کد خبر: ۶۴۵۹۳۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

تذکر ۱۶ نماینده مجلس به ظریف در واکنش به اظهارات اخیر سفیر چین

۱۶ نماینده مجلس شورای اسلامی درتذکری به وزیر خارجه خواستار احضار سفیر چین در واکنش به توییت‌های اخیرش شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

این نمایندگان مجلس در تذکر کتبی به محمد جواد ظریف وزیر خارجه بر لزوم رسیدگی به اظهارات اخیر سخنگوی وزرات خارجه در واکنش به توییت اخیر سفیر چین در ایران تاکید داشته و این صحبت ها را خلاف شئون دیپلماتیک سفیر جمهوری خلق چین دانستند.

در این تذکر کتبی آمده است: اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات خارج از شئون دیپلماتیک سفیر جمهوری خلق چین در خصوص اظهار نظرهای کارشناسی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد پنهان‌کاری چینی‌ها در ارائه‌ی اطلاعات راجع به ویروس کرونا، که بنابر نظر کارشناسان موجب گمراه‌سازی کشورها در شناسایی و مواجهه با این ویروس شده است، برخلاف خط‌ مشی راهبردی «نه شرقی، نه غربی» نظام جمهوری اسلامی ایران است.

تذکر ۱۶ نماینده مجلس به ظریف در واکنش به اظهارات اخیر سفیر چین

به جنابعالی تذکر داده می‌شود نظارت بیشتری نسبت به موضع‌گیری‌های سخنگوی وزارت خارجه اعمال بفرمایید تا غرور ملی ایرانیان بیش از این دستخوش مناسبات ناشی از عوارض تحریم‌های ظالمانه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا نشود. انتظار این است که به جای این اظهارات غیرعزت‌مندانه، سفیر جمهوری خلق چین به وزارت خارجه احضار می‌شد و تذکر لازم به او داده می‌شد.

این تذکر به امضای محمود صادقی، بهرام پارسایی، مصطفی کواکبیان،احمد مازنی، رضا کریمی، محمد فیضی، احمد مازنی، محمدرضا بادامچی، مهدی شیخ، محمد کاظمی، داوود محمدی، غلامعلی جعفرزاده،فرید موسوی،شهاب الدین بیمقدار، حمایت میرزاده و علی ساری رسیده است.

چندی پیش توییت کیانوش جهانپورسخنگوی وزرات بهداشت در توییتی از عملکرد دولت چین در انتشار آمار علمی درباره ویروس کرونا انتقاد کرد و که این با واکنش تند چانگ هوا سفیر چین موجه شد.

بعد از آن عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه در توییتی دیگر بدون اشاره به این سخنان بر لزوم قدردانی از اقدام های چین در رابطه با مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

منبع: تابناک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
1
همینه دیگه.یه چین برامون مونده که در مقابلش باید سکوت کنیم عجب
ناشناس
|
Belgium
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
2
مجبوریم التماس چین کنیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
3
عژت ملت ایران رو وزارت خارجه چکار می کنه
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
1
1
یک چین بود که این همه کمک مالی و تجهیزات کرد که اونم پر شد.......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین