کد خبر: ۶۴۶۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶

عادت‌هایی که می‌تواند شما را به کشتن بدهد

عادت های بد می تواند باعث انتقال ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر شود.
عادت‌هایی که می‌تواند شما را به کشتن بدهد
آفتاب‌‌نیوز :

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لازم است تمام نکات بهداشتی را رعایت کنیم و از تکرار عادات بد بپرهیزیم. سایت «الکتروزیک» در گزارشی عاداتی که می تواند منجر به انتقال ویروس کرونا شود را بررسی کرده است.

جویدن ناخن‌ها

به گفته پزشکان انواع میکروب‌ها در داخل ناخن ها یافت می‌شوند و باکتری‌ها با قرار دادن دست ها در دهان به راحتی وارد بدن انسان خواهند شد. بنابراین اگر عادت به جویدن ناخن ها دارید هر چه زودتر این عادت را ترک کنید.

لمس مکرر جوش های صورت

ویروس می تواند روی هر سطحی باقی بماند و شما در مدت شیوع کرونا نباید کاری انجام دهید که به سلامتی‌تان آسیب بزند، لمس مکرر جوش‌های صورت می تواند منجر به عفونت شود.

دست زدن مکرر به موها

اگر دست زدن به موها برایتان به یک عادت تبدیل شده همین امروز این عادت را ترک کنید. اگر موهای شما با سطح کثیفی برخورد داشته باشد، این عادت غلط می تواند به انتقال ویروس به دست ها و سپس بینی و یا دهان شما منجر شود.

وقفه در شستشوی ظرف ها و لباس ها

اگر در شستن لباس‌هایتان وقفه می‌افتد باید از این بعد لباس‌هایتان را به طور مرتب بشویید. این ویروس ممکن است تا چند روز روی لباس‌ها باقی بماند. همچنین باید حواستان به شستن مرتب ظرف‌ها باشد.

قرار دادن مسواک روی سطوح

مسواک نباید روی هیچ سطحی قرار بگیرد چون ممکن است ویروس به آن نفوذ کند و از طریق دهان وارد بدن انسان شود. همیشه مسواک را در ظرفی به صورت صاف نگه دارید.

خوردن غذا در ظرف مشترک

برخی افراد عادت دارند با دیگران به صورت مشترک در یک ظرف غذا می خورند. به این ترتیب ممکن است ویروس از فرد دیگری که در آن ظرف غذا خورده به شما و از شما به دیگران منتقل شود. این ویروس را جدی بگیرید و تمام نکات بهداشتی را رعایت کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین