کد خبر: ۶۴۵۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۴

احتمال ابتلای نیروهای ناو فرانسوی به کرونا؛ «شارل دوگل» به خانه بر می‌گردد

ناو هواپیمابر فرانسوی شارل دوگل که در حال انجام ماموریت در اقیانوس اطلس بود، پس از اینکه حدود ۴۰ دریانورد آن، با علائم ابتلا به ویروس جدید کرونا شناسایی شدند، تصمیم گرفت پیش از موعد مقرر به فرانسه بازگردد.
آفتاب‌‌نیوز :

این افراد هم اکنون در ناو شارل دوگل در قرنطینه به‌سر می‌برند و یک تیم ۲۰ نفره پزشکی به وضعیت آن‌ها رسیدگی می‌کند.

وزارت دفاع فرانسه روز چهارشنبه ۸ آوریل (۲۰ فروردین) اعلام کرد افرادی که احتمالا به این ویروس آلوده شده‌اند، تحت مراقب پزشکی بیشتری قرار دارند و جای هیچ نگرانی نیست.

احتمال ابتلای نیروهای ناو فرانسوی به کرونا؛ «شارل دوگل» به خانه بر می‌گردد

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که موارد وخیم ابتلا به ویروس کرونا در بین این افراد وجود ندارد. اما منشا این آلودگی به ویروس هنوز مشخص نیست.

تجمع در این کشتی محدود شده است و ضدعفونی فضاهای مشترک و تجهیزات بیشتر از گذشته در حال انجام است.

این ناو همچنین مجهز به هلی‌کوپتر است که طبق گفته وزارت دفاع فرانسه در صورت لزوم برای خارج کردن بیماران از آن استفاده خواهد شد.

پس از ناو هواپیمابر آمریکایی تئودور روزولت که طبق گزارش‌های رسمی بیش از ۲۰۰ نفر از نیروی دریایی و خدمه آن مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، ناو شارل دوگل می‌تواند دومین ناو هواپیمابر آلوده به بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ باشد. در ناو هواپیمابر شارل دوگل ۱۷۶۰ نیروی دریایی حضور دارند.

آمار افراد آلوده یا مشکوک به ابتلا به ویروس جدید کرونا در بین نیروهای مسلح فرانسه به‌طور دقیق مشخص نشده است. اما طبق آخرین برآوردهای فلورانس پارلی، وزیر دفاع این کشور حدود ۶۰۰ مورد شناسایی شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین