کد خبر: ۶۴۶۳۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲

تلویزیون ، خانواده معمولی و مهران مدیری/ دوپینگ کامیون با پایان پایتخت!

نوروز امسال اوضاع و احوال تلویزیون به نظر بهتر از هر سال می‌آمد. البته این مصداقی کمی دارد و به لحاظ کیفی قابل بررسی است که آیا تولیدات در رسانه ملی توانستند نظر مخاطب را جلب کنند یا خیر؟ آیا سریال‌های تلویزیونی در شبکه‌های مختلف در حد و اندازه‌های استاندارد برای درگیر کردن مخاطب بودند؟ آیا مسابقات تلویزیونی گرم و جذاب از آب درآمده بودند؟ آیا برنامه‌های ویژه سال تحویل در حد و اندازه‌های یک اتفاق ویژه بودند؟
آفتاب‌‌نیوز :

 نظرات مختلفی در این رابطه وجود دارد که در گفت و گو با کارشناسان مختلف به بررسی آنها پرداختیم. اما با تغییر زمان تعطیلات نوروز به دلیل شیوع ویروس معروف باعث شد سیاست‌گذاران تلویزیون تمهیداتی جدیدی را برای گرم نگه داشتن آنتن در شبکه‌های مختلف اتخاذ کنند طوری که پیش از آغاز تعطیلات نوروز شبکه‌های مختلف اقدام به پخش مجدد سریال‌های طنز تأمینی داشتند و البته برخی از این آثار به شدت مورد توجه واقع شد و اتفاقا در نظرات مخاطبین تلویزیون شاهد این بودیم که پخش سریال‌های قدیمی حتی جذاب‌تر از برخی از تولیدات فعلی بوده است.

یکی از نکات قابل توجه تعطیلات نوروز امسال حضور مهران مدیری در سنین مختلف در شبکه‌های متفاوت بود. رسانه ملی تلاش کرد تولیدات مهران مدیری را در ژانرهای مختلف از شبکه‌ها روی آنتن ببرد تا ضمن تغییر حال و هوای مردم در این شرایط خاص از توانمندی‌های این چهره کاریزماتیک تلویزیون به نفع جذب مخاطب برای رسانه سود ببرد که اتفاقا علاقه و میل مخاطبان به مجموعه آثار مهران مدیری نشان داد او نه تنها در یک گفت و گوی معمولی با برنامه دورهمی می‌تواند حال مخاطبش را خوب کند که با آثار طنز گذشته‌اش نیز هنوز طرفداران بسیاری را در رسانه ملی دارد.

تلویزیون ، خانواده معمولی و مهران مدیری/ دوپینگ کامیون با پایان پایتخت!

مهران مدیری بی تردید یکی از سرمایه‌های تلویزیون محسوب می‌شود که در شرایط خاص می‌‌تواند آمار و ارقام تماشاگران این رسانه را جابجا کند.

سریال پایتخت اما با خانواده معمولی بیش از یک سریال معمولی تلویزیون را به اوج می‌برد. بدون هیچ تعارفی باید گفت تلویزیون مدیون خانواده معمولی است که در شرایط مختلف می‌توانند لبخند را بر لبان مخاطبانشان بنشانند. در سوابق رسانه ملی کمتر یافت می‌شود که سریالی در پخش‌های چند باره مورد توجه قرار بگیرد و در طول سال هم بارها آنتن تلویزیون را ناجی باشد.

اگرچه به نکات فنی، فیلمنامه، راکوردها، تدوین ها و... این سریال نقدهایی وارد است، اما فراموش نکنیم این سریال و شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌اش، آنقدر با مخاطبان تلویزیون به قرابت و نزدیکی رسیده‌اند که تماشاگر در زمان دیدن پایتخت متوجه ایرادات کار نمی‌شود و با شخصیت‌های این مجموعه تلویزیونی زندگی می‌کند.

در واقع اگرچه قصه فصل ششم سریال پایتخت خیلی دیر راه افتاد و شخصیت‌ها در چند قسمت ابتدایی در عرض ماندند و قصه‌ای را پیش نبردند اما طرفداران این مجموعه از دیگر ساخته‌های تلویزیون ویژه نوروز بیشتر به پایتخت اقبال داشتند و این نشان می‌دهد که سیروس مقدم و تیمش کماکان می‌توانند در اوج باشند.

نکته دیگر اینکه دیگر سریال های نوروز 99 هم با پایان سریال پایتخت کم کم اوج گرفتند و به لحاظ فنی و داستان گرم تر شدند. بی تردید قرار گرفتن در کنداکتور همزمان با پایتخت برای هر سریال و شبکه ایی یک بدشانسی است با این حال می توان گفت دو سریال دوپینگ و کامیون در ادامه تماشاگر خود را در گیرکردند و شخصیت ها به مرور جای خود را در سریال باز کردند هر چند قصه ها کماکان با ضعف ادامه داشت و به پایان نزدیک شد.

فینال سریال های نوروز 99 را با توجه به شرایط خاص فعلی و خدشه و خللی که به روند تولیدات سیما وارد کرد بررسی می کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
0
تقریبا" 30 درصد کارهای اقای مدیری خیلی خوبه و مابقی حقیقتا" چرته
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین