کد خبر: ۶۴۵۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸

شیوع کرونا در جهان/ ایتالیا و اسپانیا همچنان در صدر

بیشترین شمار قربانیان این ویروس نیز همچنان در ایتالیا به ثبت رسیده است و پس از آن اسپانیا قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا ظهر شنبه ۴ آوریل (۱۶ فروردین) به بیش از ۱ میلیون و ۱۳۳ هزار نفر و شمار قربانیان این بیماری نیز به بیش از ۶۰ هزار نفر رسید.

از این تعداد، ایالات متحده آمریکا با بیش از ۲۷۷ هزار و ۶۰۰ بیمار و اسپانیا با بیش از ۱۲۴ هزار و ۷۰۰ بیمار بیشترین موارد آلوده به کووید ۱۹ را به خود اختصاص داده‌اند.

شیوع کرونا در جهان/ ایتالیا و اسپانیا همچنان در صدر

در حال حاضر۱۰ کشوری که بالاترین شمار مبتلایان به کرونا در جهان را دارند، علاوه بر ایالات متحده و اسپانیا عبارتند از: ایتالیا، آلمان، فرانسه، چین، ایران، بریتانیا، ترکیه و سوئیس.

بیشترین شمار قربانیان این ویروس نیز همچنان در ایتالیا به ثبت رسیده است و پس از آن اسپانیا قرار دارد.

آخرین اطلاعات جهانی دربارۀ مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در روز شنبه ۱۶ فروردین (چهارم آوریل) را می‌توانید در ادامه پیگیری کنید.

شمار قربانیان ویروس کرونا در فرانسه از ۷۵۰۰ فراتر رفت

۴۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های فرانسه جان باخته‌اند. این عدد نسبت به مدت مشابه در روز گذشته با کاهش روبرو شده است.

کل قربانیان این کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا در فرانسه به ۷ هزار و ۵۶۰ نفر رسیده است که از این تعداد ۵ هزار و ۵۳۲ نفر در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند و دست کم ۲ هزار و ۲۸ نفر نیز در خانه‌های سالمندان فوت شده‌اند.

شمار دقیق قربانیان ویروس کرونا در خانه‌های سالمندان فرانسه همچنان کامل و دقیق نیست چراکه طبق گفته مسئولان بهداشتی این کشور تمام این موسسات هنوز شمار افراد آلوده یا جانباخته را گزارش نکرده‌اند.

رشد ۳۰ درصدی مراجعان به بیمارستان‌های تهران

علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در تهران از افزایش آمار ۳۰ درصدی مراجعان بیمارستان‌ها در ۴۸ ساعت گذشته در شهر تهران خبر داد.

وی در یک برنامه تلویزیونی گفت: متاسفانه امروز در شرایطی شاهد افزایش غیر متعارف ترافیک و ترددها و حضور افراد در سطح شهر بودیم که ۴۴۸ بیمار کرونا مثبت جدید در بخش‌های عادی و ۹۹ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های ویژه بستری شدند.

۶۸۱ نفر دیگر در ایتالیا جان باختند

مقام‌های بهداشت و درمان ایتالیا اعلام کردند که در ۲۴ ساعت گذشت ۶۸۱ نفر دیگر در اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده‌اند و شمار کل قربانیان به ۱۵ هزار و ۳۶۲ نفر افزایش یافت.

طبق آمارهای اعلام شده، ۴ هزار و ۸۰۵ نفر دیگر در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار افراد مبتلا به ۱۲۴ هزار و ۶۳۲ نفر رسید. با این حال روند ابتلای جدید به این ویروس در ایتالیا در حال کند شدن است.

محققان دانشگاه پیتسبورگ واکسن بالقوه کرونا را معرفی کردند

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ آمریکا یک واکسن بالقوه با قابلیت مقابله با ویروس جدید کرونا را معرفی کردند.

این واکسن زمانی که با برچسبی [پچ] اندازه نوک انگشت روی موش‌ها آزمایش شد، آنتی بادی‌های اختصاصی ویروس جدید کرونا را در مقادیری تولید کرد که برای خنثی کردن فعالیت ویروس کفایت می‌کرد. نتایج این تحقیق در مجله ای‌بایو‌ مدسین منتشر شده است.

محققان توانستند به سرعت در تولید این واکسن وارد عمل شوند چراکه زمینه‌های این کار در شیوع‌های قبلی انواع دیگر ویروس کرونا فراهم شده بود.

۶۳۰ نفر در شبانه روز گذشته در ایالت نیویورک جان باختند

اندرو کومو، فرماندار نیویورک گفت که در ۲۴ ساعت گذشته در این ایالت ۶۳۰ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند و تعداد کل موارد فوتی به ۳ هزار و ۵۶۵ نفر افزایش یافته است.

شمار قربانیان با افزایش بیش از ۲۱ درصد نسبت به آمار ۲۴ ساعت قبل از آن در نیویورک روبرو شده است.
تاکنون ۱۱۳ هزار و ۷۰۴ نفر نیز در ایالت نیویورک به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند.

سنگین‌ترین آمار تلفات روزانه کرونا در بریتانیا؛ ۷۰۸ مرگ در یک روز

مقامات بهداشت بریتانیا روز شنبه اعلام کردند که تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان باخته اند.

این بدترین آمار روزانه تلفات کرونا تا کنون بوده و شمار کل بان باختگان کرونا در بریتانیا را به ۴ ۳۱۳ نفر افزایش داده است.

شمار کل مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور نیز به ۴۱ هزار و ۹۰۳ نفر رسیده است.

آلمان؛ ابتلای ۶۰۸۲ نفر به کرونا در یک شبانه روز

موسسه دولتی روبرت كوچ آلمان روز شنبه با انتشار گزارشی از شناسایی ۶۰۸۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت منتهی به شنبه خبر داد که کاهشی جزئی را در شمار مبتلایان در مقایسه با آمارهای منتشر شده یک روز پیش از این نشان می دهد.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید ۱۹ در آلمان به ۸۵ هزار و ۷۷۸ نفر رسید؛ بیشترین میزان آلودگی نیز در ایالت بایرن گزارش شده است.

شمار مرگ و میرهای کرونا نیز در این کشور به هزار و ۱۵۸ نفر رسیده است.

بر اساس توافقی که میان ایالتهای آلمان شکل گرفته است، تا ۱۹ آوریل در سراسر این کشور محدودیتهای رفت و آمد با هدف کنترل شیوه کرونا اعمال خواهد شد.

کاهش نرخ تلفات کرونا در اسپانیا برای دومین روز پیاپی

بنا بر اعلام وزارت بهداشت اسپانیا شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور تا ظهر شنبه چهارم آوریل به ۱۱ هزار و ۷۴۴ نفر رسید و گرچه در مجموع باعث شد اسپانیا پس از ایتالیا همچنان رتبه دوم مرگ و میر جهانی مبتلایان به کرونا را حفظ کند، اما این نرخ مرگ و میر در مقایسه با تلفات کرونا یک روز پیش از این در اسپانیا ۲ درصد کاهش را نشان داد.

این نرخ مرگ و میر همچنین کمتر از نصف نرخ تلفات کرونا در این کشور یک هفته پیش از این یعنی نرخ ۲۰ درصد بود.

شمار کل مبتلایان به کرونا در اسپانیا نیز تا ظهر شنبه به ۱۲۴ هزار و ۷۳۶ نفر افزایش یافت.

مدت چهار هفته است که اسپانیایی ها در قرنطینه به سر می برند. دولت این کشور در این مدت یکی از سختگیرانه ترین قوانین قرنطینه در سطح اروپا را به اجرا گذاشته است.

انتظار می رود که دولت اسپانیا این هفته بار دیگر دوره قرنطینۀ اجباری شهروندان اسپانیا در خانه هایشان را تمدید کند.

بالاترین تعداد مرگ و میر در ایران در یک شبانه روز ثبت شد

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز شنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۸ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشور جان خود را از دست داده‌اند. این بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در یک شبانه روز در ایران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین