کد خبر: ۶۴۶۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

مرگ اسرار آمیز رفیق قدیمی در خانه افیونی

در حالی که متهمان با اظهارات متناقض‌شان قصد فریب مأموران را داشتند پزشکی قانونی اعلام کرد شهروز بر اثر برق گرفتگی فوت کرده‌است. بنابراین دو متهم به دستور قاضی واحدی، بازپرس ویژه قتل برای ادامه تحقیقات و روشن شدن زوایای پنهان این حادثه در اختیار کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی قرار گرفتند.
مرگ اسرار آمیز رفیق قدیمی در خانه افیونی
آفتاب‌‌نیوز :

ساعت‌۹:۳۰ صبح‌۱۱ فروردین مردی با مرکز فوریت‌های پلیس پایتخت تماس گرفت و گفت جسد مرد جوانی را اطراف یکی از خرابه‌های منطقه خانی‌آباد در جنوب تهران مشاهده کرده است. این مرد به مأموران گفت: در حال عبور از آن محل بودم که دیدم مردی کنار دیوار خرابه‌ای افتاده‌است. کنجکاو شدم و به آن نزدیک شدم که فهمیدم این مرد فوت کرده است.

با اعلام این خبر تیمی از مأموران کلانتری‌۱۵۲ خانی‌آباد راهی محل حادثه شدند و مشاهده کردند جسد مرد ناشناسی که به طرز مرموزی به کام مرگ رفته با پای برهنه در آنجا رها شده است. از آنجایی که احتمال می‌رفت این مرد به قتل رسیده باشد قاضی واحدی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی در محل تحقیقات خود را درباره این حادثه آغاز کردند. در حالی که بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت مرد ناشناس به خاطر مصرف موادمخدر فوت کرده‌است کارآگاهان موفق شدند در تحقیقات محلی هویت جسد را که مرد ۳۷‌ساله‌ای به نام شهروز است شناسایی کنند. یکی از اهالی محل گفت که شهروز ساکن این محل است، پدر و مادرش در این نزدیکی‌ها زندگی می‌کنند.

طرح فرضیه قتل
از سوی دیگر مأموران پلیس که جسد را بدون کفش و جوراب کشف کرده‌بودند احتمال دادند وی در مکان دیگری به قتل رسیده است و عامل یا عاملان قتل جسد را به آن مکان انتقال داده‌اند. بنابراین بازپرس جنایی در نخستین گام دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته در نزدیکی کشف جسد را صادر کرد. در بررسی‌ها مشخص شد دوربین مداربسته مغازه‌ای که خرابه‌های آن محل را پوشش می‌دهد ساعت ۶‌صبح چهره مرد ناشناسی را ضبط کرده که جسد شهروز را از داخل خودروی وانتی به داخل خرابه منتقل کرده و بعد از محل گریخته است. بدین ترتیب با بدست آمدن این اطلاعات کارآگاهان همزمان با تحقیقات از خانواده شهروز برای شناسایی راننده خودروی وانت دست به تحقیقات میدانی زدند.

ردپای یک دوست
یکی از اعضای خانواده شهروز با شناسایی تصویر راننده وانت گفت: راننده وانت شهرام نام دارد و از دوستان قدیمی شهروز است. او و شهروز سال هاست با هم دوست صمیمی هستند و به خانه یکدیگر رفت و آمد داشتند. شهرام هم مثل پسرمان معتاد به مواد مخدر بود به همین خاطرهمیشه با هم بودند و شب حادثه هم شهروز به خانه شهرام رفت. وی ادامه داد: الان هم که فیلم دوربین مغازه نشان می‌دهد شهرام جسد پسرمان را در خرابه رها کرده است، از او شکایت داریم و احتمال می‌دهیم شهروز به قتل رسیده باشد.

پس از این مأموران پلیس راهی خانه شهرام شدند و در حالی که وی را به عنوان مظنون حادثه بازداشت کردند، دریافتند یکی از همسایه‌ها هم ساعت ۶ صبح مشاهده کرده است که شهرام جسد شهروز را از داخل خانه‌اش به عقب وانتش منتقل کرده و بعد با خودرواش از محل دور شده‌است. همچنین مأموران پلیس در خانه شهرام کاپشن و کفش‌های شهروز و مقداری سیم برق کشف کردند.

اظهارات مظنون اول
متهم ابتدا منکر حادثه شد، اما وقتی با مدارک و دلایل روبه‌رو شد در ادعایی گفت: من و شهروز از ۳۰‌سال قبل بچه یک محل بودیم و از همان دوران کودکی با هم دوست شدیم. دوستی ما ادامه داشت و وقتی هر دو به موادمخدر اعتیاد پیدا کردیم، دوستی و رفت و آمدهای ما بیشتر شد و خیلی وقت‌ها برای کشیدن مواد مخدر به خانه یکدیگر می‌رفتیم تا اینکه مدتی قبل آن‌ها خانه‌شان را از محل ما به محل دیگری منتقل کردند، اما این دوری هم باعث جدایی ما نشد و ما دو نفر همچنان با هم ارتباط نزدیکی داشتیم.

وی ادامه داد: شب حادثه شهروز و یکی دیگر از دوستان مشترکمان به نام حبیب به خانه من آمدند و سه‌نفری با هم مواد مصرف کردیم. نیمه‌های شب حبیب به خانه‌شان رفت، اما شهروز در خانه من خوابید. صبح زود وقتی از خواب بیدار شدم شهروز بدنش سرد شده بود و نفس نمی‌کشید که فهمیدم فوت کرده است. خیلی ترسیده بودم که پس از لحظاتی تصمیم گرفتم جسد او را از خانه‌ام به بیرون منتقل کنم و در نهایت هم جسد را با خودروی وانتم به خرابه‌ای در آن نزدیکی بردم و رها کردم.

حرف‌های متناقض مظنون دوم
کارآگاهان جنایی در ادامه حبیب را بازداشت کردند. وی در بازجویی‌ها گفت: روز قبل از حادثه همراه شهرام در یکی از خیابان‌ها در حال رفتن بودیم که دیدیم شهروز با مرد ناشناسی درگیر شده است. شهروز ناگهان حالش بد شد و روی زمین افتاد که من و شهرام او را به خانه شهرام بردیم و وقتی حال شهروز بهتر شد سه نفری با هم مواد مخدر مصرف کردیم. چند ساعتی ما خانه شهرام بودیم و بعد از آنجا خارج شدیم و شهروز در میانه راه از من خداحافظی کرد و جدا شد و دیگر از او خبری ندارم و نمی‌دانم چرا دوباره به خانه شهرام رفته و چطور آنجا فوت کرده است.

در حالی که متهمان با اظهارات متناقض‌شان قصد فریب مأموران را داشتند پزشکی قانونی اعلام کرد شهروز بر اثر برق گرفتگی فوت کرده‌است. بنابراین دو متهم به دستور قاضی واحدی، بازپرس ویژه قتل برای ادامه تحقیقات و روشن شدن زوایای پنهان این حادثه در اختیار کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی قرار گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین