کد خبر: ۶۴۶۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵

گرفتن وجه نقد در نانوایی‌ها ممنوع است

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از شنبه ۲۳ فروردین ۹۹ در همه استان ها به جز تهران، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

محسن فرهادی، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، گفت: در این مرحله از فاصله گذاری اجتماعی لازم نیست همه کارکنان صاحب مشاغل و اصناف ثبت نام کنند بلکه فقط مالکین، مدیران و متصدیان واحدهای صنفی و صنعتی یا شرکت با ثبت نام در سامانه سلامت متعهد می‌شوند ناظر و مراقب سلامتی کارکنان خود باشند. با ثبت نام صاحبان کسب و کار در سامانه، پیامکی حاوی لینک دستورالعمل مربوط به محیط آنها به شماره تلفنی که ذکر کرده اند، ارسال می‌شود.

وی افزود: این اطلاعات شامل کد ملی، آدرس و مشخصات واحد صنفی و صنعتی است و طی آن مالکان متعهد می‌شوند با رعایت نکات بهداشتی مطابق شرایط پاندومی ویروس می‌توانند فعالیت واحد خود را ادامه دهند.

گرفتن وجه نقد در نانوایی‌ها ممنوع است

فرهادی، ثبت نام در سامانه سلامت را مجوز شروع به کار در شرایط کرونایی کشور اعلام کرد و گفت: با این کار تنها الزامات بهداشتی سخت گیرانه تر می‌شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، افزود: طرح فاصله‌گذاری هوشمند با همین شرایط برای مشاغلی خاص از ۳۰ فروردین در استان تهران اجرا می‌شود.

وی به الزامات شرایط جدید برای مشاغل اداری اشاره کرد و گفت: ۸۱ راهنما در سایت markazsalamat.behdasht.gov.ir برای مطالعه مشاغل اداری بارگذاری شده است.

فرهادی، از ممنوعیت هرگونه وجه نقد در نانوایی‌ها گفت و افزود: در نانوایی‌ها گرفتنِ هرگونه وجه نقد ممنوع است و کارکنانی که با مشتری در ارتباط هستند باید دستکش داشته باشند و تا دو متر از مشتری فاصله بگیرند.

وی الزامات نکات بهداشتی را تنها تفاوت گام دوم اعلام کرد و گفت: در ادارات کلیه ملزومات مشترک مانند خودکار جمع آوری می‌شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، برخی الزامات در سوپرمارکت‌ها را مطرح کرد و افزود: مشتری‌ها در زمان کمتری اجناس خود را انتخاب و از بازگرداندن اجناس نیز خودداری کنند.

وی افزود: در صورت امکان صاحبان مغازه‌ها اقدام به تحویل اجناس به مشتریان کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین