کد خبر: ۶۴۶۸۵۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

فرمانده سپاه: دستگاهی ساختیم که در ۵ ثانیه و تا شعاع ۱۰۰ متری ویروس کرونا را شناسایی می‌کند

فرمانده کل سپاه پاسداران از دستاورد جدیدی در زمینه مقابله با کرونا رونمایی کرد که می‌تواند در زمان پنج ثانیه نقاط آلوده را کشف و شناسایی کند.
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سرلشکر سلامی در حاشیه رونمایی از دستاورد جدید تشخیصی کرونا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مزیتی که این دستگاه دارد این است که هیچ نیازی به گرفتن خون ندارد و از راه دور این تست را انجام می‌دهد.

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم رونمایی از دستاورد جدید تشخیصی کرونا توسط سپاه گفت: آنچه امروز ملاحظه می‌فرمایید پدیده‌ای نوظهور و منحصر‌به‌فرد است که بعد از شیوع کرونا در کشور توسط بخشی از بسیجیان دانشمند و بااخلاص توسعه پیدا کرد.

رونمایی از دستاورد جدید سپاه پاسداران در تشخیص کرونا

وی افزود: اساس کارکرد این دستگاه این گونه است که با استفاده از ایجاد میدان مغناطیسی یعنی استفاده از ویروس دوقطبی که داخل این دستگاه تعبیه می‌شود هر نقطه‌ای از محیط تا شعاع 100 متر که آلوده به ویروس باشد آنتن این دستگاه درست مقابل این نقطه قرار خواهد گرفت و در مدت حدود 5 ثانیه موفق به کشف محیط آلوده می‌شود.

فرمانده‌کل سپاه گفت: مزیتی که این دستگاه دارد این است که هیچ نیازی به گرفتن خون ندارد و از راه دور این تست را انجام می‌دهد و هوشمندانه عمل می‌کند و قادر است سطوح را به‌خوبی تشخیص دهد و انسان‌هایی را که به این ویروس آلوده هستند شناسایی کند و تشخیص دهد و در عین حال برای ضدعفونی‌های هوشمند نیز کاربرد دارد تا بی‌جهت نقاط غیرآلوده ضدعفونی نشوند، از سوی دیگر برای غربالگری‌ها در مقیاس گسترده کاربرد دارد.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: آن‌طور که این دستگاه تاکنون در بیمارستان‌ها تست شده نزدیک به 80 درصد دقت عمل دارد و ان‌شاءالله در آینده توسعه‌های بیشتری نیز داده خواهد شد و قادر خواهد بود که هر نوع ویروسی را تشخیص دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
1
25
نیاز به تحقیق بیشتر دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
3
27
دستگاه ویروس میدان مغناطیسی جور در نمیاد
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
38
3
درود به شرف و همت و نبوغ این مجاهدان عرصه های جهاد و شهادت و علم و فناوری و خدمت و ...
الحق والانصاف این دستگاه شیوه برخورد با این بیماری رو متحول میکنه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
0
14
ابتدا من فکر کردم بشقاب ماهواره هستش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
2
14
پس چرا ماسک زدند مگه دستگاه تشخیص نداده آن محل ویروس ندارد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین