کد خبر: ۶۴۶۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹

نطق تلویزیونی رئیس جمهور آلمان: خطر هنوز برطرف نشده است/بحران کرونا یک جنگ نیست، بلکه آزمونی برای انسانیت ما است

رئیس جمهور آلمان در یک نطق تلویزیونی استثنائی خطاب به شهروندان آلمانی خواستار همبستگی جهانی و تلاش‌های مشترک برای مقابله با بحران کرونا شد.
آفتاب‌‌نیوز :

"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان در یک نطق تلویزیونی ویژه شهروندان آلمانی را که با شرایط سخت در دوران کرونا زندگی می کنند ستود.

وی شهروندان آلمانی را به صبر، انضباط و همبستگی فراخوانده و تاکید کرد: اینکه اوضاع چگونه ادامه پیدا کند و چه زمانی و چگونه محدودیت ها کاهش یابد مسئله ای نیست که تنها سیاستمداران و کارشناسان درباره آن تصمیم بگیرند، بلکه همه ما با صبر و تحمل و حفظ نظم در این باره تصمیم گیرنده هستیم.

نطق تلویزیونی رئیس جمهور آلمان: خطر هنوز برطرف نشده است/بحران کرونا یک جنگ نیست، بلکه آزمونی برای انسانیت ما است

اشتاین مایر که به مناسبت تعطیلات عید پاک سخن می گفت از شهروندان خواست تجربه همبستگی در این بحران را برای زمان های بعد حفظ کنند. وی تاکید کرد که این همبستگی که شهروندان این روزها از خود نشان می دهند در آینده بیش از پیش مورد نیاز است.

وی تاکید کرد: جهان بعد از کرونا جهان دیگری خواهد بود. اینکه آن دوران چگونه خواهد بود در دست ما است.

"اشتاین مایر" در بخش دیگری از این سخنرانی تاکید کرد: ما نمی خواهیم یک جامعه مردد و وحشت زده باشیم. بلکه ما می توانیم جامعه ای با اعتماد به نفس و احترام و اعتماد بیشتر باشیم.

وی همچنین با ابراز خوش بینی نسبت به آینده گفت: ما می توانیم و در این شرایط است که بزرگ می شویم.

رئیس جمهور آلمان همچنین خواستار همبستگی آلمان در اتحادیه اروپا شده و گفت: آلمان نمی تواند به صورت قدرتمندانه و سالم از این بحران خارج شود مگر اینکه همسایگان ما هم قدرتمند و سالم باشند.

وی افزود: 30 سال بعد از وحدت آلمان و 75 سال بعد از پایان جنگ ما آلمانی ها نه تنها به همبستگی در اروپا فراخوانده می شویم، بلکه موظف به انجام آن هستیم.

"اشتاین مایر" صبح امروز و قبل از ضبط سخنرانی خود با رئیس جمهور ایتالیا تماس تلفنی گرفته و به وی همبستگی آلمان در این شرایط دشوار را اطمینان داد. این سومین تماس تلفنی رئیس جمهور آلمان با همتای ایتالیایی خود در جریان بحران کرونا بود.

رئیس جمهور آلمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که این خطر هنوز برطرف نشده و بنابراین خوب است که دولت حالا پر قدرت عمل کند.

رئیس جمهور آلمان همچنین خواستار همبستگی جهانی و تلاش های مشترک در مقابله با بحران کرونا شده و این سوال را مطرح کرد: آیا ما در دنیا مشترکا به دنبال راه چاره ای می گردیم و یا به انزوا تنهایی می رویم؟ دانش و تحقیات در این راستا باید به صورت مشترک انجام شود و به این ترتیب سریع تر می توان به واکسن و درمان این بیماری دست یافت. وی افزود: همچنین فقیرترین و آسیب پذیرترین کشورها هم باید به این امکانات دسترسی داشته باشند.

"اشتاین مایر" همچنین گفت: بحران کرونا یک جنگ نیست، بلکه آزمونی برای انسانیت ما است.

وی در پایان عید پاک را به شهرودان تبریک گفته و بهترین ها را برای آن ها آرزو کرده و از شهروندان خواست از یگدیگر مراقبت کنند.

این نوع سخنرانی تلویزیونی رئیس جمهور آلمان استثنائی بود و معمولا رئیس جمهور آلمان تنها به مناسبت کریسمس این گونه نطق تلویزیونی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین