میزان جان باختگان به ۱۰۷ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی تحت درمان هستند و خوشبختانه با تلاش پزشکان و کادر‌های درمانی بهبودیافتگان نیز به ۵۹۴ نفر افزایش یافت.

تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به ۸۵۶ نفر رسید/ فوت ۷۳ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در این استان به ۸۵۶ نفر رسیده است، گفت: تا به امروز ۷۳ مورد فوت بر اثر بیماری کرونا در استان ثبت شده است.

محمدرضا نیکبخت امروز یک شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۷ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در لرستان طی بیست و چهار ساعت گذشته اضافه شده است، اظهار داشت: فوتی‌های استان به علت کرونا ویروس به ۷۳ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تا کنون دو هزار و ۵۶۵ نمونه از بیماران مشکوک به «کرونا» در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است، گفت: تعداد دو هزار و ۴۰۲ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۸۵۶ مورد مثبت و هزار و ۵۳۸ نمونه منفی اعلام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: از مجموع نمونه‌های پاسخ داده شده ۸۵۶ مورد مثبت و یک هزار و ۵۳۸ نمونه نیز منفی بوده است.

ابتلای ۱۱ مورد جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری

۱۱ مورد جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری مبتلا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در مجموع ۶۸۰ نفر با علایم بالینی در بیمارستان‌های استان شناسایی شدند که از این تعداد ۶۹ نفر بستری هستند. با ۱۱ مورد مثبت قطعی تعداد مبتلایان در چهارمحال و بختیاری به ۱۴۸ مورد رسید. هم اکنون ۱۰۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند ولیکن تا مدتی ناقل بیماری هستند.

بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد ۱۹۲ نفر شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شناسنایی ۷ مورد جدید ابتلا به کرونا و آمار ۱۹۲ نفر بیمار کرونایی استان خبر داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: 7 مورد جدید مبتلا به کرونا در هفدهمین روز از فروردین ماه در استان شناسایی شده است که 4 نفر از شهرستان بویراحمد و 3 نفر از شهرستان باشت بوده است. این تعداد مبتلا از 192 نمونه آزمایش گرفته شده از بیماران به دست آمده است.

پرویز یزدانپناه عنوان کرد: از این تعداد مبتلایان جدید، 6 بیمار از خوشه‌های قبلی و یک بیمار از خوشه جدید شناسایی شده است.

تعداد بهبودیافتگان بیماری کرونا در کردستان به ۱۸۸ نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش شمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان به ۶۳۰ نفر خبر داد و گفت: تعداد بهبودیافتگان نیز به ۱۸۸ نفر افزایش یافته است.

آرزو فلاحی اظهار کرد: از زمان شیوع این ویروس تاکنون از یک هزار و ۲۵۳ نمونه در بیمارستان‌های استان آزمایش شده است که ۶۳۰ مورد آن مثبت و ۵۵۵ مورد منفی بوده‌است. از مجموع ۶۳۳ مورد مثبت به تفکیک شهرستان در سقز ۱۷۸ مورد، در بانه ۱۰۰، سنندج ۱۵۳، در کامیاران ۱۶ نفر، در قروه ۴۷، در مریوان ۲۶ نفر، دیواندره ۳۰ مورد، بیجار ۳۳ نفر، در دهگلان ۳۷ و در سرواباد ۱۰ نفر بستری و تحت مداوا هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از جان باختن ۷۵ بیمار از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۵ نفر در سقز، هشت نفر در سنندج، در قروه و بانه در هر کدام ۱۲ نفر در مریوان و بیجار در هر کدام پنج مورد و در کامیاران و دیواندره در هر کدام چهار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. از ابتدای شیوع این بیماری در استان تاکنون ۱۸۸ نفر بهبود قطعی یافته‌اند.

اظهارات ضدونقیض درباره آمار بیماران کرونا در استان همدان 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای اسفند پارسال تاکنون هزار و ۵۶۶ نفر با تست مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از هزار و ۵۶۶ نفر با تست مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون هزار ۱۶۹ نفر از آنان با بدست آوردن سلامت کامل از بیمارستان ترخیص شدند.

او با بیان اینکه بیشترین آلودگی به ویروس کرونا و انتقال آن به افراد بر اساس نمونه گیری‌های انجام شده در استان بین سنین ۳۰ تا ۴۹ سال است افزود: هم اکنون کمتر از ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از مشارکت بیش از ۹۹ درصد جمعیت استان در طرح غربالگری کرونا خبر داد و افزود: از ابتدای ورود بیماری کرونا به استان یک میلیون و ۵۶۰ هزار نفر از جمعیت استان در طرح غربالگری شرکت کردند.

در همین حال، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان آمار بالای هزار و پانصد بیمار کرونایی در استان همدان را تکذیب کرد و گفت: تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس در استان همدان ۴۹۹ نفر است که از این تعداد ۴۹ نفر متاسفانه فوت شدند و خوشبختانه ۳۴۷ نفر بهبود یافتند و سایرین نیز تحت درمان هستند.

دکترمحمد طاهری افزود: آمار منتشر شده در برخی کانالهای خبری مربوط به موارد قطعی با آزمایش مثبت بیماری کرونا نیست بلکه تنها مربوط به مراجعان با علائم حاد تنفسی است که به بیمارستانها و مراکز تابعه استان مراجعه نمودند و به صورت سرپایی ویزیت شدند و یا بستری هستند. کلیه مراجعین به بیمارستا ن‌های استان با علائم حاد تنفسی ار ابتدای اسفند تا ۱۵ فرودین هزار و ۵۶۶ نفر بوده است و تا کنون هزار و ۱۶۹ نفر از آنها ترخیص شده اند.

تعداد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲۸۳ نفر رسید/۲۰۴ نفر درمان شده‌اند

هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تا ۹ صبح یکشنبه هفدهم فرودین ماه ۱۳۹۹، موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان به ۲۸۳ نفر رسید.

او افزود: ۱۹۲ نفر از این عزیزان در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۶۷ نفر در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه زابل و ۲۴ نفر از هم استانی‌های ساکن در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه ایرانشهر هستند.

در حال تکمیل...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
پرهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
0
البرز و قزوین هم که اصلا نه مبتلا داشتن نه کشته!!! عجب!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
1
0
می گفتن همه چی عالیه این که فرقی نکرده آمار داره میره بالا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
عالیه!!!!!!کی گفت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین