کد خبر: ۶۴۶۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۵
واکنش وزارت خارجه آمریکا به انتخاب هاشمی

رهبرانی هستند که از فرصت‌ها استفاده کنند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: تام كیسی، سخنگوی وزرات امور خارجه‌ آمریكا می‌گوید: امیدواریم افراد منطقی در ایران فرصت مثبتی را كه جامعه بین‌الملل برای ورود به مذاكرات در اختیارشان قرار داده، ببینند و قادر باشند به برنامه‌ هسته‌ای صلح‌آمیز برسندو همزمان به همه اطمینان دهند كه این برنامه فقط پوششی برای ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از كیسی خواسته شد درباره‌ انتخاب هاشمی رفسنجانی به عنوان رییس مجلس خبرگان در ایران اظهار نظر كند و او در پاسخ به خبرنگاران گفت: تمایل دارم بر این باور باشم كه افرادی در رهبری ایران هستند كه می‌خواهند از آن كه در واقع فرصتی منحصر به فرد و مهم است استفاده كنند تا به ایران اجازه دهند با دیگر كشورهای جامعه‌ بین‌الملل وارد تعامل شود.

وی افزود كه تهران فرصت دارد نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای‌اش را فرو نشاند، برنامه‌ انرژی هسته‌ای غیرنظامی را در اختیار داشته باشد و برای اولین بار گفت‌وگوهایی «رو در رو» با قدرت‌های بزرگ جهانی از جمله آمریكا داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا هاشمی رفسنجانی را می‌توان چنین فردی توصیف كرد، گفت:‌ نمی دانم. من فكر می‌كنم منطق می‌گوید همه چیز به این كه چه سیاست‌هایی تصویب می‌شود، بستگی دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ آمریكا هم‌چنین از آزادی هاله اسفندیاری استقبال كرد. كیسی گفت: می‌خواهم در استقبال از آزادی اسفندیاری به مركز ویلسون و دوستان و خانواده او نه تنها در آمریكا بلكه در سراسر جهان بپیوندم. 

وی افزود: از دیدن اینكه او ایران را ترك كرد و از دیدن اینكه مساله فردی وی حل شد، بسیار خوشحال هستیم. 

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ آمریکا هم‌چنین اعلام كرد سیاست این کشور در برابر ایران تغییر نکرده و از ادامه رایزنی‌ها برای تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی حمایت می‌كند. 

کیسی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره‌ی شدت گرفتن تحرکات سیاسی ایالات متحده در برابر ایران و به کار بردن لفظ هولوکاست هسته‌ای به وسیله جورج بوش برای اشاره به برنامه‌ی هسته‌ای ایران گفت: هیچ تغییری در سیاست آمریکا به وجود نیامده است. رییس جمهور و وزیر خارجه آمریکا به وضوح گفته‌اند که با برنامه‌ هسته‌ای ایران به وسیله دیپلماسی و با همکاری اعضای شورای امنیت و آلمان برخورد می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین