کد خبر: ۶۴۵۸۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران:

حضور کارمندان با ظرفیت کامل در ادارات خلاف قانون است/ طرح ترافیک فعلا اجرا نشود

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران گفت: حضور کارمندان با ظرفیت کامل در ادارات خلاف قانون است.
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زالی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲ موضوع در فرماندهی ستاد کرونا استان تهران مطرح شد که اولین موضوع در خصوص اعمال طرح ترافیک بود، چرا که در ناوگان حمل و نقل عمومی تجمع بیش از حد افراد مهیا بوده و افراد به طور بالقوه به صورت متراکم‌تر کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و فعلاً ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به حدی نیست که بتواند پاسخگو باشد و پیشنهاد ما در شورای عالی ترافیک این بود که فعلاً طرح ترافیک اجرا نشود.

زالی با اشاره به اینکه اجرای طرح ترافیک بار غیر متعارفی به مجموعه ناوگان عمومی شهر منتقل می‌کند افزود: موضوع مورد بحث شورای عالی ترافیک نیز این بود که با لغو طرح ترافیک برخی افراد با خودرو شخصی در این طرح‌ها حاضر می‌شوند و موضوع ماندن در خانه لوث خواهد شد.

حضور کارمندان با ظرفیت کامل در ادارات خلاف قانون است

وی در خصوص اینکه برخی بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی هزینه دریافت می‌کنند نیز عنوان داشت: طبق بخشنامه‌ای که توسط وزیر بهداشت ۲ روز قبل ابلاغ شد، صرفاً در ظرفیت بیمه سلامت افراد بیمارستان‌ها می‌توانند از این بیماران پول دریافت کنند و بقیه خدمات درمانی در مورد بیماران کرونایی رایگان است و اتباع بیگانه نیز طبق دستور از رایگان بودن خدمات بهره مند هستند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران در رابطه با حضور کارمندان با ظرفیت کامل در ادارات نیز گفت: این موضوع خلاف قانون است و به بازرسی کل کشور اعلام شده و تخلف محسوب می‌شود.

زالی بیان داشت: انتظار داشتیم که در روزهای اخیر با رشد مراجعین بیماران بیمارستانی مواجه شویم و الان در روز چهارم تغییر رو به تزاید بیماران هستیم و تا ۲ روز آینده تحلیل دقیق‌تری را می‌توانیم ارائه کنیم که ایا این امار استمرار پیدا می‌کند و یا به طور سینوسی در شهروندان تهرانی روبه تزاید خواهد بود.

وی افزود: اگر امروز به طور غیر ضروری در سطح شهر حضور پیدا کنیم بار این حضور بین ۵ تا ۱۴ روز بعد در قالب افزایش مراجعین بیمارستانی خود را نشان می‌دهد و اگر در رابطه با بحث بستری در نظر بگیریم بین ۵ تا ۱۴ روز و معمولاً تا ۳ هفته بعد نیز در مورد بیماران بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مشاهده خواهد شد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران در خصوص معتادان متجاهر نیز اظهار داشت: مقرر شد که این افراد با کمک بهزیستی و نیروی انتظامی جمع اوری شوند و پروتکل بهداشتی هم برای انها ابلاغ خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین