کد خبر: ۶۴۵۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵

استان اردبیل زیر صفر درجه

بیستمین روز بهار در اردبیل با حاکمیت هوای سرد و زمستانی آغاز شده و هم اکنون هشت شهرستان از ۱۱ شهرستان این استان دمای زیر صفر درجه دارند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش ایرنا، با توقف بارش برف در استان از بامداد چهارشنبه هوای سرد بر منطقه حاکم شده و شهرستان های اردبیل ، سرعین ، نیر،نمین، مشگین شهر، کوثر ، خلخال و گرمی مغان دمای هوایی بین صفر تا ۵ درجه زیر صفر دارند.

شهرستان سرعین و نیر با ۵ درجه زیر صفر سردترین مناطق استان اردبیل بوده اند و در این مدت منطقه گرمسیری مغان شامل شهرستان های بیله‌سوار ، پارس آباد و اصلاندوز مغان با ۳ درجه دمای بالای صفر هوای نسبتا سردی را سپری می‌کنند.

استان اردبیل زیر صفر درجه

هم اکنون برف و یخبندان بر اغلب مناطق استان اردبیل حاکم بوده و سرما به بسیاری از درختان به شکوفه نشسته باغات در مناطق سردسیری استان خسارت زده است .

مرکز پایش راه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل اعلام کرد: بارش برف و باران در تمامی جاده های استان جریان داشته و سطح آنها خیس و لغزنده می‌باشد.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی از هوای بسیار متغیر برخوردار است. در بعضی از سال‌ها با هجوم توده هوای سرد عرض های شمالی ریزش برف و هوای سرد در ۲ ماه نخست بهار بر منطقه حاکم می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین