کد خبر: ۶۴۶۵۷۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
این خبر به‌روزرسانی شده است

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۲۵ فروردین+جدول

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۳۳۰۳ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و بر این اساس در مجموع تا امروز ۴۵۸۵ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.  تا کنون ۴۵۹۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۳۸۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۲۷۵ هزار و ۴۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در بیش از 100 آزمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت انجام شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی با اشاره به وضعیت تقریبا ثبات و نزولی موارد ابتلا به ویژه در برخی استان ها و همچنین برخی نگرانی ها درباره شهر تهران، گفت: امیدواریم تمامی اقشار و صنوف از هر گونه تردد غیرضرور خودداری کنند و مرحله سوم طرح فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی بتواند در مسیر مهار این بیماری کمک کند.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۲۵ فروردین+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا روز دوشنبه، 25 فروردین 99 آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی ۲۲ ۱۱۶ ۱۱۰۳ ۱۵۹۵
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جزکاشان)        
5 البرز        
6 ایلام ۱۲ ۴۳   ۴۰۳
7 بوشهر        
8 تهران ۴۹۹ اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
9 چهارمحال و بختیاری ۹ ۲۲ ۱۷۵ ۲۲۱
10 خراسان جنوبی ۹ ۴۰ ۳۶۳ ۴۲۷
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۷ ۵۵ ۳۷۳ ۵۲۵
13 خوزستان ۴۵ ۱۳۷ ۸۷۷ ۱۱۹۱
14 زنجان ۱۵ ۸۳ ۶۲۸ ۸۲۰
15 سمنان ۱۳ اعلام‌نشد ۷۹۲ ۹۵۲
16 سیستان‌وبلوچستان ۱۴ ۳۷   ۴۱۰
17 فارس ۵۵ ۵۵ ۵۱۷ ۲۰۱۱
  قزوین        
19 قم ۸۷ اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
20 کردستان        
21 کرمان ۲۱   ۲۷۰ ۴۷۹
22 کرمانشاه        
23 کهگیلویه و بویراحمد ٢٠ ۸ نفر تا ۲۳فروردین   ۲۹۹
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان ۴۴ ۱۰۰ ۹۶۷ ۱۱۶۰
27 مازندران ۹۵ اعلام نشد اعلام‌نشد اعلام نشد
28 مرکزی ۲۲ ۱۳۸ ۱۰۵۰ ۱۴۴۵
29 هرمزگان ۹ ۱۹ ۲۸۳ ۳۳۹
30 همدان        
31 یزد اعلام‌نشد ۱۸۵ اعلام‌نشد ۱۳۲۸

***

دانشگاه‌های علوم پزشکی اردبیل و یاسوج: دیگر آمار کرونا را اعلام نمی‌کنیم!

دانشگاه‌های علوم پزشکی اردبیل و یاسوج که تا دیروز آمار بیماران کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کردند، از امروز با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که دیگر آماری در این خصوص اعلام نخواهند کرد.(جزئیات بیشتر)

با این حال، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: علی‌رغم اینکه وزارت بهداشت، استان ها را از اعلام آمار استانی و شهرستانی منع کرده بود با رایزنی‌های صورت گرفته با حوزه‌های مختلف وزارت بهداشت، جهت اعتمادسازی و شفاف سازی مجوز لازم جهت اعلام آمار استانی را اخذ کردیم.

دکتر پرویز یزدانپناه با اشاره به آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزود: از ١٤٦ نمونه دریافت شده ٢٠ مورد مثبت بوده است. متاسفانه آمار مبتلایان به کرونا در استان به 299 بیمار رسیده است.

دکتر یزدانپناه یاد آور شد: با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی مهمترین راه کنترل شیوع کرونا است و از عموم مردم تقاضا داریم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع جداً خودداری کنند.

ثبت ۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در سمنان

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ثبت ۳مورد جدید ابتلا به کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه خبر داد.

دکتر دانایی در ارتباط زنده تصویری با خبر ۲۰ سیمای مرکز سمنان افزود: با احتساب موارد جدید مجموع مبتلایان به ۴۷۲ نفر رسیده است.

وی همچنین از بهبودی ۳۸۶ نفر از بیماران مبتلا به بیماری کرونا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

ثبت ۱۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در شاهرود

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ثبت ۱۰مورد جدید ابتلا به کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه خبر داد.

دکتر چمن در ارتباط زنده تصویری با خبر ۲۰ سیمای مرکز سمنان افزود: با احتساب موارد جدید مجموع مبتلایان به ۴۸۰ نفر رسیده است.

وی از بهبود ۸۵ درصدی بیماران مبتلا به بیماری کرونا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: ۴۰۶ نفر از مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بهبود یافته و مرخص شدند.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی

جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تا تاریخ ۲۴ فروردین آزمایش هزار و ۵۹۵ نفر مثبت شده است، اظهار داشت: از این تعداد تاکنون، یک هزار و ۱۰۳ نفر بهبود یافته و ۱۱۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به شیوع گسترده کرونا ویروس در کشور و استان، ادامه داد: مردم حتما با در خانه ماندن و رعایت اصول بهداشتی در قطع زنجیره انتقال این بیماری کمک کنند.

ثبت ۹ مورد جدید ابتلاء به کرونا در هرمزگان

با ابتلاء ۹ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان این بیماری درهرمزگان به ۳۳۹ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ارتباط زنده تصویری با خبر ساعت۲۰ شبکه خلیج فارس گفت: ۵ نفر از این مبتلایان در شهرستان بندرعباس، دو نفر در میناب، یک نفر در پارسیان و یک مورد دیگر نیز در بندرلنگه ثبت شده است.

حسین فرشیدی افزود: از ابتدای اپیدمی بیماری کووید۱۹ تا کنون، هزار و ۸۲۰مورد مشکوک در بیمارستان‌های هرمزگان بستری شده‌اند که هزار و ۵۳۳نفر مرخص شده‌اند. تا کنون از دوهزار و ۲۴۳نفر از افراد بستری شده و دارای علائم سرپایی، تست آزمایشگاهی گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا، ۲۸۳ نفر مرخص شده و ۲۱نفر نیز در آی سی یو بستری اند.در ۲۴ ساعت گذشته فوتی جدید براثر بیماری کرونا در استان به ثبت نرسیده است و آمار فوتی‌ها همان ۱۹نفر است. مسن‌ترین فرد مبتلا به کرونا در استان، پیرمردی ۸۱ساله است که اکنون بهبود یافته و مرخص شده است.  افراد دارای علائم کرونا (تب، سرفه خشک، تنگی نفس و گلودرد) به مراکز شبانه روزی یا ۱۶ساعته مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه ترس از وجود کرونا در بیمارستان‌ها نباید موجب مراجعه نکردن افراد بیمار به مراکز درمانی شود گفت: افراد نیازمند دریافت خدمات درمانی همچون زنان باردار حتما برای دریافت خدمات پزشکی به مراکز خدمات درمانی عمومی مراجعه کنند.

بیش از ۴۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در تهران

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر در تهران ۱۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند.

علیرضا زالی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۲۳ بیمار بهبودیافته از بیمارستان‌های تهران مرخص شده‌اند، اما ۳۹۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بخش‌های عمومی و ۱۰۰ نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به اینکه آمار امروز نسبت به روز گذشته کاهش مختصری را نشان می‌دهد گفت: اما هنوز هم عدد قابل توجهی در شمار مراجعین است. مراجعین به بیمارستان‌ها طبق غربالگری‌های صورت گرفته به دو بخش مراجعه می‌کنند و الگوی میزان مراجعه به بیمارستان‌ها در حال تغییر است بنابراین میزان مراجعه به بیمارستان‌ها طی امروز و روز گذشته ۵ درصد رشد را نشان می‌دهد که بخشی از این کاهش رشد مربوط به مراقبین سلامت است و در مجموع عدد کلی مراجعین کاهش چشمگیری در تهران نداشته است. یک بخش از مراجعین به قسمت درمان و تعدادی هم به بخش‌های مراقبین سلامت مراجعه می‌کنند و به همین دلیل مراجعین بیمارستانی با علائم بالینی شدیدتر مراجعه می‌کنند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران عنوان کرد: امروز اگر در تهران ازدحامی می‌بینیم، فردا و ۴۸ ساعت آینده در الگوی آماری مراجعین تغییراتی را ایجاد نمی‌کند و آمار ممکن است فریبنده باشد لذا اگر می‌خواهیم آمار درستی داشته باشیم باید در پایان دوره نهفتگی نسبت به کسانی که تردد در سطح شهر داشته‌اند، بین ۵ تا ۱۴ روز میزان تغییرات را مشاهده کنیم. چیزی که نگران کننده است این است که طی ۳ روز گذشته ناوگان عمومی با افزایش بهره‌برداری روبرو بوده و برخی خطوط از تراکم بیشتر برخوردار است و آثار حضور فعلی را در روزهای آینده مشاهده خواهیم کرد.

فوت ۱۸۵ مبتلا به کرونا در یزد

تاکنون ابتلای ۱۳۲۸ بیمار به کرونا قطعی شده که از این تعداد، ۱۸۵ نفر جان خود را از دست دادند.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تا امروز ۳ هزار و ۹۶۳ نفر به علت علائم شبیه به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.

سلمانی افزود: تاکنون از این تعداد، ۳ هزار و ۴۹۸ نفر بهبودیافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده اند. تعداد ۲ هزار و ۶۲۷ نفر جهت بررسی آزمایشگاهی نمونه گیری بعمل آمد که از این تعداد ابتلای ۱۳۲۸ بیمار به کرونا قطعی شده است. متاسفانه تاکنون ۱۸۵ نفر از هم استانی‌های مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. ۶۲۲ نفر در یزد، ۲۹۰ نفر در میبد، ۲۴۶ نفر در اردکان، ۴۱ نفر در بافق، ۴۰ نفر در ابرکوه، ۲۵ نفر در مهریز، ۲۱ نفر در اشکذر، ۲۱ نفر در بهاباد، ۱۶ نفر در تفت و ۶ نفر در خاتم به این بیماری مبتلا شده اند.

مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به ۴۲۷ نفر رسیدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: با شناسایی ۹ مورد جدید مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به ۴۲۷ نفر رسید.

دکتر مهدی زاده در گفتگو با خبر ۱۶ رادیو گفت: تاکنون از هزار و ۶۵۷ آزمایش انجام شده، هزار و 230 نفر تست‌شان منفی و ۴۲۷ نفر جواب تست‌شان مثبت شد. از این تعداد ۳۶۳ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۲۴ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند.

مهدی زاده با اشاره به شناسایی ۹ مورد جدید به مبتلایان ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد یک نفر در بیرجند و در شهرستان‌های قاین، زیرکوه و درمیان هر کدام سه نفر هستند.

وی با اشاره به فوت یک نفر دیگر در استان بر اثر ابتلا به کرونا، افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی به ۴۰ نفر افزایش یافته است.

شناسایی ۹۵ بیمار جدید کرونایی در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۲۴ ساعت گذشته ۸۱ مورد بیمار جدید مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های ۲۱ شهرستان استان بستری شدند، گفت: این تعداد آمار به غیر آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان بابل است.

حامد روحانی زاده با بیان اینکه در این مدت ۱۵۲ بیمار بهبودیافته کرونا از بیمارستان‌های استان مرخص شدند، افزود: ۵۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹، در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

او با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی پس از ترخیص از بیمارستان، به شهروندان توصیه کرد؛ به محض مشاهده علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا، هر چه سریعتر به پزشک خانواده و مراکز درمانی مراجعه کنند تا تحت درمان قرار بگیرند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، شستن دست‌ها با آب صابون در روز به دفعات زیاد، روبوسی نکردن و استفاده از ماسک، استفاده از دستمال‌های یک بار مصرف برای ضدعفونی کردن دست‌ها و گوشی موبایل به شهروندان توصیه کرد.

دکتر حامد روحانی زاده به اصناف استان توصیه کرد؛ به منظور تسریع در کنترل بیماری و بررسی وضعیت سلامت جسمانی خود به سامانه خود ارزیابی به نشانی salamat.gov.ir مراجعه کنند تا در صورت نیاز مورد مراقبت و درمان قرار گیرند و نیز برای قطع زنجیره انتقال ویروس، مبتلایان با رعایت وضعیت قرنطینه، درچرخه کنترل این بیماری موثر باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز گفت: ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ مورد بیمار جدید مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری شدند.

جوانیان با بیان اینکه در این مدت ۱۸ بیمار بهبودیافته کرونا از بیمارستان‌های بابل مرخص شدند، افزود: ۱۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹، در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند. در این مدت ۲۶۰ بیمار سرپایی به بیمارستان‌های این شهرستان مراجعه، که از این تعداد ۳۸ نفر خدمات درمانی و دارویی دریافت کردند.

آمار مبتلایان به کرونا در کرمان افزایش یافت/شناسایی ۲۱ مورد جدید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مثبت شدن تست کرونای ۲۱ مورد جدید در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مهدی شفیعی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان اظهار کرد: از ۱۷۴ مورد آزمایش ارسال شده به آزمایشگاه‌های سطح استان کرمان ۲۱ مورد مثبت قطعی گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع موارد مثبت قطعی ابتلاء به کووید ۱۹ در استان کرمان به ۴۷۹ مورد رسیده است، افزود: از ۲۱ مورد جدید ۱۳ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سه مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دو مورد به دانشگاه علوم پزشکی بم و سه مورد هم مربوط به دانشگاه علوم پزشکی سیرجان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: از این تعداد ۱۳ مورد خانم و هشت مورد آقا با متوسط سنی ۶۵ سال است.

شفیعی بیان کرد: از ۲۱ مورد جدید هشت مورد بیماران بستری، هشت مورد از اطرافیان بیماران، یک مورد بیمار سرپایی و چهار مورد از کادر بهداشت و درمان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از اطرافیان بیماران به شکل فعال نمونه گیری و مراقبت می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه از روز گذشته تاکنون مورد فوتی ناشی از کرونا در استان کرمان نداشته‌ایم اما تاکنون ۴۷ نفر جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند، بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد ترخیص با حال خوب داشتیم و بر این اساس مجموع بهبودیافتگان به ۲۷۰ نفر رسید.

وی گفت: در حال حاضر ۲۶ نفر در بیمارستان‌های سطح استان کرمان بستری بوده و تحت خدمات درمان قرار دارند که از این تعداد چهار نفر در آی سی یو تحت مراقبت هستند.

مدیر گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱ نفر در نقاهتگاه حضور دارند، گفت: طی روز گذشته ۶۴ مورد بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان با شک به کرونا بستری شدند که از این تعداد ۶۲ مورد احتمال قوی‌تری داشتند که تحت نمونه برداری قرار گرفتند.

وی تعداد کل افرادی بستری در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز را دو هزار و ۴۲۶ نفر ذکر و تصریح کرد: بر اساس نمونه‌های بررسی شده، حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد موارد قطعی ابتلاء به کرونا مربوط به موارد بستری و سرپایی است که به معنای اجرای موفق طرح غربالگری فعال است.

شفیعی با اشاره به آغاز گام دوم مقابله با کرونا گفت: در راستای اجرای طرح غربالگری فعال بیماریابی به صورت فعال انجام می‌شود و بر این اساس با یافتن موارد خفیف بیماری و ایزوله کردن آنها مانع شکل گیری خوشه‌های بیماری و انتشار آن در جامعه می‌شویم.

وی موفقیت این طرح را در گرو مشارکت مردم دانست و تاکید کرد: لازم است به کسانی که فراخوان می‌دهیم در زمان تعیین شده به مراکز درمانی مراجعه کنند تا بتوانیم با کمک یکدیگر زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

شفیعی بیان کرد: در گام دوم مقابله با کرونا قرار است صنوف به صورت پلکانی دایر شوند؛ اگر این برنامه موفق عمل کند اپیدمی کنترل می‌شود و در صورت عدم موفقیت شاهد گسترش اپیدمی و عدم قطع زنجیره انتقال خواهیم بود.

۲۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان مرکزی شناسایی شد

سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۲۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است، اظهار کرد: هم اکنون مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۴۴۵ نفر رسیده است.

وی افزود: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۱۰۵۰ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۱۰۴ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می‌کنند، افزود: ۱۵۳ نفر از مبتلایان به کروناویروس در منزل بستری و قرنطینه هستند.

جمالیان در ادامه بیان کرد: در ۲۴ساعت گذشته موردی از فوت ناشی کووید۱۹ در استان نداشته‌ایم و بدین ترتیب تعداد فوتی‌های این بیماری ۱۳۸ نفر است.

وی در مورد موارد جدید کووید۱۹ در استان گفت: از ۲۲ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ مورد اراک، ۲ مورد ساوه و زرندیه، ۱ مورد خمین، ۱ مورد محلات و ۱ مورد فراهان بوده است.

پذیرش ۸۷ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم/ بهبودی ۳۹ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۸۷ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۳۹ نفر از این افراد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز بیست و پنجم فروردین‌ماه، ۸۷ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلاء به کرونا پذیرش شدند.

وی در ادامه گفت: ۳۹ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در شبانه روز گذشته، ۳۹ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

وی تأکید کرد: ایجاد اجتماعات موجب افزایش شیوع ویروس شده و باید مراقبت‌های بهداشتی لازم به عمل آید.

افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در ایلام

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۲ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است اظهار داشت: با احتساب این آمار مبتلایان به بیماری کرونا در ایلام به ۴۰۳ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده و تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان به ۴۳ مورد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از عموم مردم شریف استان خواست که با در خانه ماندن و پرهیز از خروج‌های غیرضروری از منزل، به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک کنند.

شناسایی ۵۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس/ فوت ۵ نفر در ۲۴ ساعت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس شناسایی شد که بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به ۲ هزار و ۱۱ نفر رسید.

دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: از ۹۴۰ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید ۱۹ استان، ۵۵ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به یک هزار و ۲۰۱۱ نفر رسیده است.

وی افزود: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۵ نفر بر اثر ابتلاء به کروناویروس در استان فوت کردند که در مجموع تاکنون ۵۵ نفر در استان به دلیل ابتلاء به کروناویروس جان خود را از دست داده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: از مجموع ۵۵ نفر فوتی ناشی از کروناویروس در استان، شیراز ۳۱ مورد به شیراز، مرودشت ۵ مورد، جهرم ۴ مورد، فسا، آباده و گراش هر کدام ۲ مورد، لار، رستم، اقلید، داراب، سروستان، زرقان، ارسنجان، بیضا و نی ریز هر کدام یک مورد را شامل می‌شود.

همتی ادامه داد: تاکنون ۵۱۷ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و ۹۲۸ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علائم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

دکتر همتی از شهروندان خواست، بیماری کووید ۱۹ را جدی بگیرند و ضمن در خانه ماندن و رعایت بهداشت فردی، از تجمعات و تردد‌های غیرضرور بپرهیزند.

ثبت ۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در زنجان

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، گفت: در مجموع تاکنون تست کرونای ۸۲۰ نفر در استان زنجان بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان ۸۳ نفر به علت ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

قزلباش افزود: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۶۲۸ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

افزایش مبتلایان کرونا در خراسان شمالی به ۵۲۵ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۲۵ فروردین، ۵۲۵ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد آمار فوتی‌ها به ۵۵ نفر افزایش یافت.

سید احمد هاشمی افزود: در شهرستان‌های بجنورد ۲۵۰ نفر، شیروان ۵۴ نفر، فاروج ۳۳ نفر، مانه و سملقان ۳۴ نفر، جاجرم ۲۶ نفر، گرمه ۲۱ نفر، راز و جرگلان ۱۰ نفر و اسفراین ۹۷ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند. ️

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۷۳ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته اند و از مراکز درمانی مرخص شده اند. آزمایش ۷۸۹ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۱۳ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند.

وی با اشاره به غربالگری بیش از ۹۳ درصد جمعیت استان گفت: از ۸۲۲ هزار و ۴۰۷ نفری که غربالگری شده اند، ۶۰۸۳ نفر نیاز به استراحت در منزل داشته اند.

۴۵ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ فروردین ۹۹، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۴۵ مورد جدید مبتلا به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران در خوزستان به ۱۱۹۱ مورد افزایش یافت.

دکتر ابول نژادیان افزود موارد جدید به تفکیک در اهواز: ۱۳مورد، هفتکل: ۸‌ مورد، ایذه: ۴ مورد و حمیدیه و رامشیر هر کدام ۳ مورد، شهرستان های کارون، آبادان، خرمشهر، دزفول و شوشتر هر کدام ۲ مورد، شهرستان‌های دشت آزادگان، ماهشهر، امیدیه و شوش هر کدام یک مورد بوده است.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار که ۳ مورد در بیمارستان‌رازی، ۲ مورد در بیمارستان گلستان و ۱ مورد در بیمارستان گنجویان دزفول بوده جان خود را از دست دادند تا جان باختگان کروناویروس در خوزستان به ۱۳۷ مورد برسد. در حال حاضر ۱۷۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان خوزستان تحت درمان هستند. خوشبخاته تا کنون ۸۷۷ بیمار با تلاش های شبانه روزی کادردرمان پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند. با توجه به دوره کمون ۷ تا ۱۰ روزه این ویروس، با بازگشایی برخی مشاغل مردم باید بیش از پیش اصول بهداشتی و مراقبتی را رعایت کنند در غیر این صورت در روزهای آتی شاهد جهشی در آمار مبتلایان خواهیم بود.

۱۰۰ لرستانی بر اثر ابتلای به کرونا فوت کردند/ بهبودی ۹۶۷ بیمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ابتلای یک هزار و ۱۶۰ نفر به کرونا در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۶۷ بیمار بهبود یافته و ۱۰۰ نفر نیز جان باخته‌اند.

محمدرضا نیکبخت امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۴۴ مورد جدید به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان طی بیست و چهار ساعت گذشته اضافه شده است، اظهار داشت: متأسفانه تا کنون تعداد ۱۰۰ نفر از هم استانی‌ها به علت کووید ۱۹ جان باخته اند. تا کنون ۳۸۰۲ نمونه از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۳۳۸۷ نمونه پاسخ داده شده و از این عدد ۱۱۶۰ مورد مثبت و ۲۲۲۷ نمونه منفی اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: تعداد ۹۳ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند.  از ابتدا تا کنون تعداد ۹۶۷ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته اند.

۱۴ بیمار کرونایی جدید در سیستان و بلوچستان

۱۴ نفر دیگر به بیماران کرونا مثبت سیستان و بلوچستان در ۲۴ساعت گذشته افزوده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با این تعداد، افرادی که در استان از ابتدای اسفندماه گذشته تا کنون بیماری کرونای آنان قطعی بوده به ۴۱۰ نفر رسیده است که ۲۷۸ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۹۶ نفر دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۳۶ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هستند.

هاشمی شهری افزود: در این مدت هزار و ۷۴۹ نفر در بیمارستان‌های استان بابت ابتلا به بیماری‌های تنفسی بستری و هزار و ۳۷۸ نفر ترخیص شده اند. در مدت یاد شده ۱۷۱ نفر بر اثر ابتلا به بیمار‌های حاد تنفسی در استان فوت کرده اند که ۳۷ نفر آنان قطعا مبتلا به کرونا و ۵۸ نفر مشکوک به این بیماری بوده‌اند و آزمایشات کرونای ۷۶ نفر از این فوتی‌ها هم منفی بوده است. هم اکنون ۲۰۰ نفر از مبتلایان به کرونا در مراکز درمانی سه حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر بستری هستند.

ابتلای ۹ مورد جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری

۹ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در مجموع ۸۵۶ نفر با علایم بالینی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردندکه از این تعداد ۶۲نفر بستری هستند.

مجد شیرانی افزود: با ثبت ۹ مورد مثبت قطعی تعداد مبتلایان در چهارمحال و بختیاری به ۲۲۱ مورد رسید. هم اکنون ۱۷۵ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند ولیکن تا مدتی ناقل بیماری هستند. تعداد فوتی‌های بیماری کرونا همچنان ۲۲ نفر است.

به گفته وی؛ اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما به معنای مهار بیماری نیست. در خانه ماندن و دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند. تا کنون از ۹۶۶ نفر نمونه گیری ویروس کرونا انجام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
6
طبق معمول آمار بقیه استانها صلوات.
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
2
4
طبق معمول بعضی از استانها...استان تر هستند و خود مختار..وگرنه دلیلی برای امار ندادن نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
2
ریشه تمام مشکلات کشور عدم شفافیته
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
1
امارتون اشتباهه تو استان لرستان طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی امار امروز 44نفر بوده پس دقت کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
0
1
دلیل این عدم شفافیت چی میتونه باشه چرا برخی از استان ها اامار رو اعلام نمیکنند؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین