کد خبر: ۶۴۷۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

تصاویر| نجات ۴ کارگر از زیر آوار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از ریزش آوار در یک ساختمان دو طبقه قدیمی و حبس یک کارگر زیر آوار خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سید جلال ملکی با اعلام خبر ریزش آوار در یک منزل قدیمی، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۹:۱۹ صبح امروز یک مورد حادثه آوار در یک منزل قدیمی در حال تخریب در محله جنت‌آباد مرکزی، بالاتر از بزرگراه شهید همت به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه ظاهراً یک ساختمان سه طبقه قدیمی بود و دو طبقه آن تخریب شده و کارگران در طبقه اول مشغول تخریب بودند. به یکباره بخشی از سقف‌ها تخریب شده بود و بنابر اطلاعات اولیه چهار کارگر مشغول کار در آنجا بودند.

ملکی با بیان اینکه هر چهار کارگر زیر آوار محبوس شده بودند، گفت: سه کارگر پیش از رسیدن آتش‌نشانان با کمک سایر کارگران موفق به خروج از زیر آوار شده بودند، اما یکی از آن‌ها از ناحیه دو پا تا کمر زیر آوار گرفتار بود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران افزود: آتش‌نشانان به سرعت پس از ایمن‌سازی محل حادثه، مشغول عملیات خاک‌برداری و آواربرداری شده و با احتیاط کامل این کارگر را از زیر آوار خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی با اشاره به اتمام این عملیات در ساعت ۹:۳۶، متذکر شد: مرحله تخریب یک ساختمان بسیار حساس است و قاعدتاً ساختمان‌های قدیمی آماده تخریب از ایستایی کمی برخوردارند؛ در این مورد مورد تلفات جانی نداشتیم، اما مواردی وجود داشته که منجر به فوت افراد در چنین حوادثی شده لذا در حین تخریب باید از افراد ماهر استفاده شود و مجری کار نیز حین عملیات تخریب‌برداری بر روند کار نظارت داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین