کد خبر: ۶۴۶۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

وضعیت کرونایی و نامعلوم دانش‌آموزان/درخواست از آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف وضعیت تعطیلی مدارس و کنکور /کرونا تیر خلاص را شلیک کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در وضعیت فعلی دانش آموزان همچنان در شرایط مبهم و نامعلوم آموزشی به سر می برند، خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر وضعیت مدارس شد.
آفتاب‌‌نیوز :

سیده فاطمه حسینی با اشاره به وضعیت تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا و آموزش مجازی دانش آموزان گفت: تجربه دوماه اخیر و آموزش دانش آموزان بر پایه فضای مجازی نشان داده که نمی توان آموزش را تنها در این فضا متمرکز کرد و دانش آموزان نیازمند حضور در مدارس و کلاس های درس هستند.

حسینی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی امکان حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد و تلاش برای تعطیل نشدن آموزش علیرغم تعطیلی مدارس اقدامی قابل تقدیر است، در عین حال گفت: شاید آموزش مجازی در دو ماه اخیر مثبت بوده باشد اما تداوم آن نیازمند بررسی های بیشتر و توجه به تجارب جهانی در این زمینه است.

وضعیت کرونایی و نامعلوم دانش‌آموزان/درخواست از آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف وضعیت تعطیلی مدارس و کنکور /کرونا تیر خلاص را شلیک کرد

این عضو فراکسیون زنان مجلس با تاکید بر اینکه دسترسی همه دانش آموزان در سراسر کشور چه به لحاظ سخت افزاری و همچنین نرم افزاری برای بهره گیری از آموزش مجازی میسر نیست، تاکید کرد: دانش آموزان مناطق محروم و عشایری و حتی در بسیاری از کلان شهرها ازجمله تهران این مشکل وجود دارد و صرفا نمی توان بر آموزش مجازی تکیه کرد.

نماینده تهران تاکید کرد: با توجه به آنکه حدود دو ماه تا پایان سال تحصیلی باقی مانده است، وزارت آموزش و پرورش هرچه سریعتر سناریوهای مدنظر برای تعیین تکلیف سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را مورد ارزیابی قرار داده و تکلیف نهایی این سال تحصیلی را برای دانش آموزان و خانواده هایشان تعیین و تشریح کند.

حسینی با بیان اینکه در وضعیت فعلی دانش آموزان همچنان در شرایط مبهم و نامعلوم آموزشی به سر می برند، گفت: از یک سو نمی توان تا خرداد ماه منتظر ماند و پس از آن تصمیم گیری کرد و از سوی دیگر نیز نمی توان با صرف آموزش های مجازی در این دوره، سال تحصیلی را به پایان برد.

این نماینده مجلس ضمن انتقاد از صدا و سیما درباره کم کیفیت بودن برنامه های آموزشی تلویزیونی دانش آموزان، تاکید کرد: کمترین انتظار از وزارتخانه آموزش و پرورش در روزهای مانده به پایان سال تحصیلی، تعیین تکلیف وضعیت آموزشی دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و همچنین نحوه برگزاری امتحانات و کنکور است.

مافی: ویروس کرونا تیر خلاصی بر شقیقه عصر روشنگری است

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انسان جدیدی که در دنیای پساکرونا شکل می گیرد به ناخدایی تبدیل می شود که می تواند قوانین جهان را از نو نوشته و جامعه بشری را را ارتقا دهد.

پروانه مافی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آثار ویروس کرونا بر ابعاد مختلف زندگی بشر، بیان کرد: نگاه جامعه شناسان همانند نگاه پزشکان در حوزه پزشکی است. همان طوری که یک پزشک با شناختی که از بدن انسان دارد بیماری های او را درمان می کند، دانشمندان علوم سیاسی و اجتماعی نیز با شناختی که از پیکر جامعه و نهادهای عمومی دارند باید بیماری ها و مسائل حوزه سیاسی و اجتماعی را درمان کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: کرونا امروز به یک بحران مشروعیت سیاسی برای تمام حکومت ها در کل جهان تبدیل شده و کارآمدی سیاسی دولت ها را به چالش کشیده است. بحث دموکراسی که یک نماد عالی برای حکومت ها بود این روزها به صورت انفعال سیاسی شهروندان خود را نشان می دهد. به دنبال فشارهای این ویروس ما شاهد بودیم که برخی از کشورها دچار بحران خودباختگی ملی شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این روزها شاهد هستیم که زمینه های جنگ داخلی و نبرد قومی در کشورهایی که درگیر بحران کرونا شده اند در حال شکل گیری است. در حوزه اداری شاهد هستیم که دورکاری بخش های مختلف در حال ایجاد تمرکز زدایی اداری یا به عبارت دیگر آموزش توزین قدرت است. این آموزش ها در دوران پساکرونا حتما خودش را نشان خواهد داد.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه با بیان اینکه سیاستمداران و اندیشمندان باید بر روی این مسائل متمرکز شده و برای آینده کشور تصمیم گیری کنند، خاطرنشان کرد: کرونا بر روی سیاست داخلی دولت ها بسیار تاثیرگذار بوده و حتی ممکن است منجر به تضعیف دولت ها در برخی از کشورها شود که هرج و مرج سیاسی را به دنبال خواهد داشت. این مباحث در حوزه سیاست داخلی در آینده ای نه چندان دور گریبانگیر کشورها خواهد شد و باید برای آن برنامه داشته باشند.

رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تضعیف نهاد خانواده و دور کردن افراد از یکدیگر مسائلی است که از قبل وجود داشت و ما شاهد فردگرایی منفی بودیم اما بنظر می رسد این روند در دوران پساکرونا تغییر خواهد کرد و فردگرایی منفی تا اندازه زیادی جای خود را به تثبیت نهاد خانواده خواهد داد.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با اشاره به تاثیر کرونا بر روی کسب و کار های کوچک، تصریح کرد: قطعا با تداوم کرونا و ادامه یافتن قرنطینه در کشورهای مختلف، کسب و کارهای خصوصی و کوچک از بین خواهند رفت و چشم مردم به دست دولت ها خواهد بود. کار آفرینان و کارگران هر دو به یک اندازه ضعیف خواهند شد اما کارمندان که حقوقی ثابت دریافت می کنند عزت اجتماعی بیشتری نسبت به گذشته پیدا خواهند کرد چراکه آن ها به بودجه عمومی وصل بوده و می توانند زندگی خود را بهتر اداره کنند در نتیجه از رفاه اجتماعی بیشتری برخوردار خواهند شد. حتی اگر دولت ها بودجه ای را برای حمایت از بخش خصوصی و رونق کسب و کارها در نظر بگیرند با مشکلاتی نظیر نظام رانتی و فربه تر شدن دولت روبرو خواهند شد.

مافی در ادامه با اشاره به اینکه در دنیای بعد از کرونا تغییرات زیادی رخ خواهد داد، بیان کرد: این ویروس از یک حوزه شروع شد اما این روزها تمام حوزه ها و ابعاد زندگی بشری را تحت تاثیر قرار داده است. این ویروس توانسته فناوری های هوایی را نیز تحت تاثیر قرار داده و تمامی پروازها را متوقف کند. ما شاهد بودیم این ویروس در سریع ترین زمان از چین تا آمریکا منتشر شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آینده متفاوتی در انتظار بشر در دنیای بعد از کرونا است، گفت: این روزها صداهایی از سیاستمداران مختلف در اقصا نقاط دنیا به گوش می رسد. به عنوان مثال نخست وزیر سابق انگلیس خواستار تاسیس حکومت جهانی شده است. این نکات بسیار ظریف بوده و جای تامل دارد که نشان می دهد آینده متفاوتی در انتظار بشر است. ما شاهد هستیم مباحثی که در حوزه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول مطرح بود و بعضا با اعطای وام ملت ها را مدیون خود می دانستند و سلطه گری می کردند، عملا کنار رفته و ابهت آنان در سایه عجز در شرایط بحران از هم پاشیده است.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه خاطرنشان کرد: ویروس کرونا تیر خلاصی بود که به شقیقه فرهنگ روشنگری اصابت کرد. عصر روشنگری از زمان اختراع ماشین چاپ آغاز شد و بنظر می رسد که امروز پایان این عصر فرا رسیده و پدیده کرونا آغازگر عصری جدید برای بشریت است.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر حوزه آموزش، افزود: قطعا نهاد آموزش در دنیای بعد از کرونا دچار تغییر خواهد شد زمانی که چندین ماه کل دنیا از طریق شبکه های مجازی آموزش می بینند، بشریت این آمادگی را پیدا می کند که دیگر بر سرکلاس های حضوری حاضر نشده و نیازهای آموزشی خود را از طریق فضای مجازی برطرف کند.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه بیان کرد: حتی کرونا در حوزه الهیات، دنیای بعد از مرگ و ترس از مرگ نیز اثر گذاشته و تغییراتی در مردم دنیا ایجاد کرده است. شاهد هستیم که مردم دنیا این روزها از مسائل مادی و تظلم کنار کشیده اند. اینکه جهان چند میلیاردی ظرف دوماه به این سرعت در حوزه های مختلف دچار تحول و دگرگونی شود، جای تامل دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین