کد خبر: ۶۴۶۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶

حشدالشعبی : هشت داعشی به هلاکت رسیدند

نیروهای الحشد الشعبی با همکاری ارتش امروز (سه‌شنبه) هشت عضو گروه تروریستی داعش را در جنوب استان کرکوک در شمال عراق به هلاکت رساندند.
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی مشترک از تیپ ۱۵، ۱۶و ۲۲ با همراهی ارتش عراق موفق شدند هشت تن از عناصر داعش را در ناحیه «الشای» در حومه شهر «داقوق» از پا درآورند.
بیانیه افزوده این عملیات با پشتوانه هواپیماهای ارتش انجام شده است.

در همین راستا، نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق روز گذشته (دوشنبه) حملات داعش به مناطقی در کرکوک و دیاله را دفع کردند.

حشدالشعبی : هشت داعشی به هلاکت رسیدند

عناصر داعش سه حمله به مناطقی در کرکوک و دیاله انجام دادند که این حملات توسط نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق دفع شد.

همچنین عناصر داعش یکشنبه شب نیز به روستای «تل البصل» در جنوب و روستای «المنصوریه» در منطقه ملا عبدالله در جنوب غربی کرکوک حمله کردند که این حملات با دخالت ارتش و نیروهای الحشد الشعبی دفع و تروریست ها نیز فرار کردند.

عناصر داعش افزون بر این، به منطقه «جلولاء» واقع در شهرستان خانقین استان دیاله نیز حمله کردند که با پاسخ و اقدام به موقع نیروهای امنیتی و نظامی پا به فرار گذاشتند.

در هفته های گذشته حملات عناصر مسلح داعش بویژه در منطقع «الوعره» حد فاصل استان های کرکوک، صلاح الدین و دیاله افزایش یافته است.

«نهاد المهداوی» مسوول رسانه ای فرماندهی پلیس دیاله روز یکشنبه از آغاز عملیاتی برای پاکسازی مناطقی در مرکز استان دیاله از تروریست ها خبر داده بود.

وی گفت: این عملیات در سه محور آغاز شده و هدف آن پاکسازی منطقه از وجود تروریست ها و فرصت ندادن به داعش برای ایجاد مناطق تحرک و همچنین تأمین امنیت روستاهای منطقه است.

پیش‌تر سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) در بیانیه ای اعلام کرده بود که چهار عضو گروه تروریستی داعش حوالی دریاچه «حمرین» در استان دیاله در شرق عراق دستگیر شدند.

فعالیت هسته های خفته داعش در یک ماه گذشته و به دنبال تحرک های مشکوک نیروهای آمریکایی در استان های دیاله، صلاح الدین، کرکوک، نینوا و الانبار در شرق، شمال و غرب عراق افزایش چشمگیری داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین