کد خبر: ۶۴۶۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

سود هنگفت انگلیس از جنگ عربستان در یمن

روزنامه "گاردین" فاش کرد که انگلیس در پنج سال گذشته از فروش تسلیحات نظامی به عربستان برای استفاده در جنگ علیه یمن ۱۵میلیارد پوند کسب کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سه شنبه شب گاردین، سیستم بی‌ای یی (BAE) بزرگترین شرکت تسلیحاتی در انگلیس، در پنج سال گذشته ۱۵ میلیارد پوند (۱۸ میلیارد و ۹۳۸ میلیون دلار) تسلیحات نظامی به ارتش عربستان که در طول این مدت مشغول حملات نظامی و بمباران‌ مناطق یمن بود، فروخته است.

گزارش اخیر شرکت بی‌ای یی و تحقیقات جدید کمپین علیه تجارت اسلحه (CAAT) نشان می‌دهد که شرکت تسلیحاتی انگلیس تنها در سال ۲۰۱۹ توانسته از فروش تسلیحات نظامی به عربستان ۲.۵ میلیارد پوند درآمد کسب کند.

سود هنگفت انگلیس از جنگ عربستان در یمن

ارقام ارائه شده شامل کلیه تسلیحات نظامی و خدمات فروخته شده شرکت تسلیحاتی انگیس به ارتش عربستان از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ است.

عربستان به همراه کشورهای ائتلاف عربی در مارس (اسفند) سال ۲۰۱۵ به یمن حمله کرد.

اندرو اسمیت یکی از فعالان کمپین علیه تجارت اسلحه می‌گوید، یمن در طول پنج سال گذشته (به علت جنگ عربستان) با بحران انسانی شدیدی مواجه بوده است، اما برای شرکت بی‌ای یی انگلیس مانند همیشه یک تجارت بوده است.

به گفته اسمیت، این جنگ (یمن) فقط به دلیل حمایت و پشتیبانی شرکت‌های تسلیحاتی و دولت‌های همدست (با عربستان) امکان پذیر بوده است.

از زمان آغاز حملات و بمباران عربستان در مارس سال ۲۰۱۵ با همکاری بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس و سایر سازندگان تسلیحات غربی در یمن تا کنون هزاران غیرنظامی کشته شده‌اند.

به نوشته گاردین، نیروی هوایی عربستان مسئول کشته شدن ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در جنگ یمن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین