کد خبر: ۶۴۶۵۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

دستگیری عاملان اختلاس دریک شرکت خصوصی

فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و دستگیری متهمان پرونده کلاهبرداری ۴ میلیاردی ازیک شرکت خصوصی خبر داد.
دستگیری عاملان اختلاس دریک شرکت خصوصی
آفتاب‌‌نیوز :

سردار غلامرضاجعفری ظهر امروز(۲۵ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، گفت: در پی مراجعه نماینده حقوقی یک شرکت بیمه به پلیس فتا و اعلام شکایت وی مبنی بر اینکه فردی ناشناس بر اساس مدارک هویتی دیگران با دسترسی به نام کاربری و رمز عبور مدیر ارشد پس از نفوذ به بخش مدیریتی سامانه اینترنتی شرکت موفق به تهیه اسناد پرداخت با ثبت داده های غیرمجاز شده و ۴ میلیارد ریال به کارت های بانکی افراد صوری و زیان دیده غیرحقیقی انتقال داده ، کارشناسان پلیس فتا موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا استان با بهره گیری از تجربیات اجرایی ارزنده خود و همچنین تحلیل های فنی با تلاش شبانه روزی و بی وقفه سرانجام مالکان حساب های واسط را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با بررسی های دقیق صورت گرفته مشخص شد فردی به بهانه خرید لنج و بر اساس داستانی دروغین موفق به دریافت مدارک هویتی و کارت بانکی ۴ نفر از اعضای یک خانواده با وضعیت مالی ضعیف شده و مبلغ یک میلیون تومان به آنها پرداخت کرده است که پس از دستگیری متهم مربوطه محرز شد وی با یکی از کارمندان همان شرکت خصوصی برای اجرای سناریوی مجرمانه و پولشویی همکاری کامل داشته است.

سردار جعفری تصریح کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی فنی به عمل آمده به فعالیت های مجرمانه به ویژه تهیه حواله و سندهای جعلی اعتراف و حاضر به استرداد وجوه سرقتی به حساب شرکت شد که در این رابطه پرونده تشکیل و به مرجع قضائی ارسال و از آن طریق برای متهمان قرار مناسب صادر شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان یاد آور شد: جهت امنیت سامانه های کاری و مدیریتی در سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی تنها تعریف سطح دسترسی برای کارکنان ارشد و سطح میانی کافی نیست، بلکه نظارت بر اجرای پروتکل های امنیتی و حفاظتی برای صیانت از صحت عملکرد کارکنان و عدم سرقت شناسه های حساب های کاربری بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی از اولویت های کاری پلیس فتا استان است از عموم شهروندان خواست به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرایم سایبری ، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرایم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین