کد خبر: ۶۴۶۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

فرد روان پریش، عامل انتشار فیلم کذب درباره انتشار ویروس کرونا

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از دستگیری منتشر کننده کلیپ انتشار ویروس کرونا در فضای حقیقی که فردی روان پریش بود در استان آذرباییجان شرقی خبر داد.
فرد روان پریش، عامل انتشار فیلم کذب درباره انتشار ویروس کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ رامین پاشایی ضمن تشریح این خبر اظهارکرد: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی که در آن فردی اقدام به انتشار ویروس کرونا روی صندلی، تیرهای چراغ برق و تنه درختان می‌کرد با توجه به تاثیر منفی این عمل در امنیت روانی هموطنان به شیوع کرونا ویروس موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ادامه داد: در بررسی‌های اولیه و شناسایی محل وقوع جرم در استان آذرباییجان شرقی با اقدامات فنی و تخصصی پلیس فتا استان، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با اخذ دستور قضایی در محل اقامت خود دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: در تحقیقات به عمل آمده و با استخراج ادله جرم فرد متهم ضمن اقرار به جرم خود، دلیل اصلی این اقدام مجرمانه را شوخی و سرگرمی عنوان کرد و با توجه به بروز حالات و رفتارهای خاص در متهم ، وجود مشکلات روحی و روانی و وسواس فکری به عنوان عامل اصلی این رفتار ناهنجار و مجرمانه در وی تایید شد و طی آزمایشات تخصصی توسط کادر پزشکی استان هیچ گونه علائمی دال بر وجود بیماری کرونا در متهم مشاهده نشد.

پاشایی افزود: در روزهای گذشته نیز افرادی اقدام به تهیه و بارگذاری کلیپ‌هایی با مضمون مشابه در فضای مجازی کرده بودند که ضمن شناسایی و دستگیری این متهمان مشخص شد عامل اصلی بروز این رفتار مجرمانه صرفا شوخی و سرگرمی بوده است که با توجه به ارتکاب به فعل مجرمانه و تشویش اذهان عمومی با استناد به ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی فصل جرایم رایانه‌ای متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی در ادامه اظهارکرد : پلیس فتا بر حسب ماموریت‌های ذاتی و محوله خود با «رصد دقیق اخبار و مطالب بارگذاری شده در فضای مجازی مرتبط با ویروس کرونا در کارگروه ویژه» در صورت مشاهده هر گونه مطالب و کلیپ‌های دروغین و خلاف واقع که باعث تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی و اضطراب در هموطنان شود، برابر قانون برخورد خواهد کرد.

براساس اعلام پایگاه خبری پلیس، پاشایی از هموطنان خواست در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی مراجعه کنند و موضوع را جهت رسیدگی سریع‌تر با این پلیس در میان بگذارند .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین