کد خبر: ۶۴۶۸۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

وزیر دفاع: ارتش برای رویارویی با هر تهدیدی آماده است/ دشمن اگر تجاوز کند، پاسخ دندان شکنی دریافت خواهد کرد

وزیر دفاع با تبریک فرارسیدن روز ارتش، تاکید کرد: امروز از لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی و آموزش و طراحی ها ارتش جمهوری اسلامی ایران بلاتردید از آماده ترین ارتش های دنیا است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تبریک ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی قهرمان، به نقش برجسته ارتش در ایجاد و استمرار انقلاب اسلامی اشاره و اظهار داشت: در کلام نورانی حضرت امام (ره) مکررا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولین و کارکنان ارتش مخاطب قرار گرفته اند و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، بدنه ارتش را مومن و از بدنه‌ مردم می‌دانستند.

وزیر دفاع پیوستن ارتش به مردم و انقلاب اسلامی در روزهای پایانی مبارزات و قبل از پیروزی نهایی انقلاب اسلامی را یکی از مهم ترین عناصر تسریع کننده و تسهیل کننده پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد ، ارتش جمهوری اسلامی با پیروزی انقلاب بلافاصله در صحنه ای دیگر از پایبندی خود به اسلام و انقلاب وارد عرصه درگیری با عناصر ضد انقلاب در کردستان ، گنبد و.... شد و نشان داد هرزمان و مکانی به حضور مقتدرانه اش نیاز باشد گوش بفرمان امام و مقتدای خود صمیمانه و خالصانه جانفشانی خواهد کرد.

وزیر دفاع: ارتش برای رویارویی با هر تهدیدی آماده است/ دشمن اگر تجاوز کند، پاسخ دندان شکنی دریافت خواهد کرد

ارتش جمهوری اسلامی دارای بهترین سرمایه انسانی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به روابط مشترک نیروهای مسلح به خصوص وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی پرداخت و تصریح کرد: نیروهای مسلح و وزارت دفاع بعنوان ید واحده و دست در دست هم در خدمت آرمان های والای انقلاب اسلامی و عزت و افتخار ملی بوده و از هیچ تلاشی برای اقتدار ایران اسلامی فروگذار نخواهند کرد.

وی ادامه داد: مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان مسئول اصلی پشتیبانی نیروهای مسلح ، ماموریت های مهمی را بر اساس قانون برای ارتقائ توان رزم نیروهای مسلح بر عهده دارد که مردم عزیز ایران اسلامی در این سالها گوشه هایی از این دستاوردهای بزرگ را دیده اند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان این نکته که نیروهای مسلح با دو رکن نیروی انسانی مجرب و متعهد و سلاح و تجهیزات و ملزومات پیشرفته ، مأموریت حفظ و ارتقاء امنیت ملی را برعهده دارند، افزود: وزارت دفاع برای فراهم آوری و آماده سازی این دو رکن اساسی نیروهای مسلح تمام تلاش خود را به عمل میآورد و الحمدالله امروز از لحاظ نیروی انسانی در نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی جزو بهترین هاست و وزارت دفاع مفتخر است که نیروی انسانی را پشتیبانی می کند که جانشان را در کف دستشان گرفته اند و هر لحظه آماده ی جانفشانی و فداکاری اند.

 

ارتش جمهوری اسلامی بلاتردید از آماده ترین ارتش های دنیا است

وزیر دفاع در ادامه با اشاره به پشتیبانی تسلیحاتی وزارت دفاع از نیروهای مسلح و ارتش جمهوی اسلامی و همچنین روابط علمی و دانشی که بین دانشمندان و مهندسان ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع وجود دارد،‌گفت: امروز از لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی و آموزش و طراحی ها ارتش جمهوری اسلامی ایران بلاتردید از آماده ترین ارتش های دنیا است؛ این را در میدان عمل ثابت کرده است و در طول ۴۱ سال اخیر به وضوح دیده ایم. ارتش جمهوری اسلامی ایران به حمد الله جزو بصیرترین و مؤمن ترین سازمان ها و نهاد های کشور است که به خوبی تهدید، نیت و افکار پلید دشمن را درک می کند و با درک صحیح از تحولات منطقه ای و جهانی خود را برای رویارویی با هر تهدیدی آماده کرده است و به همین دلیل با عزم و آمادگی، ضمن ایجاد بازدارندگی به دشمن فهمانده است که اگر تعدی و تجاوز کند، پاسخ دندان شکنی دریافت خواهد کرد.

ارتش ایران همواره در بروز بحران ها در کنار مردم بوده است

وزیر دفاع در ادامه با اشاره به تاثیر اقدامات ارتش در بروز بحران ها در کشور مانند سیل، زلزله و یا در بحران مقابله با ویروس کرونا، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به رویکرد مردمی بودن و از دل ملت برخواستن در این گونه مواقع با خالصانه ترین نیات وارد میدان می شوند و با همت جهادی و انقلابی خود به کمک مردم آسیب دیده می پردازند.

وزیر دفاع به اقدامات بی شمار ارتش در وقایع اخیر به ویژه زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: برای مثال در سر پل ذهاب که بنده در آن جا حضور داشتم به دلیل نزدیکی یگان های ارتش در آنجا و این آمادگی و نظمی که وجود داشت شهری که بخش قابل توجهی از آن تخریب شده بود قبل از اینکه یگان های امدادی وارد عمل شوند ارتش جمهوری اسلامی ایران در همان لحظات و شب اول یک نقش تعیین کننده و ماندگار ایفا کرد و به امر فرماندهی معظم کل قوا لبیک گفت و توانست اقدامات ارزشمندی را انجام دهد.

وی با اشاره به اقدام اخیر و قابل تحسین ارتش و بخصوص نیروی زمینی در خصوص مقابله با شیوع بیماری کرونا در کشور افزود: ارتش در یک اقدام انقلابی و جهادی توانست طی ۴۸ ساعت مرکز نقاهتگاهی و بیمارستانی ۲۰۰۰ تختی را آماده نماید و این برای مجموعه بهداشت و درمان کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین