کد خبر: ۶۴۶۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶

پیش‌بینی بارندگی شدید در قم/ خطر سیل در کمین روستاها

مدیرکل هواشناسی قم از ورود سامانه بارشی فعال در روز جمعه در استان قم خبر داد و گفت: بارش شدید باران برای ظهر روز جمعه به صورت رگباری پیش بینی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

مهران حیدری غروب چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، از ورود سامانه بارشی فعال طی روز جمعه در قم خبر داد و گفت: بارندگی شدید برای ظهر روز جمعه به صورت رگباری در استان پیش بینی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شدت قابل ملاحظه بارش‌ها روی دستگاه‌های زمینی نشان دهنده ناهنجاری‌های بارشی است، افزود: با توجه به شرایط موجود می‌توان گفت در حال حاضر شاهد تغییر اقلیم در استان قم هستیم.

پیش‌بینی بارندگی شدید در قم/ خطر سیل در کمین روستاها

به گفته مدیرکل هواشناسی قم، شدت بارندگی‌های اخیر باید در طراحی‌های شهری به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد.

حیدری همچنین گفت: برای روزهای آینده افزایش قابل توجه دما در استان قم پیش بینی می‌شود.

خطر سیل در کمین روستاها

فرماندار قم نیز در ادامه به مشکل دو روستای کرمجگان و امامزاده اسماعیل اشاره کرد و گفت: رودخانه‌ای از وسط این دو روستا عبور می‌کند که به دلیل ساخت و سازهایی که در نزدیکی یا بستر رودخانه انجام شده باید کانالی ساخته شود که حداقل ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مرتضی حیدری افزود: از آنجا که در حال حاضر اعتبارات لازم برای ساخت این کانال وجود ندارد، سریع‌ترین و عملیاتی ترین اقدام هدایت آب در مسیری به طول ۵۰۰ متر است تا مشکل عبور و مرور مردم موقتاً رفع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین