کد خبر: ۶۴۵۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

هشدار سازمان هواشناسی/ بارش شدید و افزایش ارتفاع موج در این مناطق کشور

سازمان هواشناس نسبت به تشدید بارش باران، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در برخی مناطق کشور طی چهار روز آینده هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی از تقویت سامانه بارشی در کشور از فردا (۱۷ فروردین) خبر و هشدار داد که در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی امکان وقوع صاعقه و تگرگ، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلاب، آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی محورهای مواصلاتی وجود دارد. از این‌رو توصیه می‌شود که از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و سفرهای غیرضروری خودداری شود.

سازمان هواشناسی در هشداری دیگر نیز از متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج حداکثر تا ۱.۵ متر در مناطق مرکزی و شرقی دریای خزر از روز یکشنبه (۱۷ فروردین) خبر داده است. بر این اساس طی روز دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (۱۸ تا ۲۰ فروردین) با افزایش ارتفاع موج حداکثر تا ۲.۵ متر در ساحل دریای خزر مواجه خواهیم بود.

هشدار سازمان هواشناسی/ بارش شدید و افزایش ارتفاع موج در این مناطق کشور

سازمان هواشناسی هشدار داد که طی چهار روز آینده طوفانی و متلاطم شدن دریا دور از انتظار نیست از این‌رو از هر گونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی ممانعت و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل محدود شود. محدود کردن حضور افراد در مجاورت خط ساحلی از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

از بعد ازظهر روز یکشنبه (۱۷ فروردین) تا روز دوشنبه (۱۸ فروردین) افزایش ارتفاع موج حداکثر تا ۱.۵ متر و متلاطم شدن دریا در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود. به همین دلیل باید از هر گونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی ممانعت و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل با احتیاط انجام شود. حضور افراد در مجاورت خط ساحلی نیز باید محدود شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین